|
کدخبر: 314464

ویزای استارتاپ کانادا در مقایسه با سایر کشورها

 

برنامه ویزای استارتاپ کانادا در سال 2014 به ابتکار جیسون کنی، وزیر سابق اداره مهاجرت کانادا معرفی شد. این روش مهاجرتی، گزینه مناسبی برای کسانی است که علاقه مند به ساختن آینده خود در کانادا هستند و فرصت های بی نظیری برای گسترش بیزینسی در کنار مهاجرت خانوادگی دارند.

هدف اصلی اداره مهاجرت کانادا در این برنامه، جذب کارآفرینانی است که می خواهند با بهره گیری از استارت آپ ویزای کانادا، ایده های نوآورانه را پیاده سازی کنند. یکی از ویژگی های کلیدی این برنامه، بر خلاف برنامه های استارتاپ ویزای سایر کشورها همانند استرالیا و بریتانیا، فقدان معیار اندازه گیری برای شاخص های بیزینسی است. به عبارت دیگر، بیزینس شما نیازی به موفقیت 100% ندارد و اقامت دائم کانادا به این دلیل که متقاضی به اهداف خاص بیزینسی دست نیافته است از سرمایه گذار بیزینسی گرفته نمی شود.

ویزا1

ویزای استارت آپ کانادا در کشورهای مختلف

در کنار تمرکز سیاست جهانی بر تقویت و توسعه استارت آپ های نوآور، بسیاری از کشورهای دنیا برنامه های مهاجرتی برای جذب استارت آپ ها و کارآفرینان خارجی با پتانسیل بالا بیزینسی را ارائه می دهند.

برنامه‌های استارت‌آپ ویزا را می‌توان از برنامه‌های ویزای کارآفرینی با تمرکز بر بزینس های نوآورانه، مقیاس‌پذیر و بالقوه متمایز کرد. برنامه های استارتاپ ویزا به جای سرمایه گذاری در مشاغل موجود، بر پتانسیل ایده های بیزینسی نورآورانه تمرکز دارند.

در طول یک دهه گذشته، برنامه‌های مختلف ویزای استارت آپ در سراسر  کشورهای جهان معرفی شده و اکنون بخشی از چشم‌انداز سیاست مهاجرتی کشورهای استرالیا، کانادا، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، کره، لتونی، لیتوانی، نیوزلند، هلند، لهستان، پرتغال، اسپانیا و بریتانیا می باشد.

در برخی از کشورها، برنامه‌های ویزای استارت‌آپ به عنوان توسعه برنامه‌های کارآفرین یا سرمایه‌گذار موجود معرفی شده‌اند، در حالیکه در موارد دیگر، برنامه‌های ویزای استارت‌آپ قبل از معرفی یک برنامه کارآفرین یا سرمایه‌گذار تمام عیار بوده است.

به عنوان مثال، در ایتالیا، برنامه ویزای استارت آپ به عنوان یک برنامه فرعی از ویزای سرمایه گذاری معرفی و گنجانده شده است. در موارد دیگر، برنامه‌های ویزای استارتاپ بدون تغییر در قانون مهاجرت برای تسهیل ورود به دسته‌های موجود معرفی می‌شوند.

ویزا2

اهداف برنامه های مختلف استارت ویزا در کشورهای مختلف چیست؟

برنامه‌های ویزای استارت‌آپ، ابتکاری برای جذب کارآفرینان مستعد خارجی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوآورانه با پتانسیل بالا هستند. تقریباً همه کشورها برنامه ویزای کارآفرینی برای سرمایه گذاری در یک بیزینس دارند.

با این حال، ویزای استارت‌آپ مقوله‌ای را هدف قرار می‌دهد که برای چنین برنامه‌های کارآفرینی موجود، واجد شرایط نیست، یا به این دلیل که کسب‌وکار هنوز وجود ندارد، کارمندان بسیار کمی دارد، یا سابقه کم بیزینسی و ترازنامه منفی دارد، یا اینکه مالک سرمایه خود را ندارد. با این حال، ممکن است کسب و کارها و ایده های تجاری نوآورانه ای وجود داشته باشد که یک کشور مایل به میزبانی و پرورش آنها باشد. ویزای استارت آپ ممکن است دارای یک جزء بیزینسی و مهاجرتی باشد.

هدف رشد اقتصاد کشورها و تسهیل شرایط برای شروع یک بیزینس جدید برای افراد کارآفرین خارجی است. این ممکن است بخشی از تلاش سیاست کشورها برای تسهیل راه‌اندازی یک استارت‌آپ باشد، اما کارآفرینان تازه‌کار خارجی می‌توانند از آن بهره ببرند.

 وقتی کشورها سرمایه گذاران و کارآفرینان را می پذیرند، معمولاً سعی می کنند نامزدهایی را انتخاب کنند که احتمال موفقیت بیزینس شان بسیار زیاد است. اعمال چنین انتظاراتی برای متقاضیان استارت آپ دشوار است. در واقع، استارت‌آپ‌ها از نرخ شکست بالاتری نسبت به سایر بیزینس ها رنج می‌برند. این با مدل کسب و کار نوپا سازگار است که با عدم قطعیت بالا، خطرات بالاتر و وابستگی زیاد به اکوسیستم اقتصادی اطراف مشخص می شود.

در عین حال، یک اکوسیستم استارت‌آپ فعال اغلب برای موفقیت استارت‌آپ‌های بعدی مساعد است. در این زمینه، برنامه های ویزای استارت آپ رویکردهای مختلفی را در پیش گرفته اند.

مهاجرت برنامه های ویزای استارتاپ با هدف تسهیل شرایطی است که در آن کارآفرینان خارجی که مایل به راه اندازی یک بیزینس جدید و نوآورانه هستند می توانند ویزای کاری یا اقامت دایم دریافت کنند. این ممکن است به معنای ایجاد یک برنامه مهاجرتی کاملاً جدید،  برای هدف راه اندازی یک استارت آپ باشد، همانطور که در کانادا، نیوزلند و کشورهای دیگر انجام شده است، یا ممکن است به معنای ایجاد یک برنامه مهاجرتی خاص باشد  مانند استعداد گذرنامه فرانسه یا ویزای استارت آپ هلند. در برخی موارد، برنامه‌های ویزای استارتاپ ممکن است فقط بخشی از ویزاهای بیزینسی  باشند همانند برنامه استارت آپ ویزای شیلی. اما این مدل تنها در صورتی کار می کند که موانع ورود و اقامت در کشور مقصد کم باشد.

در کانادا، برنامه برنامه ویزای استارتاپ کانادا  SUV متقاضیانی را جذب می کند که جوان‌تر هستند و سرمایه انسانی بالاتری دارند و مهارت‌های زبان انگلیسی/فرانسوی قوی‌تری نسبت به سایر متقاضیان برنامه های مهاجرتی دارند. این به عنوان یک شاخص موفقیت برنامه استارت آپ در نظر گرفته می شود، به خصوص که سن، تحصیلات و مهارت های زبانی الزامات اولیه واجد شرایط بودن این برنامه نیست در صورتیکه در کشورهای انگلیس، کره و نیوزلند می باشد.

 چه زمانی می توانید با ویزای استارتاپ کانادا به این کشور مهاجرت کنید؟

سرمایه گذاران پس از دریافت نامه حمایتی ویزای استارتاپ کانادا می توانند با مجوز کار موقت وارد این کشور شوند تا برای راه اندازی بیزنس استارتاپی خود آماده شوند.

برنامه اقامت دایم، از طریق ویزای استارتاپ کانادا، هم برای افراد جوان و هم برای کارآفرینان با تجربه مناسب است. ذکر این نکته ضروری است که هیچ محدودیتی برای سن سرمایه گذاران وجود ندارد. شما می توانید در درخواست برای اقامت دائم یک ایده بیزینسی با چشم انداز و مقیاس یک بیزینس آماده منحصر به فرد در کانادا ارائه دهید. و همچنین به خاطر داشته باشید که شما می توانید 4 سال پس از دریافت مجوز اقامت دائم، با رعایت سایر شرایط، برای شهروندی کانادا درخواست دهید.

ویزا3

مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ویزای استارت آپ دارای پیچیدگی‌ها، ضوابط و سختی‌های خاص خودش است. درنتیجه استفاده از مشاور بیزینسی جهت کاهش ریسک ها، و انتخاب راهی متناسب با شرایط و همچنین داشتن وکیل مهاجرتی به‌منظور مهاجرتی قانونی و بدون مشکل می‌تواند کمک شایانی در تسهیل این مسیر باشد. از این‌رو شرکت خدمات حقوقی مهاجرتی آرنیکا ویزا با سال‌ها تجربه، به‌صورت تخصصی خدماتی را در زمینه مهاجرت بیزینسی به کانادا و اخذ اقامت دائم ارائه می‌دهد. این شرکت توانسته با داشتن اطلاعاتی به‌روز و دقیق به‌وسیله تیمی باتجربه و متخصص، بسیاری از پرونده‌های مهاجرتی را با موفقیت به سرانجام برساند.

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها