|
کدخبر: 186660

آیا با خرید تور دبی می‌توان در امارات واکسن کرونا زد؟

تور دبی همواره یکی از مهم‌ترین خدمات آژانس‌های مسافرتی ایران بوده است. پروازهای بسیاری از ایران به مقصد دبی برگزار می‌شود و آژانس‌ها، پکیج‌های متنوعی را متناسب با سلیقه و بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهند.

گردشگری آیا با خرید تور دبی می‌توان در امارات واکسن کرونا زد؟

دبی یکی از مقاصد گردشگری محبوب در جهان است و هر ساله افراد بسیاری با هدف لذت بردن از امکانات تفریحی و زیبایی ساحل و صحرا، به این شهر قدم می‌گذارند. تور دبی همواره یکی از مهم‌ترین خدمات آژانس‌های مسافرتی ایران بوده است. پروازهای بسیاری از ایران به مقصد دبی برگزار می‌شود و آژانس‌ها، پکیج‌های متنوعی را متناسب با سلیقه و بودجه‌های مختلف ارائه می‌دهند. در دو سال اخیر اما شیوع ویروس کرونا صنعت توریسم را تا حد زیادی زمین‌گیر کرد و دبی نیز از این آسیب در امان نماند. حالا زمزمه‌هایی درباره واکسیناسیون توریست‌ها در دبی به گوش می‌رسد که می‌تواند رونق جدید به گردشگری این شهر ببخشد. با ما همراه باشید تا این خبر را به صورت کامل بررسی کنیم.

واکسیناسیون کرونا در امارات

امارات متحده عربی از نظر آمار واکسیناسیون یکی از کشورهای پیشتاز در جهان محسوب می‌شود. همین چند ماه پیش بود که آمار کرونا در این کشور به مرز هشدار رسید. روزانه حدود چهار هزار نفر از شهروندان امارات به کرونا مبتلا می‌شدند که برای کشوری با ده میلیون نفر جمعیت، آمار نگران‌کننده‌ای بود. اماکن و مراکز تفریحی تعطیل شدند و فعالیت هتل‌ها محدود شد. تور دبی که در گذشته انتخاب اول بسیاری از گردشگران بود، از رونق افتاد و بسیاری از پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی کنسل شد. شهری که همیشه مقصد پرشور مسافران بود با جاذبه‌های مختلف از آنها پذیرایی می‌کرد، به سکوت فرو رفت.

زمانی که امارات جزو کشورهای با ریسک شناخته شد و مسئولان فورا دست به کار شدند تا محموله‌های واکسن به این کشور برسد. واکسیناسیون با نظم بالایی آغاز شد. مراکز واکسن با دقت و سرعت بالا مشغول ثبت نام، مشاوره و تزریق شدند و تا به امروز بیش از ۸۰ درصد ساکنان امارات، واکسینه شده‌اند که آمار بسیار درخشانی است و باعث شده است زندگی عادی دوباره در این کشور از سر گرفته شود.

واکسن کرونا برای مسافران تور دبی

مدتی است که اخباری مبتنی بر واکسیناسیون گردشگران در امارات به گوش می‌رسد. این خبر به سرعت در خبرگزاری‌های مختلف منتشر شد و اقدام جسورانه مسئولان امارات، مورد تحسین همه قرار گرفت. قبل از اعلام این خبر، واکسیناسیون سراسری مردم امارات انجام شده بود.

تزریق واکسن در سطح گسترده و برای رده‌های سنی مختلف، امنیت مردم این کشور را در برابر کرونا افزایش داده است و به همین دلیل، مراکز تفریحی، سالن‌های زیبایی، باشگاه‌ها و... بدون محدودیت شروع به فعالیت کرده‌اند و هتل‌ها اجازه دارند تا ۷۰ درصد ظرفیت خود، مسافر قبول کنند. به این ترتیب، آژانس‌های مختلف دوباره به برگزاری تور دبی پرداختند، پکیج‌های متنوع ارائه کردند و پای گردشگران دوباره به دبی باز شد! علاوه بر خبر بازگشایی مراکز تفریحی و هتل‌ها، خبر دیگری نیز توجه توریست‌ها را به خود جلب کرد. در خبرگزاری‌ها اعلام شده بود که امارات برای گردشگران به صورت رایگان واکسن تزریق می‌کند.

مراحل تزریق واکسن کرونا در دوبی

وزارت بهداشت امارات با هدف جذب گردشگران و ارتقای سلامت آن‌ها، خدمات تزریق واکسن را در برنامه خود قرار داده است. البته این برنامه به واکسن کرونا محدود نمی‌شود و گردشگران با توجه به وضعیت پزشکی خود می‌توانند برای دریافت واکسن‌های دیگر نیز اقدام کنند.

نکته‌ای که لازم است به آن توجه داشته باشید این است که بر خلاف اخبار قبلی، تزریق واکس کرونا برای گردشگران دوبی رایگان نیست و باید مبلغی پرداخت شود. در ادامه مراحل لازم برای این کار را ذکر می‌کنیم:

  • در مرحله اول لازم است به وب سایت وزارت بهداشت امارات بروید، ثبت نام را انجام دهید و یک نام کاربری و رمز عبور برای خود تعریف کنید.
  • در مرحله دوم باید مرکز درمانی و زمان مد نظرتان را انتخاب کنید و در روز ساعت تعیین‌شده، در مرکز حضور داشته باشید.
  • همان طور که اشاره کردیم، برخلاف اخبار اعلام‌شده، واکسن کرونا برای گردشگران امارات رایگان نیست و باید برای صدور کارت واکسیناسیون بین‌المللی و مشاوره پزشکی هزینه بپردازید.
  • در مرحله بعد باید مدارک پزشکی خود را به مرکز درمانی ارائه دهید و اگر از قبل تزریق واکسن داشته‌اید، آن را هم به اطلاع مسئولان برسانید.
  • پزشک مسئول طبق وضعیت جسمانی شما و مدارکی که ارائه کرده‌اید، واکسن مورد نیاز را تجویز می‌کند.
  • در مرحله آخر باید هزینه را بپردازید تا واکسن تزریق شود و در کارت واکسیناسیون بین‌المللی شما ثبت شود.

برای تزریق واکسن کرونا کدام تور دبی را انتخاب کنیم؟

اگر قصد دارید برای تزریق واکسن به دبی بروید، بهتر است ابتدا از طریق ایمیل یا تماس تلفنی اطلاعات لازم را دریافت کنید. اخبار ضد و نقیضی در این زمینه به گوش می‌رسد و بهتر است قبل از سفر اطمینان لازم را به‌دست آورید.

با این حال، اگر قصد دارید یک سفر تفریحی به دبی داشته باشید، فرصت آن برای‌تان فراهم است! در میان انواع تور خارجی که آژانس‌های مسافرتی برگزار می‌کنند، دبی همواره یکی از پرطرفدارترین‌ها بوده است و حالا دوباره امکان سفر به این شهر، اقامت در هتل‌های لوکس و بازدید از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر آن فراهم شده است. پروازهای مختلفی به مقصد دبی برگزار می‌شود و آژانس‌های مختلف پکیج‌های متنوعی را با قیمت‌ها و خدمات گردشگری متفاوت ارائه می‌کنند. تور دبی پرواز ماهان می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر شما باشد که پروازی دلپذیر را برای شما به همراه خواهد داشت. پروازی که به یک اقامت لذت‌بخش در هتل‌های زیبا منتهی می‌شود و خستگی روزهای کرونا را از بین می‌برد. برای خرید این تور با بهترین نرخ و بهترین امکانات، می‌توانید به آژانس مسافرتی سلام پرواز مراجعه کنید. کارشناسان آژانس راهنمایی‌های لازم را برای سفر در زمان کرونا در اختیارتان می‌گذارند و بهترین پکیج‌ها را با توجه به سلیقه شما و بودجه‌ای که در نظر دارید، ارائه می‌دهند.

برای سفر به این شهر لازم است تست منفی کرونا ۷۲ ساعته قبل از پرواز را در دست داشته باشید. تست باید به زبان انگلیسی یا عربی، چاپ شده و البته pcr باشد و جواب تست کیت‌های خانگی و فوری مورد قبول نیست. در فرودگاه دبی نیز به صورت رندوم از بعضی از مسافران تست کرونا گرفته می‌شود که در این صورت باید هزینه تست را بپردازند.

سخن آخر

این روزها اخباری منتشر شده است مبنی بر این که امارات متحده عربی به گردشگران واکسن کرونا تزریق می‌کند. این مسئله باعث شده است تقاضا برای خرید تور دبی افزایش یابد و آژانس‌های مسافرتی دوباره به ارائه خدمات گردشگری و رزرو پرواز و هتل مشغول شوند. محدودیت‌های کرونایی در امارات تا حد زیادی برداشته شده است و گردشگران از گوشه و کنار دنیا با هدف گشت و‌گذار و اقامت در هتل‌های لوکس یا تزریق واکسن به این شهر می‌روند. اگر قصد دارید به دبی بروید و در این شهر واکسن بزنید، ابتدا از طریق وب سایت وزارت بهداشت امارات از وجود امکان تزریق اطمینان حاصل کنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها