|
کدخبر: 283886

دالیان مارماریس کجاست و چگونه می توان به آنجا سفر کرد؟

مارماریس یکی از زیباترین جزایر ترکیه است و به عنوان بهشت گمشده از آن یاد می‌شود. این جزیره در مجاورت دریای مدیترانه قرار دارد و شامل سواحل متعددی است. اگر برای تعطیلات به دنبال مکانی رویایی و خیال‌انگیز هستید، مارماریس و سواحل تماشایی آن بهترین گزینه برای شما به شمار می‌روند.

در این مقاله، دالیان، یکی از معروف‌ترین و زیباترین شهرهای مارماریس را به شما معرفی می‌کنیم. این شهر دیدنی شامل جاذبه‌های چشمگیری است و گردشگران بسیاری آن را برای گذراندن تعطیلات به‌یادماندنی انتخاب می‌کنند. اگر این سوال برایتان به وجود آمده است که دالیان مارماریس کجاست و چگونه می توان به آنجا سفر کرد، مطالعه ادامه مطلب پیش‌رو را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

سفر به دالیان با قایق سواری

دالیان کجاست؟ شهری ساحلی در جنوب غربی ترکیه

دالیان (Dalyan) یک شهر خوش آب و هوا و ساحلی در جنوب غربی ترکیه است. یکی از دلایلی که مردم ترکیه و بسیاری از گردشگران، دالیان را برای تفریح انتخاب می کنند، طبیعت جذاب آن است؛ همچنین هوای دالیان زودتر از سایر شهرهار ترکیه گرم می‌شود و برای انواع تفریحات آبی مانند شنا و قایق سواری بسیار مناسب است.

دالیان از آن شهرهایی است که با حداکثر سه روز اقامت در آن می توانید از همه تفریحات و جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرید. این شهر در مقایسه با سایر شهرهای ترکیه ارزان‌تر و سفر به آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

افرادی که تور مارماریس را خریداری کنند نیز می‌توانند یک یا دو روز خود را به بازدید از شهر دالیان اختصاص بدهند. در ادامه با نحوه دسترسی به این شهر و تفریحات و جاذبه‌های موجود در آن بیشتر آشنا خواهید شد.

قایق سواری؛ بهترین راه‌ دسترسی به دالیان

دالیان در جنوب شرقی مارماریس قرار گرفته است و برای رسیدن به آن می‌توانید از خودروی شخصی، تاکسی، اتوبوس و قایق استفاده کنید. در صورت استفاده از اتوبوس یا خودروی شخصی در ابتدا باید به روستای کویج گیز رفته و سپس خود را به دالیان برسانید. قایق‌ها نیز هر روزه از ساعت ۹ صبح در مسیر مارماریس به دالیان فعال هستند. این مسیر حدود ۲ ساعت طول می‌کشد و جذابیت‌های خاص خود را دارد. اگر مشکلی با سفرهای دریایی ندارید، پیشنهاد ما استفاده از قایق است.

چه فصلی برای بازدید از دالیان مناسب است؟

دالیان در مجاورت دریای اژه قرار دارد و اهالی این منطقه زمستان‌های نسبتا سرد و تابستان‌های گرمی را تجربه می‌کنند. دمای هوای دالیان در فصل‌های مرداد و شهریور به بیشترین و در فصل‌های دی و بهمن به کمترین اندازه می‌رسد. اگر نمی‌خواهید گرفتار گرمای شدید و باران‌های سیل‌آسا شوید، بهتر است فصل بهار را برای بازدید از دالیان انتخاب کنید. اگر برای تعطیلات نوروز امسال برنامه‌ریزی نکرده‌اید، تور مارماریس نوروز ۱۴۰۲، بهترین زمان برای سفر به دالیان است. وقت را هدر ندهید و همین حالا اقدام به رزرو تور از طریق سایت برسام سیر کنید.

جاذبه های گردشگری دالیان

با جاذبه‌های گردشگری شهر دالیان آشنا شوید

دالیان تفریحات و دیدنی‌های متعددی دارد که بازدید از آن‌ها برای پیر و جوان جذاب است. در این بخش با تعدادی از جاذبه‌های توریستی دالیان آشنا می‌شویم.

  • سواحل دالیان: شهر دالیان سواحل تمیز و بسیار جذابی دارد. ایزتوزو، از مهم‌ترین و زیباترین سواحل این شهر است که از آن برای پرورش لاک‌پشت استفاده می‌شود. در این ساحل انواع تفریحات آبی، رستوران و کافه در دسترس عموم قرار دارند.

  • رودخانه دالیان: این رودخانه، جلگه و دلتای دالیان را به دریای مدیترانه متصل می‌کند و نقش اساسی در زندگی مردم منطقه دارد. رودخانه دالیان از اردیبهشت تا مرداد مملو از قایق‌های تفریحی و توریستی است و طبیعت بسیار زیبایی را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

  • حمام گل دالیان: بسیاری از افراد این حمام را برای درمان جوش و دردهای مفصلی بسیار مناسب می‌دانند. حمام گل در بسیاری از ساحل‌های ترکیه موجود است و یکی از جاذبه‌های گردشگری محسوب می‌شود.

  • شهر باستانی کائونوس: این شهر در ۸ کیلومتری غرب دالیان قرار دارد و قدمت آن به پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد. ساکنان شهر باستانی کائونوس به دلیل رواج بیماری مالاریا در قرن ۱۵، این شهر را ترک کرده‌اند و حالا یک متروکه از آن باقی مانده است. آرامگاه سنگی لیکاییان به همراه تعدادی معبد، خانه قدیمی و صخره‌های کنده‌کاری شده از جاذبه‌های دیدنی این شهر باستانی هستند.

اهل تاریخ باشید یا به طبیعت و تفریحات آبی علاقه داشته باشید، دالیان شما را ناامید نخواهد کرد. در هر نقطه از این شهر یک جاذبه تماشایی منتظرتان است. در سفر به مارماریس، بازدید از دالیان زیبا را فراموش نکنید.

خرچنگ؛ محبوب‌ترین غذا در شهر دالیان

شما می‌توانید انواع غذاهای بین‌المللی و سنتی ترکیه را در رستوران‌های دالیان پیدا کنید؛ اما محبوب‌ترین غذا در این شهر، خرچنگ است؛ زیرا انواع خرچنگ به صورت روزانه در دالیان صید می‌شوند.

امتحان غذاهای متنوع، یکی از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌‌ها در طول هر سفر است. اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مند هستید، با مراجعه به رستوران‌های دالیان، بهترین و خوشمزه‌ترین این غذاها را با قیمت مناسب نوش جان کنید.

هتل هالیدی دالیان

آشنایی با بهترین هتل‌های دالیان برای اقامت گردشگران

در دالیان هتل‌های بسیار برای اقامت وجود دارند و همگی منظره بسیار زیبایی از دریا و شهر پیش روی مهمانان قرار می‌دهند. در ادامه با تعدادی از بهترین هتل‌های دالیان آشنا می‌شوید.

  • هتل هالیدی

  • هتل کلاب آلا تورسا

  • هتل مونتانا دالیان

  • هتل هان دالیان

  • هتل بسر دالیان

  • هتل خورشید دالیان

با اقامت در هتل‌های دالیان هرگز پشیمان نخواهید شد. اتاق‌های دنج، امکانات کامل، منظره تماشایی و غذاهای رنگارنگ و خوشمزه، از مزایای اقامت در این هتل‌ها هستند.

بهترین سفرهای خود را با برسام سیر تجربه کنید!

در این مقاله به سوال "دالیان مارماریس کجاست و چگونه می توان به آنجا سفر کرد؟" پاسخ دادیم و همچنین جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا را معرفی کردیم.

بهترین زمان برای سفر به مارماریس، فصل بهار است؛ ازاین‌رو به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با خرید تور نوروزی از سایت آژانس برسام سیر، سفری به‌یادماندنی و شیرین را در نوروز برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. رضایت شما در اولویت ما است. برای کسب اطلاعات بیشتر، از طریق شماره‌های موجود در صفحه، با کارشناسان حاضر در مجموعه در تماس باشید. بهترین قیمت تورهای نوروزی خارجی، رزرو هتل خارجی در تمامی شهرها را با برسام سیر آریا (www.barsamseyr.com) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:برسام سیر آریا|www.barsamseyr.com

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها