|
کدخبر: 322707

این 5 کشور اروپایی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی هستند

آیا قصد دارید، برای ادامه تحصیل به اروپا بروید؟ آیا می دانید، بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت تحصیلی کدام است؟ در پاسخ به این قبیل سؤالات باید گفت که بسته به شرایط خود، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر، می توانید، انتخاب های متفاوتی داشته باشید.

کسب و کار این 5 کشور اروپایی بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی هستند

آیا قصد دارید، برای ادامه تحصیل به اروپا بروید؟ آیا می دانید، بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت تحصیلی کدام است؟ در پاسخ به این قبیل سؤالات باید گفت که بسته به شرایط خود، مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر، می توانید، انتخاب های متفاوتی داشته باشید. با این حال در قسمت های بعد قصد داریم، 5 مورد از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت تحصیلی را معرفی کنیم.

5 تا از بهترین کشور های اروپایی برای مهاجرت تحصیلی

اروپا را می توان قاره ای سرسبز و پهناور با فرهنگ غنی دانست که اکثر دانشگاه های آن از سیستم آموزشی پیشرفته برخوردار هستند؛ اما در هر حال عواملی مانند راحتی پذیرش، هزینه مناسب تحصیل، پایین بودن هزینه زندگی در کشور مد نظر و از همه مهم تر کیفیت آموزش بر انتخاب افراد تاثیر می گذارند.

ما با بررسی نظر افراد مختلف، تلاش کرده ایم، توضیحاتی درباره اخذ ویزای تحصیلی چند کشور مهم اروپایی بیان کنیم.

  1. ویزای تحصیلی فرانسه

فرانسه، یکی از معروف ترین و البته زیباترین کشورهای اروپایی است که از دانشگاه های فوق العاده ای برخوردار بوده و شرایط بسیار خوبی را برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده است.

برخلاف آنچه برخی افراد تصور می کنند، هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه، نسبتاً پایین است و این یکی از مهم ترین دلایل جذب دانشجویان خارجی به شمار می رود. به طور میانگین هزینه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های فرانسه، 170 یورو است. این مبلغ برای رشته های مهندسی و کارشناسی ارشد به حدود 620 یور می رسد. هزینه متوسط تحصیل در مقاطع دکترا و فوق دکترا به طور میانگین بین 260 تا 380 یورو در سال است.

هر چند که برای تحصیل در بسیاری از رشته ها باید به زبان فرانسوی مسلط باشید، اما برخی رشته ها در مقطع ارشد و دکترا به زبان انگلیسی تدریس می شوند؛ البته اگر قصد دارید، برای ادامه تحصیل، ویزای تحصیلی فرانسه بگیرید، توصیه می کنیم، زبان عشق و فلسفه را بیاموزید، تا فرصت های بیشتری در اختیارتان قرار گیرد.

  1. ویزای تحصیلی ایتالیا

تردیدی وجود ندارد که ایتالیا، همواره یکی از بهترین مقاصد تحصیلی و گردشگری در سراسر جهان بوده و هست؛ چرا که از فرهنگ غنی، مناطق بسیار دیدنی و جذابیت های فراوانی برخوردار است؛ علاوه بر این دانشگاه‌های ایتالیا، در سطح بالاتری دانشگاه های دنیا قرار گرفته از نظر کیفیت آموزش و رضایت دانشجویان عالی هستند.

در واقع هزینه مناسب تحصیل و زندگی، اعتبار بالای مدارک دانشگاهی ایتالیا در کنار جذابیت های توریستی، باعث شده اند، توجه بسیاری از کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، به این کشور جلب شود.

  1. ویزای تحصیلی آلمان

بعید است، در لیست کشورهای برتر برای ادامه تحصیل در اروپا با نام آلمان برخورد نکنید. در واقع آلمان، در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان از بالاترین کیفیت آموزش برخوردار است. قصد تحصیل در هر مقطعی را که داشته باشید، می توانید، دانشگاه های معروف شهرهای برلین، مونیخ، فرانکفورت، کلن و سایر شهرهای این کشور را انتخاب کنید.

علاوه بر کیفیت آموزش، هزینه تحصیل در دانشگاه های آلمان، هم برای دانشجویان بومی و هم برای دانشجویان بین المللی، بسیار مناسب و بعضاً رایگان است؛ البته اگر قصد تحصیل در دانشگاه های دولتی و رایگان آلمان را داشته باشید، مسلط بودن به زبان آلمانی برایتان لازم می شود. هر چند که در برخی رشته ها و دانشگاه‌های مقطع کارشناسی ارشد، می توان با تسلط به زبان انگلیسی وارد شد، اما در هر حال با دانستن زبان آلمانی، فرصت های بهتری در اختیارتان قرار می گیرد.

از دیگر مزایای اخذ ویزای تحصیلی آلمان می توان به این نکته اشاره کرد که کشور مذکور کیفیت بسیار خوبی از نظر آموزش تئوری، عملی در رشته های مختلف دارد و همواره از تجهیزات آزمایشگاهی و آموزشی پیشرفته ای استفاده می کند؛ همچنین آمار اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه های آلمان، بالاست.

نکته آخر درباره اخذ ویزا تحصیلی آلمان، این است که تقاضا برای آن زیاد است؛ به همین دلیل ممکن است، فرآیند پذیرش و دریافت ویزا تا حدودی طول بکشد که با توجه به مزایای که به ارمغان می آورد، ارزشش را دارد.

  1. ویزای تحصیلی هلند

هلند یکی دیگر از کشورهای برتر اروپایی برای ادامه تحصیل است که سالانه تعداد قابل توجهی دانشجوی بین‌المللی جذب می کند.

یکی از مزایای تحصیل در هلند این است که در بسیاری از رشته ها و دانشگاه ها شاهد تدریس به زبان انگلیسی هستیم. کیفیت آموزش، توجه ویژه به خلاقیت، نوآوری و انجام کار عملی، همچنین اعتبار بالای مدارک دانشگاهی هلند و فرصت های شغلی پیش رو از دیگر امتیازاتی است که اخذ ویزای تحصیلی هلند به ارمغان خواهد آورد.

بیان این نکته نیز لازم است که پس از پایان مدت زمان تحصیل، دانشجویان خارجی می توانند، از کارت اقامت یک ساله پس از فارغ التحصیلی در هلند استفاده کنند. طی این مدت می توان فرصت شغلی مد نظر را به دست آورد و برای اقامت دائم، اقدام نمود.

ناگفته نماند که برخلاف مورد قبلی، تحصیل در دانشگاه های هلند، کم هزینه نیست. گفته می شود که تحصیل در مقاطع کارشناسی در این کشور، به طور متوسط بین 6 تا 10 هزار یورو در سال هزینه دارد؛ برای مقاطع بالاتر این اعداد به 7 تا 20 هزار یور می رسند.

  1. ویزای تحصیلی اتریش

اتریش یکی دیگر از کشورهایی است که همواره در لیست انتخاب‌های متقاضیان تحصیل در اروپا قرار دارد. این کشور، دانشگاه های بسیار خوبی دارد و به علت پایین بودن هزینه تحصیل، همواره در رقابت با آلمان قرار می گیرد.

به طور کلی اتریش، یکی از کشورهای موفق اروپا در زمینه آموزش دانشگاهی است. تنوع بالای رشته های دانشگاهی به همراه فراوانی دوره های آموزشی به زبان انگلیسی، باعث می شود که افراد زیادی برای اخذ ویزا تحصیلی اتریش اقدام کنند.

بهترین کشور اروپایی برای بورسیه تحصیلی

در میان کشورهایی که در قسمت قبل معرفی شدند، ایتالیا، بهترین آنها از نظر بورسیه تحصیلی است. در این کشور، بورسیه های تحصیلی متنوعی ارائه می شود که دانشجویان بر حسب نیاز و شرایط خود می توانند، از آنها استفاده کنند.

یکی دیگر از کشورهای مهم اروپایی که دانشجویان را بورسیه می کند، انگلیس است. به طور کلی، هزینه زندگی و تحصیل در این کشور، بسیار بالاست؛ به همین دلیل در قسمت قبل به آن اشاره نشد؛ اما با توجه به امکان اعطای بورسیه، متقاضیان می توانند، برای اخذ ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنند.

اخذ ویزا تحصیلی با ویزا هوم

در صورت داشتن هر گونه سؤال درباره انتخاب کشور برای ادامه تحصیل، اخذ ویزا و سایر مراحل، می توانید، از مشاوران مجموعه ویزا هوم کمک بگیرید. کارشناسان این مرکز از تخصص و تجربه کافی برخوردار بوده، شما را در تمام مراحل راهنمایی خواهند کرد. با کمک ویزا هوم، بهترین شرایط تحصیل در اروپا را برای خود فراهم کنید؛ در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب، ویزا بگیرید.

 

برچسب ها : ویزای تحصیلی فرانسه,ویزای تحصیلی آلمان,ویزای تحصیلی هلند

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها