|
کدخبر: 264802

تور اروپا و ویزای شینگن

گردشگری تور اروپا و ویزای شینگن

تور اروپا ویزای شینگن با هم دیگر ارتباط دارند و شما با دریافت ویزای شینگن می توانید  به راحتی در کشور های عضو این اتحادیه سفر کنید و یا بسته به نوع ویزایی که دارید در آنها اقامت نیز داشته باشید. به منطقه ای از قاره اروپا که شامل ۲۶ کشور می باشد اصطلاحا شینگن می گویند، شما در صورتی که ویزای مربوط به ناحیه شینگن را دریافت کنید بدون نیاز به ویزا و پاسپورت می توانید بین کشور های عضو اتحادیه سفر کنید.به عبارت دیگر محدودیت‌ های مرزی برای تردد اتباع بین بیست و شش کشورعضو شنگن وجود ندارد. دریافت ویزا شینگن کار آسانی نیست و برخلاف راحتی که برای اتباع این 26 کشور وجود دارد برای افراد خارجی که قصد دریافت این ویزا را دارند سخت گیری های زیادی وجود دارد. اما با این حال به دلیل اعتبار بالایی که این پاسپورت شینگن دارد سالانه میلیون ها نفر از سراسر دنیا برای دریافت آن درخواست می دهند زیرا که سفر به اروپا و اقامت در هر یک از کشور های شینگن بسیار جذاب و به یاد ماندنی است. در ادامه این مقاله قصد داریم که راه ها و مراحل دریافت ویزای شینگن را بیان کنیم و همچنین با توصیف زیبایی های اروپا دلیل بالا بودن تعداد متقاضی این ویزا را بیان کنیم.

جهت در یافت لیست قیمت تورارزان اروپا کلیک نمایید

راه های اخذ ویزای شینگن

اخذ ویزای شینگن نیازمند مدارک معتبر و خاصی می باشد، همان طور که قبلا هم اشاره کردیم ویزای شینگن دارای انواع مختلف می باشد که بسته به مدارک و شرایطی که دارد باید برای یکی از آنها درخواست بدهید.

 مراحل ثبت درخواست و به طور کلی اقداماتی که برای دریافت این ویزا باید انجام دهید را در بخش های بعدی مورد بررسی قرار خواهیم داد ، به طور کلی ویزای شینگن به سه دسته کلی تقسیم می شود که عبارت هستند از :

 ۱ ) ویزای اتحادیه شنگن ( Uniform Schengen Visa (USV) ) :

 این ویزا همان ویزای گردشگری اروپا است که دارای اعتبار حداکثر ۹۰ روز و هر ۶ ماه یک‌ بار است، در صورتیکه قصد داریم با تورها به یکی از کشور های شینگن سفر کنید باید این برای دریافت این نوع اقدام کنید.

خود این نوع به سه دسته A, B, C تقسیم می‌شوند، نوع A ویزای ترانزیت فرودگاهی است، نوع B دسته ای دیگر از ویزا های ترانزیتی است که الصاق آن به پاسپورت است و فردی که این ویزا را دارد اجازه دارد به مدت پنج روز از طریق خودرو و یا قطار از این کشور های شینگن عبور کند،  نوع C به هدف سفر به حوزه شنگن است که دارای سه دسته یک بار ورود دوبار ورود و چند بار ورود می باشد.

 ۲ ) ویزای اعتبار محدود منطقه‌ای ( Limited territorial validity visa (LTV) ) :

این ویزا به منظور دلایل انسان دوستانه صادر می شود به عبارتی در شرایط ضروری و ویژه برای افراد این ویزای شینگن صادر می شود و اجازه تردد به افراد داده می شد .

 ۳ ) ویزای ملی ( National Visa ) و یا ویزای نوع D شنگن :

 این ویزا مخصوص افرادی است که قصد تحصیل، کار و یا اقامت دائم در یکی از کشور های عضو شینگن را دارند.

 این نوع نیازمند سرمایه و مدارک معتبر می باشد و در دو نوع سینگل و مولتی صادر می شود.

 در این بخش سعی کردیم که به صورت خلاصه انواع ویزا های شینگن که بیشترین درخواست کننده را دارد برای شما شرح دهید ، این موارد به عنوان راه های اخذ ویزای شینگن شناخته می شوند و شما بسته به مدارک ، بودجه ، هدف سفر و ... خود باید مناسب ترین را انتخاب کنید.

پیشنهاد میکنیم مقاله تور ارزان ترکیه را نیز دنبال نمایید

ویزای شینگن

 

چگونه برای ویزای شینگن درخواست بدم؟

 همان طور که می دانید ویزای شینگن یکی از معروف ترین و پر درخواست ترین ویزا ها است که سالانه از سراسر دنیا افراد زیادی اقدام به دریافت آن می کنند.

 شما با دریافت این ویزا به راحتی در کشور های اتریش ، مجارستان ، نروژ ، بلژیک ، ایسلند ، لهستان ، جمهوری چک ، ایتالیا ، پرتغال ، دانمارک ، اسلواکی ، لتونی ، ستونی ، لیختن اشتاین ، اسلوونی ،‌ فنلاند ، لیتوانی ، اسپانیا ، فرانسه ،‌ لوکزامبورگ ، سوئد ، آلمان ، مالتا ، سوئیس ،‌ یونان و هلند می توانید بدون ویزا سفر کنید.

این ویزا دارای انواع مختلف می باشد که شما بسته به شرایط خود و مدارکی دارید باید برای یکی از آنها اقدام کنید به طور کلی مهم ترین مراحلی که باید شما برای دریافت این ویزا انجام دهید عبارت است از :

 ۱ ) در ابتدا دقت داشته باشید که باید تمامی مدارک مورد نیاز را به طور کامل جمع آوری کنید، همان طور که می دانید پروسه تهیه مدارک زمان بر است و شما باید که از چند ماه قبل برای جمع آوری مدارک مورد نیاز اقدام کنید.

 ۲ ) از سوی سفارت به شما فرم هایی داده می شود که باید آنها را به صورت کامل و درست پر کنید.

 ۳ ) درخواست وقت سفارت مرحله بعدی است، این مرحله شاید ناآشنا ترین باشد ، که باید تحقیقات کامل را در رابطه با انجام دهید و یا از یک کارشناس کمک بگیرید.

معمولا از حداکثر تا ۱۲ روز پیش از سفر شما متقاضی باید درخواست وقت سفارت خود را به ثبت برساند  این کار به صورت آنلاین صورت میگیرد.

 ۴ ) ارسال مدارک به سفارت

 ۵ )‌ انجام انگشت نگاری در سفارت تعین شده.

 بعد از تمام شدن تمامی مراحل باید که منتظر باشید که پاسخ درخواست خود از طرف سفارت باشید، اگر که تمامی مراحل را به صورت درست و دقیق انجام داده باشید درخواست شما تایید می شود و در غیر این صورت ریجکت خواهد شد. البته شما حق اعتراض به این موضوع را دارید، خود پروسه اعتراض به ریجکت شدن کاری تخصصی است و بهتر است حتما از یک کارشناس با تجربه کمک بگیرید.

همچنین پیشنهاد میکنیم مقاله تور لحطه آخری آنتالیا را نیز دنبال نماییید

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها