|
کدخبر: 308360

تور استانبول بخرم یا بلیط هواپیما و هتل را خودم رزرو کنم؟

برنامه‌ریزی برای سفری لذت‌بخش و آسوده به استانبول کار چندان آسانی نیست و نیازمند اندوخته‌ی بزرگی از تجربه در سفرهایی انفرادی و شناخت کافی این مقصد دیدنی است. بدین جهت برخی مسافران به جای صرف وقت برای رزرو هتل استانبول و بلیط هواپیما، مسئولیت کامل سفر را بر دوش تورهای مسافرتی استانبول واگذار می‌کنند تا بدون هیچ نگرانی و استرسی صرفاً بر لحظات خوش اقامت در این مقصد تماشایی تمرکز کنند. اما آیا خرید تور گروهی استانبول برای شما به صرفه است یا تجربه‌ی سفری انفرادی؟

کسب و کار تور استانبول بخرم یا بلیط هواپیما و هتل را خودم رزرو کنم؟

سفر انفرادی به استانبول چه معایب و مزایایی دارد؟

برنامه‌ریزی برای تجربه‌ی سفری انفرادی به مقصدی خارجی و ناآشنا برای بسیاری از افراد دشوار و استرس‌زاست، اما برای برخی نیز ممکن است جذاب و ماجراجویانه به نظر برسد. در حقیقت حس لذت‌بخش استقلال و آزادی عملی که در چنین سفرهایی تجربه می‌شود، چشمان هر فردی را بر مخاطرات احتمالی چنین سفرهایی خواهد بست. جدا از بحث مدیریت زمانی و مالی برای اقامتی چند روزه در مقصدی خارجی، مسئله امنیت نیز در سفرهای انفرادی مطرح است و سفر به استانبول نیز از این قاعده مستثنا نیست. استانبول گرچه از نظر امنیت جزء شهرهای امن اروپایی محسوب می‌شود و در رتبه‌ی ۲۳۰ جهان از نظر آمار جرم و جنایت قرار گرفته است، برخی مناطق و محله‌های این مقصد دیدنی از پوشش دوربین‌های نظارتی دور بوده و ممکن است برای اقامت یک گردشگر خارجی که به زبان ترکی نیز تسلط ندارد، مخاطره‌آمیز باشد.

بنابراین برای انتخاب و رزرو هتل استانبول باید به نکاتی امنیتی نظیر موقعیت مکانی اقامتگاه توجهی ویژه مبذول گردد و انتخاب هتل صرفاً براساس قیمت و بدون تحقیق، بررسی و مقایسه صورت نپذیرد. مورد دیگری که در سفری انفرادی به استانبول مطرح است، مدیریت هزینه‌های اقامت است. پس از تهیه بلیط هواپیما استانبول و رزرو هتل، شما باید برای هزینه‌هایی نظیر حمل و نقل، خورد و خوراک، جاذبه گردی و فعالیت‌های تفریحی نیز برنامه‌ریزی کرده و زمان اقامت در استانبول را طوری مدیریت کنید که دست‌کم قادر باشید از برترین جاهای دیدنی استانبول با صرف کم‌ترین هزینه و وقت دیدن کنید و بدون بازدید از برخی جاذبه‌های نمادین و پرطرفدار و تجربه‌ی برخی فعالیت‌های تفریحی استانبول، این یگانه مقصد اوراسیایی را ترک نکنید، چراکه در این صورت وقت و هزینه‌ی خود را تلف کرده‌اید. اما سفر انفرادی به استانبول چه مزایایی دارد؟ بی‌تردید آزادی عمل در انتخاب هتل، مدت زمان اقامت و امکان مدیریت صحیح مالی به گونه‌ای که سفر به استانبول هزینه‌ی کم‌تری را برای شما دربر داشته باشد، از مزایایی است که تجربه‌ی سفری انفرادی به استانبول را برای برخی توجیه می‌کند.

رزرو تور استانبول چه معایب و مزایایی دارد؟

معایب رزرو تور استانبول همان مزایایی است که سفرهای انفرادی دارند؛ بدین معنا که امکان انتخاب هتل در تور گروهی استانبول برای شما فراهم نیست، از این رو باید به قضاوت گرداننده‌ی تور در گزینش هتل اعتماد کنید. شما قبل از تور استانبول می‌توانید با آژانس مسافرتی برگزارکننده تور صحبت کرده و اطلاعات بسیار مفیدی را درباره‌ی موقعیت مکانی و امکانات و خدمات هتل کسب کنید. معمولاً گردانندگان تور با بررسی و مقایسه کامل و تکیه بر تجربیات گذشته و بازخوردهای مثبت و منفی مسافران سابق، برترین گزینه‌های اقامتی را (در تناسب با مبلغی که پرداخت کردید) برای شما انتخاب می‌کنند تا برترین تجربه‌ی اقامتی را برای شما رقم بزنند. جالب است بدانید که گاهی رزرو تور استانبول برای شما به‌صرفه‌تر از هزینه‌ی سفری انفرادی به این کلان‌شهر ترکیه تمام می‌شود، زیرا برگزارکنندگان تور استانبول معمولاً با اجاره‌ی دربست تمام یا بخشی از صندلی‌های یک پرواز، تخفیف قابل‌توجهی را از شرکت هواپیمایی دریافت کرده و بلیط هواپیما چارتر استانبول را با قیمتی بسیار ارزان‌تر از بلیط عادی به شرکت‌کنندگان تور ارائه می‌کنند.

در مورد هتل‌ها نیز این مسئله صادق است و گردانندگان تورها معمولاً با چارتر کردن تعداد زیادی از واحدهای یک هتل، تخفیف‌ زیادی را برای اقامت مسافران دریافت و فرصتی استثنائی را برای اقامتی ارزان در استانبول برای مسافران این مقصد دیدنی فراهم می‌کنند. تنظیم برنامه‌ی سفری مدون برای بهره‌وری بهینه از زمان اقامت، تضمین امنیت مسافران، ارائه‌ی اطلاعاتی بسیار مفید و کاربردی از تاریخچه، فرهنگ، آداب و رسوم و جاذبه‌های گردشگری استانبول و در آخر ایجاد فضایی دوستانه برای تعامل افراد و آشنایی با یکدیگر از دیگر مزایایی است که رزرو تور استانبول با خود به همراه دارد.

استانبول- تور

چه خدماتی در پکیج تور استانبول ارائه می‌شود؟

علاوه بر ترانسفر رفت و برگشت فرودگاهی و گشت شهری روزانه (همراه با ناهار و شام)، خدماتی از قبیل راهنمای فارسی زبان برای درک و شناخت بهتر استانبول و بیمه سلامت برای پوشش هزینه‌های ناشی از حوادثی پیش‌بینی نشده‌ در پکیج تور استانبول گنجانده شده است. چنانچه به سفرهایی گروهی علاقه ندارید و دوست دارید از مزایای سفرهای انفرادی نظیر آزادی عمل در انتخاب هتل و جاذبه‌ها و زمان سفر برخوردار گردید، می‌توانید تور انفرادی استانبول را برای خود در سایت سفرمارکت رزرو نمایید. در تورهای انفرادی استانبول امکان رزرو هتل استانبول و بلیط هواپیما به اختیار شماست و این شما هستید که خدمات دریافتی خود نظیر نوع وسایل نقلیه، مدت زمان اقامت و محل اقامت خود را انتخاب می‌کنید. توجه داشته باشید که در پکیج تورهای انفرادی استانبول خدماتی از قبیل گشت شهری و راهنمای فارسی زبان حذف خواهند شد و انتخاب خدمات دیگری نظیر بیمه مسافرتی نیز اختیاری خواهد بود.

در تورهای انفرادی استانبول می‌توانید بر زمان اقامت خود مدیریتی کامل داشته باشید و برنامه‌ی سفر خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که مطابق با علایق و تفریحات مدنظر شما باشد. البته در این راه تنها نخواهید بود، چراکه کارشناسان گرداننده‌ی تور انفرادی استانبول با نظراتی مفید شما را در انتخاب و چیدمان جاذبه‌های گردشگری و فعالیت‌های تفریحی مناسب راهنمایی و همراهی می‌کنند. شاید بپرسید که تور انفرادی استانبول چه تفاوتی با سفری انفرادی دارد؟ در پاسخ باید گفت که در تور انفرادی استانبول وظیفه هماهنگی برای رزرو بلیط و هتل انتخابی شما، صدور گواهینامه بین‌المللی، صدور بیمه مسافرتی، خدمات سی آی پی، خدمات دریافت ویزا توریستی (در صورت استفاده از پکیج کامل تورهای انفرادی)، هماهنگی ترانسفورهای فرودگاهی، اجاره‌ی خودرو و ... بر عهده گرداننده‌ی تور انفرادی استانبول خواهد بود.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها