|
کدخبر: 177914

استفاده از کدام وسیله نقلیه در استانبول به صرفه است؟

استانبول، شهر نام آشنای کشور ترکیه که امروزه مقصد بسیاری از گردشگران، به خصوص گردشگران ایرانی می باشد، شهری بزرگ با آثار تاریخی و گردشگری بسیاری است، اما حتما در سفر به این شهر این سوال برای شما پیش می آید که سیستم حمل و نقل ترکیه به چه صورت است؟ یا این که بهترین گزینه برای سفر های درون شهری در استانبول کدام وسیله نقلیه می باشد؟

گردشگری استفاده از کدام وسیله نقلیه در استانبول به صرفه است؟

برای یافتن پاسخ این سوالات با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

هزینه‌های حمل و نقل با مترو در استانبول

باید گفت که سیستم حمل و نقل در ترکیه کاملا قابل اعتماد است. تمامی وسایل حمل و نقل در این کشور تحت نظر سازمان ترافیک شهری و کنترل های امنیتی می باشند. اگر از طریق تور استانبول به این شهر سفر کردید، می توانید با خیال راحت از تمامی وسایل نقلیه در این شهر استفاده کنید. لازم به ذکر است.

سیستم متروی شهر استانبول، توسط شرکت عمومی مترو استانبول، زیر نظر شهرداری شهر استانبول اداره می‌شود. یکی از قدیمی ترین خط های مترو استانبول که در سال ۱۹۸۹ افتتاح شده است، M۱ نام دارد و دارای ۷۳ ایستگاه فعال و ۷۱ ایستگاه در دست ساخت می باشد.

ساعت کاری مترو شهر استانبول از ۶ صبح تا ۱۲ نیمه شب بوده و قطارهای این شهر هر ۶الی۱۰ دقیقه یکبار به ایستگاه ها می‌رسند. هزینه استفاده از مترو با استفاده از استانبول کارت ۲.۵ لیر می باشد.

هزینه‌های حمل و نقل با تراموا در استانبول

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل شهر استانبول که طبق نظرسنجی هایی که صورت گرفته است، دارای محبوبیت بسیار بالایی بین گردشگران بوده، «تراموا» نام دارد. این وسیله دقیقا از وسط خیابان های استانبول می گذرد و علاوه بر اینکه شما را به مقصدتان می‌رساند، سرعت بسیار بالایی دارد؛ اما نمی‌توان به آنها تندرو گفت؛ لیکن در حد خودشان عالی هستند.

در کنار اکثر مناطق دیدنی و گردشگری این شهر یک ایستگاه تراموا قرار دارد که کار شما را برای رسیدن به جاذبه های دیگر آسان می‌کند.

هزینه های حمل و نقل با اتوبوس در استانبول

اتوبوس ها که یکی از متداول ترین وسایل حمل و نقل در تمامی جوامع می‌باشند، در شهر استانبول نیز نقش بسزایی را در حمل و نقل مسافران ایفا می کنند. شما می توانید برای پرداخت هزینه اتوبوس ها از استانبول کارت یا پول نقد استفاده نمایید. هزینه این وسیله حمل و نقل شهر استانبول بسیار معقول و مناسب است.

استانبول-آگهی۲

هزینه های حمل و نقل با تاکسی در استانبول

تاکسی های این شهر به گران بودن مشهور هستند! باید بدانید، هنگام استفاده از این وسایل حمل و نقل شهر استانبول، به ازای هر کیلومتر ۲.۵ لیر به کرایه ۴ لیری آنها اضافه می‌شود. همچنین در صورتی که بخواهید، تاکسی منتظر شما بماند، می بایست ۲۳ لیر دیگر به راننده پرداخت نمایید. به علاوه اگر ماشینی اجاره کرده اید، بهتر است بدانید که قیمت بنزین در کشور ترکیه به ازای هر لیتر ۶ لیر می باشد؛ پس بدیهی است که هزینه کرایه تاکسی در این شهر بالا باشد.

هزینه های حمل و نقل با دلموش در استانبول

دلموش (دولموش) نوعی تاکسی خطی در استانبول بوده که مانند مینی ‌بوس های کوچک می باشد. این وسیله نقلیه نسبت به سایر راه های حمل و نقل عمومی استانبول دارای هزینه کمتری می باشد، جلوی شیشه دلموش ها علامت به خصوصی استفاده می گردد که باعث شده، از باقی اتومبیل ها مجزا شوند. اگر هزینه های حمل و نقل ترکیه برای شما سنگین هستند، باید خوشحال باشید؛ چرا که دلموش ها در همه جای این شهر به سادگی یافت می‌شوند و شما می توانید در هر کجای مسیر که مایل بودید، پیاده شوید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر