|
کدخبر: 273222

جزئیات از پرداخت کمک هزینه سفر اربعین به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی

مهدی افندی زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود با توجه به تقاضای بالای زائرین امسال پنج میلیون زائر به مقصد عراق و کربلا را داشته باشیم گفت: با توجه به پیش بینی‌ها حدود یک تا یک و نیم میلیون نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی باید جا به جایی شوند. و در کل ۹۵ درصد سفرها از طریق بخش حمل و نقل جاده‌ای انجام شود.

سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی کشور نیز با بیان اینکه تقاضای صدور گذر نامه افزایش ده برابری داشته است گفت: در حوزه ترافیکی هزار و ۴۰۰ تیم پلیس راهی داریم و هفت هزار و ۱۳۴ واحد گشتی پلیس راهی را پیش بینی کردیم و همچنین از ظرفیت بالگرد‌ها و پهپاد‌ها استفاده می‌کنیم که حدوداً ۳۵ بالگرد و پهپاد را پیش بینی کرده ایم که بتوانیم به یک اشراف ترافیکی برسیم و تمام محور‌های مواصلاتی را از طریق دوربین‌ها تحت کنترل داریم و در شهر‌های مرزی هم مرکز مانیتورینگ کاملا فعال است و مسیر ترافیک را از مبدا تا مقصد مانیتور می‌کنیم.

جزئیاتی از پرداخت کمک هزینه سفر اربعین به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی

معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در نظر دارد تا با پرداخت تسهیلات ۱۲۰ میلیون ریالی به تعدادی از بازنشستگان و مستمری‌‍‌بگیران، زمینه‌ی حضور این عزیزان را در اربعین سال جاری فراهم آورد.

اسفندیاری ادامه داد: ثبت‌نام متقاضیان توسط دفاتر کانون‌های بازنشستگی در سطح استان صورت پذیرفته و کانون‌ها ضمن دریافت تعهدنامه و اخذ برگه تائیدیه ثبت‌نام زائر در سامانه سماح نسبت به تکمیل لیست ثبت‌نام اقدام نموده و مدارک مذکور را جهت قرعه‌کشی به اداره‌کل استان مربوطه ارسال می‌کنند.

 

ارسال نظر