|
کدخبر: 273081

توصیه مهم سخنگوی ستاد اربعین به زائران

سخنگوی ستاد اربعین عراق به زائران ایرانی شرکت کننده در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی توصیه کرد که از ورود به بحث های سیاسی و حاشیه ای خاص امور داخلی عراق خودداری کرده و تمام وجهه همت خود را متوجه اباعبدالله الحسین (ع) کنند.

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: که هیچ چیزی حاشیه ای نباید حال و هوای معنوی زیارت اربعین حسینی را خدشه دار کند برای همین به زائران ایرانی توصیه می شود در این ایام از ورود به بحث های سیاسی و حاشیه خاص اوضاع داخلی عراق اجتناب کنند.

وی توضیح داد: زائران باید بر جنبه جهانی زیارت اربعین حسینی تاکید داشته باشند و سعی کنند تا این زیارت میلیونی بی نظیر در عالم، انعکاسی برای آیه کریمه «و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا» باشد.

به گفته وی، زیارت اربعین حسینی علاوه بر ارزش و برکات معنوی و عرفانی بزرگی که دارد، فرصتی برای پیوند و ارتباط با ملت های مختلف است و همچنین محل تغییر و انسان سازی و انعکاس الگوی اخلاق اسلامی و اخوت و همدلی است.

حجت الاسلام اباذری تاکید کرد: شعار مرکزی اربعین حسینی همواره «حب الحسین یجمعنا» است و هیچ شائبه ای نباید این فضای وحدت و وفاق را خدشه دار کند برای همین توصیه می شود که زائران محترم، از ورود به بحث های حاشیه و سیاسی، اجتناب کنند.

 این مقام ایرانی خاطر نشان کرد: همه باید دست به دست هم بدهند تا این مراسم عبادی و معنوی اربعین حسینی، با شکوه و در فضایی امن و خالی از حواشی برگزار شود و در عین حال بازتاب دهنده انسجام و وحدت و وفاق اسلامی باشد.

وی افزود: دشمنان اسلام در طول سال های گذشته همواره به انحاء مختلف کوشیده اند که فضای معنوی و عبادی اربعین حسین (ع) را با فتنه انگیزی و تفرقه آفرینی یا تهدیدهای تروریستی و یا شایعه سازی خدشه دار کنند و همه این توطئه های به فضل و عنایت الهی، انفاس مبارک امام عصر (عج) و حضور اباعبدالله الحسین (ع) ناکام مانده است.

 وی ادامه داد: هوشیاری خود زائران و خدام حسینی و موکبداران و همچنین کسانی که متولی مدیریت و سازماندهی این زیارت میلیونی هستند به علاوه برکات خون شهدایی که در راه احیای اربعین حسینی ریخته شده و همدلی مقامات دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق در خنثی سازی همه این تهدیدها و توطئه های نقش مهمی داشته اند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها