|
کدخبر: 275876

روستای باغو کیش و جاذبه های آن

همه ما در رابطه با جاذبه‌های دیدنی جزیره کیش و تفریحات آن اطلاعات نسبتا تکمیلی داریم. این جزیره به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای تمامی گردشگران محسوب می‌شود و شما می‌توانید لحظات خوشی را در سفر به کیش تجربه کنید.

در این مقاله تصمیم داریم تا شما را با یکی از زیباترین مناطق کیش به نام روستای باغو آشنا کنیم. روستای باغو بخش‌های دیدنی بسیاری دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

روستای باغو کیش

روستای باغو کیش

جزیره کیش جزء یکی از مدرن‌ترین شهرهای ایران است و دارای معماری فوق جذاب و مراکز تجاری بسیاری است که تماما سبک معماری امروزی را نمایش می‌دهند. همه این موضوعات جذاب هستند و مشاهده این مناظر بسیار زیباست ولی شاید بتوانیم در سفر خود به کیش زمانی را مشخص کنیم تا از این فضای شهری فاصله گرفته و بافت تارخی و سنتی گذشته آن را مشاهده نماییم.

روستای باغو دقیقا همان بافت قدیمی کیش را حفظ کرده است و در حال حاضر مانند موزه تاریخی می‌ماند که افراد برای دیدن جزئیات به آن وارد می‌شوند. از بافت‌های قدیمی خانه‌ها و مسجدهای تاریخی تا وجود درختان کهنسال لور، همگی ارزش دیدن داشته و می‌توانند جزء یکی از بهترین بخش‌های سفر شما محسوب شوند. خیلی از مسافران تور کیش از تهران، دیدن این روستا را قطعا در برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

لازم به ذکر است که در این روستا شما می‌توانید با سبک زندگی سنتی و آداب و رسوم گذشته مردمان جزیره کیش نیز آشنا شوید. روستای باغو در جنوب غربی جزیره قرار دارد و می‌توانید از دو مسیر برای رسیدن به باغو استفاده نمایید.

در مسیر اول باید در ابتدا به سمت میدان غروب کیش بروید و بعد به سمت داخل جاده باغو حرکت نمایید. در مسیر دوم نیز می‌توانید بزرگراه خلیج فارس را انتخاب کرده و از آنجا وارد جاده باغو شوید. با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید موقعیت مکانی این روستا را پیدا کنید و به راحتی مسیر رسیدن به آن را نیز دریافت نمایید.

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری روستای باغو کیش

این روستای دیدنی علاوه بر بافت تاریخی که دارد، جاذبه‌های مختلفی را نیز دارا می‌باشد که دلیل تعداد زیادی از مسافرین تور کیش از اصفهان برای بازدید از آنجا می‌باشد. در ادامه این جاذبه‌های تفریحی و گردشگری را معرفی خواهیم کرد:

آبشخور آهوان

دیدن آهوان همیشه جذاب است و بیشتر افراد دارای این تفکر هستند که آن‌ها را فقط می‌توان در جنگل‌های شمال کشور مشاهده کرد. باید به شما بگوییم که در روستای باغو آبشخورهایی وجود دارند که شما می‌توانید آهوان را در آن‌جا مشاهده نمایید.

البته لازم به ذکر است که اگر آن‌ها از حضور شما احساس خطر کنند، فرار خواهند کرد و این فرصت از دستتان می‌رود. پس بهتر است به آرامی به آن‌ها نزدیک شوید و از دیدنشان لذت ببرید. شما در این قسمت می‌توانید سوژه‌های عکاسی زیادی پیدا کنید.

روستای باغو کیش

پارک دلیران

به عنوان یکی از زیباترین و بزرگترین پارک‌های کیش، می‌توان به پارک دلیران روستان باغو اشاره نمود. این پارک دارای مساحتی حدود 60 هکتار است و از نظر امکانات تفریحی و رفاهی بی‌نقص می‌باشد. شما می‌توانید به همراه خانواده به آنجا بروید و لحظات خوشی را سپری نمایید.

مسجد باغو

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، روستای باغو دارای مسجدی تاریخی است که نام آن آن النبی (ص) است. قدمت این مسجد به سال 981 هجری قمری باز خواهد گشت که تاریخی بودن آن را اثبات می‌کند. بافت این مسجد بسیار خاص و زیبا بوده و چشم هر بیننده‌ای را خیره خواهد کرد.

علاوه بر آن چاه آب بسیار قدیمی در کنار مسجد باغو مشاهده خواهید کرد که زیبایی تاریخی دارد. مناره و دیوار خارجی این مسجد بسیار کوتاه است و این موضوع باعث می‌شود تا داخل حیاط به خوبی دیده شود. این حالت ساخت و معماری، یکی دیگر از جذابیت‌های این مسجد می‌باشد.

درختان لور‌

در این قسمت بخش گردشگری طبیعی روستای باغو را معرفی خواهیم کرد. روستای باغو دارای درختان کهن زیادی است که به عنوان معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به درختان لور اشاره کرد. لور از خانواده انجیر بوده و دارای برگ‌هایی به شکل بیضی است. گونه‌های بسیار کمی از این درخت وجود دارند که همین موضوع باعث جالب‌تر شدن آن می‌شود. لور میوه‌هایی قرمز و به شکل فندق دارد.

البته لازم به ذکر است که گونه‌هایی از این درخت در استان‌های خوزستان، بوشهر و بندر عباس نیز دیده می‌شود.

آیا می‌توانیم در روستای باغو اقامت کنیم؟

تعدادی از افراد دوست دارند که در این روستای تاریخی اقامت داشته باشند و تا چند روزی به خوبی از آن بازدید نمایند. برای اینکار شما می‌توانید در اقامتگاه بوم گردی باغو اقامت داشته باشید.

البته لازم به ذکر است که خانه‌ها و سوئیت‌های در این روستا برای اینکار انتخاب شده است و شما می‌توانید با اجاره آن‌ها، برای هر چند روزی که بخواهید در روستای باغو بمانید.

به عنوان نکته آخر باید به آب و هوای روستای باغو اشاره کنیم که مانند جزبره کیش گرم و مرطوب است و به همین دلیل بهتر است در فصول سرد به این جزیره و روستای باغو سفر کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر