|
کدخبر: 281815

جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده ایران‌زمین

گردشگری جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده ایران‌زمین

ایران کشوری پهناور با اقلیم‌های مختلف مملو از جاذبه‌های گردشگری ناشناخته و بکر است. معمولاً کسانی که دنبال سفر به نقاط مختلف ایران هستند استان‌های مرکزی و شهرهای تاریخی مثل کاشان، اصفهان، یزد و شیراز را برای اقامت انتخاب می‌کنند. اما اگر شما جزو آن دسته از کسانی هستید که دوست دارید از مکان‌های کشف نشده دیدن کنید بهتر است خود را به یک آژانس مسافرتی و یا تورهای محلی معتبر بسپارید. زیرا با کمک آنها می‌توانید مکان‌های بکر و هیجان‌انگیز که تابه‌حال تجربه نکردید را پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با ایران‌زمین که سرزمین شگفت‌انگیزی از مکان‌های ناشناخته و کشف نشده است بیشتر آشنا شوید.

معرفی جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده ایران

ما در اینجا به معرفی برترین مقاصد و جاذبه‌های گردشگری ایران مثل تور خوزستان پرداخته‌ایم. اگر دوست دارید با مهم‌ترین مکان‌های دیدنی و کمتر شناخته‌شدة ایران آشنا شوید در ادامه با همراه باشید.

آبشار لاتون

ایران کشوری است با تاریخ کهن و طبیعت منحصربه‌فرد. این کشور زیبا مملو از جاذبه‌های گردشگری است که مسافران در تور ایرانگردی خود می‌توانند از آنها دیدن کنند. یکی از جاذبه‌های زیبای استان گیلان آبشار لاتون است. این آبشار بلندترین آبشار ایران محسوب می‌شود که از دل کوه‌ها و در منطقه جنگلی به وجود آمده است. ارتفاع آبشار لاتون به چیزی حدود ۱۰۵ متر می‌رسد. فصل بهار بهترین زمان برای سفر و کمپینگ در طبیعت آرام و زیبای این نقطه از کشور است.

چشمه‌های باداب‌سورت

چشمه‌های باداب‌سورت در ۱۰۰ کیلومتری جنوب ساری و در استان مازندران واقع شده است. زیبایی‌های این منطقه به‌قدری جذاب و دیدنی است که علاوه بر علاقه‌مندان به دنیای زمین‌شناسی صخره‌های شگفت‌انگیز باداب سورت برای هر گردشگری به‌عنوان یک جاذبه دیدنی تلقی می‌شود. سازه‌های پلکانی باداب‌سورت از رسوبات ته‌نشین شده چشمه‌ها به وجود آمده است. علاوه بر این برخی از این چشمه‌ها قابل شرب بوده خواص درمانی بی‌شماری دارد.

تنگه رازیانه

یکی از زیبایی‌هایی که در تور ایلام گردی می‌توانید از آن لذت ببرید منطقه گردشگری تنگه رازیانه است. این تنگه یک پدیده مهم زمین‌شناسی محسوب می‌شود. داخل این تنگه رودخانه‌ای زیبا در جریان است و شما نقشی را که آب‌وخاک در اینجا به‌وجودآوردن را می‌توانید از نزدیک ببینید.

روستای پامنار

اگر قصد سفر با تور خوزستان را دارید دیدن روستای پامنار را از دست ندهید. این روستا در ۴۰ کیلومتری شهرستان دزفول و بین سدهای دز و کرخه قرار دارد. روستای پامنار طبیعت سرسبز و زیبایی دارد. در زمان غروب خورشید زمین و آسمان گوی به یکدیگر نزدیک می‌شوند و همین امر منظره‌های دیدنی و رؤیایی را در این منطقه به وجود می‌آورد. همچنین به دلیل آسمان آبی و آرام این منطقه شما می‌توانید به تماشای درخشش ستاره‌ها بنشینید و از تماشای آن‌ها لذت ببرید.

در تور خوزستان وقتی به روستای پامنار رسیدید حتماً از قلعه و گورستانی که جزوه جاذبه‌های شناخته شده این منطقه است دیدن کنید. یکی دیگر از جاذبه‌های خواص روستای پامنار دریاچه سد دز است. گردشگرانی که در فصل بهار به این منطقه سفر می‌کنند می‌توانند گل‌های شقایق قرمز که در اطراف دریاچه خودنمایی می‌کنند را ببینند.

روستای پالنگان کردستان

کردستان شهری است در غربی‌ترین منطقه ایران. این منطقه‌ زیبا با نوع پوشش متفاوت و اقلیم کوهستانی بی‌نظیرش توانسته نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کند. کمتر توریستی روستای پلکانی پالنگان را می‌شناسد. این روستا چیزی شبیه روستای ماسوله است.

دره کال جنی

یکی از معروف‌ترین و جذاب‌ترین جاذبه‌های طبس دره کال جنی است. کال جنی دره‌ای با قدمت بالا که در ۳۵ کیلومتری شهرستان طبس قرار دارد. مردم بومی این منطقه به دلیل اشکال ترسناک و عجیب‌وغریبی که سیل و فرسایش آن باعث شکل‌گیری این دره و اشکال آن شده است را دره جن‌ها می‌نامند. همچنین در این دره آبشارها و برکه‌های زیبایی وجود دارد. امروزه دره کال جنی در فهرست آثار ملی طبیعی ایران قرار گرفته است.

تنگه رغز

کسانی که به ماجراجویی و مقاصد هیجان‌انگیز علاقه‌مند هستند تنگه رغز انتخاب مناسبی برای آن‌ها است. تنگه رغز در ۳۰ کیلومتری شهرستان داراب در استان فارس واقع شده است. در این تنگه طبیعت زیبایی که آب و صخره به وجود آورده است را می‌توان تماشا کرد. جالبی این تنگه این است که هر آبشار و برکه با سایر آبشارها متفاوت است و هرچه جلوتر می‌روید ارتفاع آبشارها بیشتر می‌شود همین موضوع زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است.

غار زینه‌گان

ایلام مجموعه‌ای از جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی دیدنی بی‌شماری است. طرف‌دار هر نوع سفری که باشید در تور ایلام چیزی تماشایی برایتان وجود دارد. به طور مثال غار زینه‌گان یکی از بهترین مقاصد گردشگری این منطقه محسوب می‌شود. غار زینه گان در منطقه‌ای به نام صالح‌آباد قرار دارد. مسیر پیاده‌روی و گشت‌وگذار در پیچ‌وخم‌های مهیج این غار حدود یک کیلومتر است. به دلیل باز بودن سقف این غار آب‌وهوا آن بسیار مطبوع و دل‌انگیز است.

ایلام از لحاظ گردشگری پتانسیل‌های زیادی دارد که شما در تور ایلام از برخی از این جاذبه‌ها می‌توانید دیدن کنید.

مزایای سفر به جاذبه‌های ایران با آژانس مسافرتی

  • داشتن یک کمک حرفه‌ای در برنامه‌ریزی و تدارکات برنامه‌های سفر می‌تواند تأثیر زیادی بر میزان کیفیت سفر شما داشته باشد.

  • رزرو آنلاین هتل در تمامی نقاط شهر را تسهیل می‌کند.

  • یک مشاور سفر می‌تواند منبع خوبی برای یک مقصد جدید باشد.

  • یک آژانس مسافرتی خوب پاسخ‌گوی 24 ساعته به‌تمامی سؤالات و درخواست‌های شما است.

  • ارائه برنامه‌های متنوع سفر و گشت‌های شهری باتوجه‌به بودجه شما را فراهم می‌کند.

  • ایده‌آل برای خرید بلیط هواپیما از بین بهترین شرکت‌های هواپیمایی است.

جمع‌بندی

تنوع جاذبه‌های ایران آن را به مقصدی شگفت‌انگیز برای گردشگرانی با هر سلیقه‌ای تبدیل کرده است. برنامه‌ریزی برای یک سفر ایده‌آل کار مشکل و پیچیده‌ای است بخصوص اگر جایی را برای سفر انتخاب کرده‌اید که تابه‌حال به آنجا نرفته‌اید و تجربه کافی در این باره ندارید. ما در این مقاله تمام سعی و تلاش خود را کردیم تا شما را با نقاط مختلف کشور ایران که ناشناخته باقی‌مانده است و کمتر کسی به آن مناطق سفر می‌کنند را معرفی کنیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مورد نیاز شما را بازگو کنیم.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها