|
کدخبر: 327622

نماد طلا در ارز دیجیتال

طلا دارایی جذابی است و این موضوع فقط به دوران ما محدود نمی‌شود؛ چون از زمانی که بشر به مفهوم پول پی برد، طلا برایش به بهترین دارایی برای اندوختن، معامله‌کردن و پرداخت تبدیل شد؛ بنابراین، مردم از قدیم در حال ردوبدل‌کردن طلا در بازارهای مختلف بودند. در روزگار ما این فرصت وجود دارد که طلا را در صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال هم مورد معامله قرار دهیم. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را از نکته‌های پیرامون معامله نماد طلا در ارز دیجیتال، آشنا کنیم.

چه شیوه‌هایی برای معامله نماد طلا در صرافی‌های دیجیتال وجود دارند؟

شما به دو صورت می‌توانید نماد طلا در ارز دیجیتال را مورد معامله قرار دهید. در حالت اول، به‌طور مستقیم روی نماد طلا در بینگ ایکس یعنی (XAUUSD) معامله کرده و از نوسان‌های آن کسب سود می‌کنید. در حالت دوم، شما روی بخشی از ارزهای دیجیتال که پشتوانه طلا دارند، دست به معامله می‌زنید. قیمت هر واحد از این ارزها که به آن‌ها استیبل‌ کوین‌های طلا یا توکن‌های با پشتوانه طلا هم گفته می‌شود، با مقدار مشخصی از طلا برابر است. این مقدار می‌تواند به‌صورت اونس یا گرم طلا باشد. توسعه‌دهندگان این ارزهای دیجیتال به‌اندازه ارزش کل کوین‌های در گردش، طلا دارند. برخی از این ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا عبارت‌اند از:

  • پکسوس گلد (Paxos Gold) PAXG

  • تتر گلد (Tether Gold) XAUt
  • دیجیکس گلوبال (DigixGlobal) DGX

  • گلد کوین (GoldCoin) GLC
  • ملد گلد بای الگوراند (Meld Gold by Algorand) MCAU

  • آراس گلد (AurusGOLD) AWG
  • ای ای بی بی گلد توکن (AABB Gold Token) AABBG

  • کش گلد (CACHE Gold) CGT

جالب این است که برخی از این استیبل ‌کوین‌ها امکان مبادله مستقیم با طلا را برای شما فراهم می‌کنند؛ به این معنا که می‌توانید توکن‌های خود را فروخته و در ازای آن طلای واقعی دریافت کنید.

چطور نماد طلا را در بینگ ایکس پیدا کنیم؟

برای یافتن نماد طلا در بینگ ایکس که به‌صورت (Gold) و نه (XAUUSD) نمایش داده می‌شود، باید به بخش فیوچرز استاندارد یا (Standard Futures) بروید و این نماد را برای معامله برگزینید. برای این کار، بعد از ورود به صرافی بینگ ایکس و در منوی صفحه اصلی سایت روی عبارت (Derivatives) کلیک کنید. با این کار، یک منوی دیگر برایتان باز می‌شود که باید از میان گزینه‌های به‌نمایش‌درآمده روی (Standard Futures) بزنید. در صفحه باز شده روی نمادی که به‌صورت پیش‌فرض فعال است، کلیک کرده و بازار کالا یا (Commodities) را انتخاب کنید. در گام آخر هم روی نماد Gold بزنید تا نمودار قیمت آن به شما نشان داده شود.

معامله نماد طلا در ارز دیجیتال چه مزیت‌ها و معایبی دارد؟

معمولا بسیاری از معامله‌گران بازارهای مالی، بخشی از سبد معاملاتی یا سرمایه‌گذاری خود را به فلز طلا اختصاص می‌دهند؛ چون تجربه‌ها ثابت کرده‌اند که طلا یک دارایی سودمند در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند‌مدت به‌شمار می‌رود. هدف شما از انتخاب طلا، چه کسب سود از نوسان‌های روزانه باشد و چه با دیدگاه بلندمدت روی این دارایی دست گذاشته باشید، اهمیتی ندارد؛ چون طلا به کار هر نوع معامله‌گری می‌آید و گزینه جذاب روزهایی است که اوضاع سیاسی و اقتصادی جهان در تب‌و‌تاب به‌سر می‌برد. در ادامه، می‌خواهیم چند مورد از مزیت‌ها و معایب معامله نماد طلا در ارز دیجیتال را با هم بررسی کنیم.

مزیت‌های نماد طلا در ارز دیجیتال

  • به شما این امکان را می‌دهد که خارج از بازار فارکس هم دست به معامله طلا بزنید.

  • می‌توانید با افزودن طلا به سبد معاملاتی خود، تنوع آن را بالا ببرید.
  • ترید نماد طلا، ریسک کلی معاملات شما را کاهش می‌دهد.

  • امکان استفاده از پتانسیل کسب سود در دیگر بازارها را به‌دست می‌آورید و فقط روی یک بخش از بازارهای مالی، متوقف نمی‌شوید.
  • دسترسی بسیار سریع و آسانی به نماد طلا در بینگ ایکس پیدا می‌کنید؛ چیزی که در بسیاری از بروکرها به‌آسانی ممکن نیست.

معایب نماد طلا در ارز دیجیتال

  • کارمزد و کمیسیون طلا در صرافی‌ها قابل‌توجه است.

  • فقط به نوع استاندارد این معامله‌ها دسترسی خواهید داشت.
  • اگر به‌دنبال معامله نماد استیبل ‌کوین‌ها که پشتوانه طلا دارند باشید، ممکن است با چالش‌هایی مانند کمبود نقدینگی، رشد کندتر در مقایسه با ارزهای دیجیتال قدرتمندی مانند بیت کوین یا اتریوم و ...، روبه‌رو شوید.

  • معامله نماد طلا در صرافی‌های ارز دیجیتال به‌صورت شبانه‌روزی نیست و از دوشنبه تا جمعه، یعنی فقط پنج روز کاری، فعال است.

چند نکته مهم که باید هنگام معامله نماد طلا در ارز دیجیتال بدانید

  • ترید روی نماد طلا در بینگ ایکس به این معنی نیست که دیگر نیازی به انواع تحلیل‌های تکنیکال و بنیادی ندارید؛ برعکس! شما باید با درنظرگرفتن گذشته روند نمودارهای قیمتی طلا، استفاده از ابزارهای معاملاتی، به‌کارگیری تحلیل فاندامنتال و توجه ویژه به تحولات سیاسی و اقتصادی جهان، معامله روی نماد طلا در ارز دیجیتال را آغاز کنید.

  • از تاثیر طلا روی ارزهای دیجیتال غافل نشوید. این فلز زردرنگ، بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید می‌تواند باعث ایجاد نوسان ارزهای دیجیتال شود؛ همین موضوع به شما کمک می‌کند تا با ترید روی آن دسته از ارزهای دیجیتال که همسو با طلا رشد می‌کنند سودآوری خود را بالا ببرید.
  • به یاد داشته باشید که ترید طلا یا نگهداری از آن برای مدتی طولانی، همراه با کارمزد و هزینه است. باتوجه‌به این موضوع و گرفتن تصمیم‌های درست می‌توانید جلوی هزینه‌های اضافی را بگیرید.

  • با وجود مزیت‌هایی که ترید نماد طلا در بینگ ایکس دارد، پیشنهاد می‌کنیم اگر تصمیمتان برای معامله مستقیم طلا جدی است، به سراغ بازارهای دیگری مانند فارکس و بروکرهای معتبر، تغییر مسیر دهید.

نماد طلا در ارز دیجیتال؛ گزینه‌ای عالی برای افزایش تنوع معاملاتی

اگر در صرافی بینگ ایکس حساب کاربری دارید و می‌خواهید در کنار معامله‌هایی که روی ارزهای دیجیتال انجام می‌دهید، دستی هم بر ترید طلا داشته باشید، می‌توانید از مسیری که در این مقاله برایتان توضیح دادیم، این نماد را به پلتفرم معاملاتی خود بیفزایید. یادتان باشد که انتخاب هوشمندانه سبد معاملاتی که ترکیبی از ارزهای دیجیتال و دیگر دارایی‌ها مانند طلا باشد، می‌تواند از سرمایه شما در مقابل طوفان‌های ناگهانی بازارهای مالی، محافظت کند؛ بنابراین، همچون برنده‌ها دست به معامله بزنید و تا جای ممکن برای حفظ تنوع دارایی‌های معاملاتی خود تلاش کنید.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها