|
کدخبر: 302149

با نهال‌های بادام شناسنامه دار و اصیل، سرسبزتر از همیشه باشید!

نهالستان نهالوند سرسبزی را به باغ شما می آورد. به نقل از منابعی معتبر مانند ویکی پدیا، ویکی هو، نهالوند و ویکی کشاورز برای آنکه باغ شما سبزتر از همیشه باشد، باید بهترین نهال ها و سالم ترین آن ها بکارید.

ساخت و ایجاد باغستان هایی پوشیده از انبوه درختان بادام در گرو خرید نهال هایی سرسبز و سالم از بهترین نهالستان های ایران است. نمی توانید انتظار داشته باشید نهال های ناسالم و بی کیفیت شما ثمر بدهند و به بار بنشینند، به قول معروف گفتی بار کج به منزل نمی رسد! پس ریسک نکنید، نهال هایی سالم خریداری کرده و ثمر کار خود را پس از مدتی مشاهده کنید. اما اگر نمی دانید یک نهال خوب چه ویژگی هایی دارد و بهترین نهال های بادام کدامند، نگران نباشید؛ چرا که در این مطلب تصمیم داریم در مورد بهترین نهال های بادام موجود اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. تا به انتهای این مطلب همراه ما بمانید!

بادام

خوش طعم ترین مغز بادام از بهترین نهال های بادام به وجود می آیند!

مغزبادام خوش طعم تنها از بهترین نهال های بادام چشیده می شود. اما به نظر شما خوش طعم ترین مغز بادام از کدام نهال بادام تولید می گردد؟ در پاسخ به این سوال ما به نهال بادام کاغذی اشاره می کنیم. نهال هایی با بادام کاغذی جزو محبوب ترین نهال های موجود در ایران به شمار می روند. این نهال ها پوست نازکی داشته و به راحتی شکسته می شوند.

نسبت به دیگر نهال های بادام، این مدل از نهال ها سوددهی زیادی دارند؛ پس می توانید مطمئن باشید با خرید نهال های بادام کاغذی پول زیادی به جیب خواهید زد. نهال های بادام کاغذی جزو نهال های زودگل هستند؛ از همین رو باید آن ها را در اقلیم های گرمسیری بکارید. فراموش نکنید اگر می خواهید از طعم بی نظیر این نهال ها بهره مند شوید، نباید این نهال ها را در شرایط اقلیمی نامناسب بکارید.

نهال های کاغذی در برابر سرمای بهار و زمستان بسیار آسیب پذیر و ضعیف هستند. این در حالی است که نسبت به خشکی و گرما از مقاومت قابل توجهی برخوردارند.

معرفی خانواده نهال های بادام

اگر خانواده نهال های بادام را بشناسید، می توانید بهترین نوع نهال بادام را با توجه به شرایط اقلیمی خود خریداری کرده و باغستانی سرسبز و پوشیده از انبوه درختان بادام احداث نمایید.

نهال بادام آذر

یکی از بهترین نهال های دیر گل بادام، نهال های آذر هستند. این نهال ها نژاد اصلاح شده ای دارند و از پیوند نهال فرانسوی آی و نهال ایتالیایی کریستومورتو به وجود آمده است. این مدل از نهال ها بازدهی زیادی دارند و مقاومت بالای آن ها در برابر سرما از ویژگی های محبوب نهال های دیرگل آذر به شمار می روند.

دیرگل بودن نهال های آذر روی افزایش مقاومتشان در برابر برف و بوران تاثیرات بسیاری گذاشته است؛ از همین رو این نهال ها بهترین انتخاب برای کاشت در اقلیم سرد و کوهستانی هستند.

نهال بادام مامایی

این مدل نهال های بادام برخلاف نهال های آذر در دسته نهال های میانی از نظر گل دهی قرار می گیرند. نهال های بادام مامایی می توانند سرمای اندک بهار را تاب بیاورند، اما تحمل آن ها در برابر سرمای زمستان چندان زیاد نیست.

بهترین اقلیم برای کاشت این نهال ها مناطق کوهپایه ای است و در این اقلیم به خوبی ثمر می دهند. بادام های مامایی اغلب مغز دو قلو دارند و رنگ آن ها طلایی است و طعم فوق العاده ای دارند. چربی بالای این نهال ها باعث شده آن ها را در تولید لوازم بهداشتی و آرایشی مورد استفاده قرار می دهند. این نهال ها همچنین جزو نهال های صادراتی هستند و از نظر اقتصادی در ایران اهمیت بالایی دارند.

نهال بادام تونو

نهال های تونو متعلق به قاره سبز و کشور ایتالیا هستند. این نهال های بادام به تازگی با استقبال زیادی از سوی باغداران ایرانی روبه رو شده اند. دقیقا 5 سال بعد از کاشت، این نهال ها سالانه چیزی بیشتر از 60 کیلوگرم بادام تولید می کنند.

این مدل نهال ها هم جزو نهال های دیر گل هستند، اما میوه آن ها زود می رسد و همین موضوع باغدارن ترغیب به کاشت آن ها کرده است. هر اندازه که میوه درخت رشد سریع تری داشته باشد، نگهداری کمتری نیاز داشته و ثمر زیادی می دهد.

نکته جالب در مورد نهال بادام تونو این است که بیش از 20 درصد آن ها مغز دوقلو دارند به خصوص اگر شرایط اقلیمی مناسب برای آن ها فراهم باشند. در ایران بهترین اقلیم برای کاشت این نهال ها، استان های غربی و شمال غربی هستند.

نهال بادام فرانیس

نهال های فرانیس از کشور عشاق می آیند و بوی خوش فرانسه را به همراه دارند. این نهال ها جزو دسته نهال های بادام کاغذی قرار می گیرند و بیش از 50 درصد از مغز بادام های آن دو قلو هستند.

مقاومت بالای این نهال ها به سرما آن ها را به یکی از بهترین نهال ها برای مناطق کوهستانی تبدیل کرده است. نهال های فرانسوی فرانیس یک نهال بادام دیرگل به شمار می روند و در برابر یخبندان و سرما مقاومت قابل توجهی از خود نشان می دهند.

بادام۱

ویژگی‌ های کلیدی بهترین نهالستان خاورمیانه

قلب سبز خاورمیانه نهالستان نهاوند است. این نهالستان بهترین نهال های موجود در ایران را دارد و شما می توانید با خیالی آسوده بابت باردهی نهال های بادام با مشاهده مشخصات و قیمت نهال های آن اقدام به خرید کنید.

تمامی نهال های موجود در نهالستان نهالوند دارای شناسنامه هستند. علاوه بر شناسنامه کارت قرنطینه و کارت سلامت هم به همراه نهال ها برای شما ارسال می شود. ضمن اینکه نهال های نهالوند از ضمانت واقعی بازگشت کالا هم تا دو سال برخوردارند.

نهالوند همراه همیشگی شما برای احداث باغستانی زیبا

به جای آنکه روی مسائلی مانند خرید دلار، سکه یا ارزهای دیجیتال و بازار بورس سرمایه گذاری کنید از نهالوند نهال بخرید!

نهالوند قدم به قدم از شناسایی نهال متناسب با شرایط اقلیمی تا کاشت و استفاده از مناسب ترین کودها برای ایجاد باغستانی زیبا شما را همراهی می کند. تنها کافی است گوشی های تلفن خود را بردارید و نشانی nahalvand.com را در مرورگر خود جستجو کرده یا با شماره تماس های زیر ارتباط برقرار نمایید:

شماره تماس : 09144801930 / 09144801940

 

 

 

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها