|
کدخبر: 296028

تراکتور و تیلر از کاربردی‌ترین ادوات کشاورزی مدرن

تیلر از کاربردی‌ترین تجهیزات کشاورزی است. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم اگر به دنبال تجهیزی کاربردی برای کشاورزی هستید و بودجه محدودی در اختیار دارید، یکی از انواع تیلر را تهیه کنید. برای آشنایی با انواع ادوات مدرن مورداستفاده در کشاورزی، ویژگی‌های آن‌ها و همین‌طور مزایای استفاده از این تجهیزات، در این مطلب با ما همراه باشید.

برای کشاورزی به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

در حوزه کشاورزی از ماشین‌آلات و تجهیزات مختلفی استفاده می‌شود که به‌عنوان‌مثال می‌توان به چیزل پکر، سم‌پاش، کمباین، تیلر، روتیواتور و شخم‌زن اشاره کرد. هرکدام از این تجهیزات کاربردهای مخصوص خود را دارند و می‌توانند نیاز کشاورزان را برطرف کنند. تیلر از کاربردی‌ترین تجهیزات کشاورزی است. به همین خاطر، توصیه می‌کنیم اگر به دنبال تجهیزی کاربردی برای کشاورزی هستید و بودجه محدودی در اختیار دارید، یکی از انواع تیلر را تهیه کنید. برای آشنایی با انواع ادوات مدرن مورداستفاده در کشاورزی، ویژگی‌های آن‌ها و همین‌طور مزایای استفاده از این تجهیزات، در این مطلب با ما همراه باشید.

تراکتور

چرا در کشاورزی به تجهیزات مختلفی نیاز دارید؟

کشاورزی صنعتی بسیار پیچیده و با فرایندهای متفاوت است و به همین دلیل به ابزارها و تجهیزات مختلف نیاز دارد. با گذر زمان، به لطف معرفی ابزارها و تجهیزات مدرن، این صنعت آسان‌تر شده و میزان بهره‌وری افزایش پیدا کرده است. پس اگر شما هم به دنبال بهره‌وری بیشتر هستید، به انواع ابزارهای مدرن نیاز دارید.

تمام تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز برای کشاورزی

همان‌طور که پیش‌تر هم به این نکته اشاره کردیم، در حال حاضر ابزارآلات مختلفی برای کشاورزی وجود دارند. از جمله این تجهیزات می‌توان به چیزل پکر، سم‌پاش، کمباین، تیلر، روتیواتور و شخم‌زن اشاره کرد. در ادامه با برخی از این تجهیزات آشنا می‌شویم.

چیزل پکر؛ ابزاری مناسب برای شخم‌زنی انواع زمین‌های کشاورزی

چیزل پکر یکی از مهم‌ترین تجهیزات مورداستفاده در کشاورزی است که از آن می‌توان برای خاک‌ورزی استفاده کرد. با کمک این دستگاه می‌توان زمین‌های آبی را به‌راحتی شخم زد. به‌طورکلی، مقاومت کششی در این دستگاه کمتر است و به همین خاطر، می‌تواند درست مانند گاوآهن‌های برگردان‌دار، خاک را با عمق یکسانی شخم بزند. به‌طورکلی، اگر به دنبال تجهیزات و ابزاری برای شکستن لایه‌های سخت خاک هستید، چیزل پکر بهترین گزینه برایتان خواهد بود.

معمولاً در ساخت چیزل پکر از پایه‌های فولادی استفاده می‌شود که به‌صورت ریخته‌گری ترکیب شده‌اند. به همین خاطر، استحکام پایه‌های این دستگاه‌ها بسیار بالا است و می‌توان از آن‌ها در شرایط مختلف و برای انواع زمین‌های کشاورزی استفاده کرد.

تراکتور؛ مناسب برای هر نوع زمین کشاورزی

یکی دیگر از ادوات کشاورزی، تراکتور است که از آن می‌توان برای فعالیت‌های متنوع و در زمین‌های کشاورزی مختلف استفاده کرد. این ماشین‌ها می‌توانند حتی در بدترین شرایط آب‌وهوایی هم استفاده شوند و همچنان استهلاک پایینی داشته باشند.

سم‌پاش؛ موردنیاز هر زمین کشاورزی

از جمله دیگر تجهیزات مورداستفاده در زمین‌های کشاورزی می‌توان به سم‌پاش اشاره کرد. هر باغدار و کشاورزی در بازه مشخصی از زمان به سم‌پاش نیاز دارد. به‌طورکلی، سم‌ها را می‌ - وان به د و نوع جامد و مایع تقسیم کرد. برای سم‌های مایع، نیاز به دستگاه سم‌پاش دارید که بتواند این مایع را به‌صورت متوازن در محیط پخش کند.

درگذشته دستگاه‌های سم‌پاش با فشار هوا کار می‌کردند و از نوع دستی بودند. اما در حال حاضر، دستگاه‌های سم‌پاش دارای موتور الکتریکی هستند که می‌تواند به‌صورت خودکار و در مدت‌زمان کوتاهی، فشار هوای موردنیاز برای سم‌پاشی را تأمین کند.

مهم‌ترین مزیت استفاده از سم‌پاش‌های امروزی، قدرت پاشش عالی آن‌ها است. به عبارتی، این سم‌پاش‌ها می‌توانند با 7 برابر سرعت بیشتر نسبت به سم‌پاش‌های قدیمی سم‌پاشی را انجام دهند. به دلیل قدرت بالا، در صورت استفاده از این سم‌پاش‌ها نیاز کمتری به استفاده از کود دارید.

کمباین؛ یک ماشین کشاورزی برای جداسازی دانه از ساقه گیاه

درگذشته کشاورزان برای دروکردن و جداسازی دانه از ساقه گیاهان به‌صورت دستی عمل می‌کردند. این در حالی است که در حال حاضر ماشین و تجهیزی به نام کمباین معرفی شده است که می‌تواند به‌راحتی این کار را برای کشاورزان انجام دهد.

تراکتور۱

تیلر؛ تراکتور ارزان‌قیمت و کوچک

خرید تراکتور برای همه کشاورزان مقرون‌به‌صرفه نیست و درعین‌حال، هزینه نگهداری از آن‌ها هم بالا می‌باشد. این در حالی است که در حال حاضر ماشین‌آلاتی به‌عنوان تیلر معرفی شده‌اند که در عین کوچکی و ارزان‌بودن، از تمام قابلیت‌های تراکتورها هم برخوردار هستند.

با کمک تیلر می‌توانید بسیاری از فعالیت‌های مربوط به نگهداری از زمین و به‌طورکلی کشاورزی را به‌راحتی و در کوتاه‌ترین زمان انجام دهید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید با متصل‌کردن این ماشین به چاله کن، زمین را برای فصل جدید کاشت آماده کنید.

روتیواتور یا همان تیلر دوار و مورداستفاده برای شخم‌زدن زمین

درست است که از تیلر هم می‌شود برای شخم‌زدن زمین استفاده کرد، اما اگر به دنبال ابزار و ماشینی مخصوص انجام این کار هستید، روتیواتور بهترین گزینه برایتان خواهد بود. طراحی این ماشین به‌گونه‌ای است که باعث می‌شود تا آب ذخیره شده در خاک از بین نرود. به همین خاطر است که از این ماشین بیشتر در زمین‌های کشاورزی که با مشکل آب مواجه هستند، استفاده می‌شود.

چرا تیلر محبوب‌ترین ابزار کشاورزی است؟

باتوجه‌به اینکه در حال حاضر تیلر به‌عنوان محبوب‌ترین تجهیز کشاورزی معرفی شده است، بد نیست کمی درباره مزایای استفاده از آن بدانید. به‌عنوان‌مثال، تیلر نسبت به تراکتور فشار کمتری به خاک وارد می‌کند. به همین دلیل، پدیده کامپکشن خاک با شدت بسیار کمتری اتفاق می‌افتد.

تنوع بالا در طرح و مدل از جمله دیگر مزایای استفاده از تیلر است. تیلرها با موتورهای مختلفی از جمله بنزینی و گازوئیلی عرضه می‌شوند و کشاورزان می‌توانند با هر بودجه‌ای که در اختیار دارند، تیلر مناسب خود را تهیه کنند.

بهترین برندهای تیلر در ایران کدام هستند؟

در حال حاضر برندهای مختلفی انواع تیلر را تولید و به بازار عرضه می‌کنند. اگر به دنبال خرید تیلر هستید، توصیه می‌کنیم به سراغ برندهای معتبر و شناخته شده در این زمینه بروید. تیلرهایی که از برندهای معتبر هستند، معمولاً کیفیت ساخت بالاتر و میزان خرابی کمتری دارند.

از محبوب‌ترین و بهترین برندهای تیلر در ایران می‌توان به برندهای زیر اشاره کرد:

  • تیهوو
  • گلدن به او
  • ویکینو
  • یانمار
  • وایفنگ (ویفنگ)

تراکتور۲

انواع تیلر و تراکتور را از کجا بخریم؟

مجموعه‌های مختلفی برای فروش انواع تیلر و تراکتور در کشور وجود دارند. در این میان، ما مجموعه کوهستان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این مجموعه انواع برندهای معتبر تراکتور و تیلر را برای فروش در اختیار شما می‌گذارد. همچنین برای تأمین لوازم‌یدکی موردنیاز تیلر هم می‌توانید از خدمات کوهستان استفاده کنید. برای خرید انواع ادوات کشاورزی مدرن، کافی است سری به سایت کوهستان بزنید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها