|
کدخبر: 218451

هتل‌های مشهد پس از پاندمی کرونا

با شیوع کرونا، یکی از نخستین صنایعی که مجبور به تعطیلی و عدم فعالیت گردید صنعت گردشگری بود. منع تردد بین جاده‌ای و لغو پرواز‌ها و پروتکل‌های بهداشتی چراغ این صنعت را برای مدتی خاموش نمود.

گردشگری هتل‌های مشهد پس از پاندمی کرونا

با شیوع کرونا، یکی از نخستین صنایعی که مجبور به تعطیلی و عدم فعالیت گردید صنعت گردشگری بود. منع تردد بین جاده‌ای و لغو پرواز‌ها و پروتکل‌های بهداشتی چراغ این صنعت را برای مدتی خاموش نمود. مشهد و صنعت گردشگری این شهر نیز ازین قاعده مستثنا نبود.

   مشهد که یکی از قطب‌های مهم گردشگری ایران به شمار می‌رود با شیوع پاندمی کرونا رفته رفته، مجبور به تعطیلی و نیمه تعطیلی مراکز گردشگری خود شد. به گفته رئیس هیات‌ مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی آمار رزرو هتل‌های مشهد توسط گردشگران خارجی در زمان کرونا تنها ۲۰ درصد میزان رزرو هتل در دوران قبل از کرونا بوده است. که همین میزان رزرو نیز با توجه به پیک‌های این بیماری شاهد کنسلی ۵۰ درصدی بود.

    اما با شروع واکسیناسیون و افزایش افراد واکسینه در برابر کرونا دوباره نرخ اشغال هتل‌های مشهد به میزان قابل توجهی افزایش یافت. حتی در مهرماه سال ۱۴۰۰ مصادف با رحلت رسول اکرم؛شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا علیه السلام، هتل‌های مشهد پس از مدتها و شاید برای نخستین بار، شاهد نرخ اشغال ۱۰۰ درصد بود که باعث مشکلات زیادی برای مسافرین محترمی که از قبل اقدام به رزرو جا نکرده بودند شد.

   این میزان استقبال از شهر مشهد پس از این ایام ادامه یافت و اتفاقی که اکنون در مشهد در جریان است، نرخ اشغال بالای هتل‌ها و سردرگمی مسافرینی می‌باشد که از قبل اقدام به رزرو جا نکرده‌اند. متاسفانه مسافرین مشهد که قبلا در سفر خود به این شهر، اقدام به رزرو جا نمی‌کرده‌اند و به اصطلاح به صورت حضوری به هتل‌ها مراجعه می‌نمودند، با تجربه جدیدی رو برو می‌شوند، و آن تجربه چیزی نیست جز پر بودن هتل‌ها و اجبار به انتخاب هتل‌های دورتر یا بی‌کیفیت تر.

   بنابراین لازم دانستیم شرایط جدید مشهد را به عزیزانی که قصد سفر به این شهر زیارتی دارند را گوشزد کنیم تا بتوانند با خیال آسوده از زمان مسافرت و استراحت خود بهره ببرند. شرایط جدید این شهر به گونه‌ای است که حتما باید قبل از اقدام به سفر توسط یکی از سامانه‌های رزرو آنلاین هتل، محل اقامت خود را انتخاب و رزرو نمائید. سایت‌ها و سامانه‌های زیادی برای این منظور طراحی و در دسترس هستند که توصیه ما سامانه رزرواسیون زواران می‌باشد.

  در زواران شما می‌توانید با طیف وسیعی از هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های مشهد مخصوصا آنهایی که در نزدیکی حرم مطهر مشهد هستند آشنا شده و به صورت آنلاین یا تلفنی مشاوره لازم جهت انتخاب بهترین هتل مناسب با شرایط خود را دریافت کنید. همچنین امکان رزرو جا با پرداخت بیعانه برای بیشتر هتل‌ها فراهم شده که این قابلیت انحصاری می‌تواند شما را در مدیریت بودجه سفر یاری کند. این سایت مزین به نماد اعتماد الکترونیکی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران می‌باشد. همچنین این سامانه به صورت تخصصی در زمینه هتل‌های مشهد فعالیت می‌کند و برای پوشش هتل‌های مشهد طراحی شده است، بنابرین می‌توانید بهترین پیشنهاد‌ها را برای این شهر دریافت کنید.

نکته دیگر که در سفر به شهر مشهد باید رعایت شود به همراه داشتن کارت واکسیناسیون می‌باشد. حتما برای سفر به این شهر و اقامت در هتل‌ها کارت واکسن خود را به همراه داشته باشید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها