|
کدخبر: 312560

ایتالیا/آزمون

آزمون IMAT برای تحصیل در ایتالیا

1. بررسی تحصیل در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای متقاضیان مهاحرت تحصیلی به اروپا باشد خصوصاً اگر این متقاضیان علاقه‌مند به رشته پزشکی باشند. تحصیل پزشکی در ایتالیا با کیفیت آموزشی بالا و تجهیزات آزمایشی و پژوهشی مناسب، برای دانشجویان شرایط مناسبی را فراهم می‌کند. البته دقت داشته باشید که اولین شرط قبولی در بهترین دانشگاه های پزشکی، قبولی در آزمون IMAT ایتالیا است. این آزمون در کشورهای متعددی برگزار می‌شود و عموم متقاضیان می‌توانند به راحتی در آن شرکت کنند. ما در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید در بهترین دانشگاه های پزشکی ایتالیا پذیرش بگیرید و شانس قبولی در آزمون IMAT برای شما چقدر است. همراه ما بمانید.

IMG_5305

. شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا

شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا را باید بر اساس مدارک تحصیلی، معدل و زبان آموزش بررسی کرد. شما برای تحصیل پزشکی باید حداقل مدرک دیپلم داشته باشید و در این مدرک، نمرات شما در دروسی مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک باید بالاتر از نیمی از مجموع نمره هر درس باشد. با توجه به الزام ارائه مدرک دیپلم، برای تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی باید حداقل در 18 سالگی باشید.

از دیگر شرایط تحصیل پزشکی در ایتالیا می‌توان به مدرک زبان اشاره کرد. این مدارک ثابت می‌کنند که شما به زبان تحصیل خود تسلط کامل دارید و از پس تحصیل به این زبان‌ها برمی‌آیید:

  • شما با انتخاب دانشگاه های انگلیسی زبان پزشکی در ایتالیا، ملزم به ارائه مدرک زبان انگلیسی (مانند آیلتس و تافل) می‌شوید.
  • اگر از دانشگاه هایی که رشته پزشکی را به زبان ایتالیایی ارائه می‌کنند پذیرش بگیرید، باید مدارک زبان ایتالیایی را در رزومه خود قرار دهید.

نکته مهم اینجاست که علاوه‌بر تمام شرایط مذکور، شما باید بتوانید در آزمون ورودی پزشکی ایتالیا، یعنی آزمون IMAT ایتالیا، نمره قبولی کسب نمایید. برای آشنایی کامل با این آزمون جهت تحصیل در ایتالیا با ما همراه باشید.

3. معرفی آزمون imat ایتالیا

آزمون IMAT ایتالیا (International Medical Admissions Test)، آزمونی است که صلاحیت، توانایی و دانش شما برای تحصیل پزشکی در این کشور را نشان می‌دهد. اگر قصد تحصیل پزشکی در ایتالیا را دارید، باید برای شرکت در این آزمون اقدام و ثبت نام کنید. دقت داشته باشید که برای تحصیل تمامی شاخه‌های مرتبط با علوم پزشکی باید در این آزمون شرکت کنید؛ برخی از این رشته‌ها عبارتند از:

  • پزشکی عمومی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی

در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم شرایط آزمون IMAT ایتالیا چیست و چگونه شانس قبولی‌تان در این آزمون و در نتیجه تحصیل پزشکی در ایتالیا افزایش می‌یابد.

آزمون

. شرایط آزمون imat ایتالیا

آزمون IMAT ایتالیا سطح دانش و مهارت شما را طی 60 سوال 5 گزینه‌ای  می‌سنجد و هر دانشجو 90 دقیقه وقت دارد که پاسخ های خود را ثبت کنند. در جدول زیر می‌توانید جزئیات بیشتر درباره سوالات آیمت ایتالیا را به دست آورید:

موضوع سوالات

تعداد سوالات

سوال عمومی

12 سوال

سوال منطق

10 سوال

سوال زیست شناسی

19 سوال

سوال شیمی

12 سوال

سوال ریاضی و فیزیک

8

 

همچنین باید درباره نمره دهی آزمون IMAT ایتالیا نیز بدانید که:

  • هر پاسخ درست 1.5 نمره دارد.
  • هر پاسخ غلط 0.4- نمره دارد.

5. مدارک لازم برای شرکت در آزمون IMAT ایتالیا

برای شرکت در آزمون IMAT ایتالیا و ثبت نام در آن، باید مدارک لازم را جمع‌آوری کنید. برخی از این مدارک عبارتند از:

  • مدرک دیپلم یا گواهی پایان تحصیلات 12 ساله
  • فرم ثبت نام تکمیل شده
  • عکس
  • کپی پاسپورت

دقت داشته باشید که مدارک شناسایی نیز مورد نیاز شما خواهند بود. همچنین از آنجایی که امکان شرکت در آزمون IMAT ایتالیا در ایران وجود ندارد، شما به پاسپورت معتبر برای سفر به کشور محل برگزاری آزمون نیاز خواهید داشت.

6. شانس قبولی در آزمون IMAT

اگر بخواهید شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا را افزایش دهید باید دانش و تسلط خود به دروس اصلی تحصیل پزشکی یعنی زیست شناسی، شیمی و فیزیک را بالا ببرید و نمرات بالا در این دروس به دست آورید. همچنین باید زبان انگلیسی خوبی داشته باشید تا بتوانید سوالات را به درستی درک کنید و جواب درست را انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید، درک درست پرسش، نیمی از مسیر پاسخگویی صحیح است.

به خاطر داشته باشید که برای قبولی در آزمون IMAT و تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی باید قدرت بالایی در تجزیه و تحلیل سوالات داشته باشید. همچنین دقت کنید که سوالات آزمون IMAT ایتالیا با نمره منفی همراه هستند بنابراین اگر پاسخ دقیق یک سوال را نمی‌دانید یا بین گزینه‌ها شک دارید، بهتر است سوال را رد کنید.

هزینه آزمون IMAT ایتالیا چقدر است؟ تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی چقدر هزینه دارد؟ ما در ادامه شرح مفصلی از هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا ذکر می‌کنیم.

 

7. هزینه آزمون IMAT ایتالیا

یکی از مهم‌ترین مزایای آزمون IMAT ایتالیا، برگزاری این آزمون در بیش از 20 کشور جهان است. برای شرکت در این آزمون با دو نوع هزینه اصلی مواجه هستید:

  • هزینه سفر به کشوری که در آن قرار است آزمون بدهید.
  • هزینه خود آزمون IMAT ایتالیا که معادل 130 یورو است.

دقت داشته باشید که این هزینه بسته به اینکه در چه کشوری آزمون می‌دهید، تغییر می‌کند؛ یعنی هزینه شما می‌تواند برای مثال 114 پوند یا  164 دلار باشد.

خوب است در اینجا که بحث هزینه مطرح هست، از هزینه تحصیل پزشکی در ایتالیا و زندگی در این کشور نیز اشاره کنیم. به طور کلی گفته می‌شود که هزینه تحصیل در ایتالیا در رشته پزشکی در بازه‌ای بین 3000 تا 4000 یورو در سال در دانشگاه های دولتی و 16000 تا 21000 یورو در سال در دانشگاه های خصوصی است.

در خصوص هزینه زندگی در ایتالیا نیز باید بگوییم که:

  • این هزینه ارتباط مستقیم با اولاً عادت های زیستی هر دانشجو و ثانیاً شهر محل زندگی آن‌ها دارد.
  • برای یک خانواده چهارنفره 3128 یورو و برای یک دانشجوی تنها 991 یورو در ماه (بدون در نظر گرفتن هزینه اجاره و اسکان) است.
  • هزینه اجاره خانه در ایتالیا مبلغی بین 518.12 تا 1207.64 یورو برآورد می‌شود.

در جدول زیر نیز می‌توانید جزئیات بیشتر درباره هزینه زندگی در ایتالیا را بخوانید:

نوع هزینه

مبلغ هزینه

مواد غذایی

0.42 تا 7.16 یورو

حمل و نقل ماهانه

35 یورو

قبوض ماهانه

195.7 یورو

امکانات رفاهی

9 تا 47.03 یورو

هزینه اسکان (اجاره ماهانه)

518.12 تا 1207.64 یورو

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها