|
کدخبر: 167419

استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی و بیرونی

کسب و کار استفاده از شیشه در دکوراسیون داخلی و بیرونی

امروزه شرایط به نوعی شده است که افراد ترجیح می دهند در صنعت ساختمان سازی از تجهیزات شیشه‌ای استفاده کند و در تمامی قسمت های محیط مسکونی خود از شیشه استفاده نماید. به صورت کلی تنها شیشه را به نمای خارجی محدود نمی کنند و می‌بینیم که در فضای داخلی از دکور شیشه نیز استفاده شده است مثلاً برای حمام از شیشه حمام استفاده می‌شود و همچنین در بالکن به جای استفاده از نرده های استیل از شیشه بالکن استفاده می کند.

زمانی که ما از دکوراسیون صحبت می کنیم به این معنی است که می خواهیم یک سبک جدید را به محیط خود القا کنیم. اصلی ترین و مهم ترین کارهایی که ما باید در زمان انتخاب دکوراسیون به آن توجه کنیم شناخت سبک های دکوراسیونی می باشد به این معنی که ما باید بدانیم هر سبکی دارای چه خصوصیت هایی است و طراحی آن با چه قوانینی انجام می شود تا بتوانیم در نهایت دکوراسیون خانه را با طراحی درست و اصولی انجام بدهیم.

 هر کدام از این موارد خود نقش مهمی در زیبا شدن یک فضای مسکونی یا اداری داشته است به صورت کلی به این شکل است که ایده های مختلفی برای بکار بردن شیشه در دکوراسیون داخلی و بیرونی منزل وجود داشته است که می توان به موارد استفاده از شیشه بالکن، پارتیشن شیشه ای، شیشه حمام و.... اشاره نمود و آنها را به کار گرفت تا هرچه بهتر دکوراسیون را اجرا نمود و جذابیت و زیبایی را در دکوراسیون داخلی و بیرونی محیط مشاهده کرد.

استفاده از پارتیشن شیشه ای

دیوارهای شیشه‌ای به این صورت هستند که علاوه بر زیبایی می توانند نور را از خود رد کنند و همچنین روشنایی محیط را نیز زیادتر نمایند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای استفاده از دیوارهای بتنی یا دیوارهای که کاملاً فضا را کیپ میکنند و موجب ایجاد تاریکی و گرفتگی محیط می شوند از پارتیشن های شیشه ای استفاده نمایند. پارتیشن های شیشه ای مزیت های بیشماری دارند و به راحتی می‌توان به واسطه آنها جدا سازی فضا را انجام بدهیم.

برای تمام بخش های خانه از جمله آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق نشیمن، اتاق خواب و غیره می توان پارتیشن های شیشه ای را به کار گرفت؛ البته توجه داشته باشید یکی از مزیت هایی که اصلاً نمی توان نادیده گرفت وجود عایق بودن این دیوارهای شیشه‌ای در مقابل صدا می باشد.

گاهی لازم است از دیوارهای شیشه‌ای به عنوان جداکننده و پارتیشن برای ایجاد نمای فوق العاده و جذاب استفاده نمود که طرح‌ها و رنگ‌های متفاوتی دارند و مطابق با هر سلیقه ای قابل استفاده می باشد.

 استفاده از پارتیشن های شیشه ای علاوه بر جذاب نمودن دکوراسیون و زیبا کردن آن و برای فضاهای کوچک هم قابل استفاده است و بسیار کاربردی و مفید به شمار می رود. پس اگر قرار است که دکوراسیون ما به واسطه شیشه زیباتر و جذابتر به نظر بیاید می توان پارتیشن های شیشه ای را جایگزین دیوارهایی کرد که از ساختار بتنی و آجری هستند.

آینه کاری منزل

آینه نسبت به سایر تزیینات دکوراتیوی بسیار جذاب تر است و اصلا از این لحاظ با موارد دیگر قابل مقایسه نیست. از طرفی دوام بالایی نیز دارد. حال باید توجه داشت که عوامل مختلفی وجود دارند که می توانند در تغییرات قیمت آینه کاری ها تاثیر بگذارند. تراش آینه نسبت به سایر آینه کاری ها به دلیل سختی کار آن ها قیمت بیشتری دارند. در میان آینه های تراش نیز با توجه به نوع تراش آن ها قیمت های متفاوتی دارند. بنابراین جزییات تراش آینه از عوامل موثر بر قیمت آینه کاری است. رنگ آینه ها نیز می توانند قیمت های مختلفی برای آینه کاری به وجود آورند. از دیگر عوامل موثر بر قیمت آینه کاری، مدل آینه کاری است.

ramador-002

استفاده از شیشه بالکن

علاوه بر اینکه شما به فضای درونی ساختمان خود دقت می کنید باید به همان اندازه به فضای بیرونی نیز دقت نمایید. استفاده از بالکن شیشه ای یا شیشه بالکن می تواند زیبایی زیادی را به ساختمان ببخشد. اما شما نتوانید به صورت حرفه‌ای طرح و رنگ را در خصوص شیشه انتخاب کنید زیبای چندان زیادی نخواهید داشت.

یکی از مزیت هایی که شیشه بالکن برای شما به همراه می‌آورد عایق بودن آن می باشد. شیشه بالکن علاوه بر اینکه عایقی در برابر انرژی، حرارت و صوت است بلکه زیبایی زیادی به فضا میدهد که یکی از مزیت‌های استفاده از شیشه بالکن می باشد و با نام‌های دیگری مثل شیشه تاشو هم شناخته می‌شود و در سال‌های اخیر کاربردهای بسیار زیادی داشته است و مزیتهای بی‌نظیری موجب شده تا این محصول یعنی شیشه بالکن موجب محبوبیت در بین استفاده کنندگان گردد. شما می توان برای بالکن ساختمان یا تراس از شیشه بالکن استفاده کنید و برای فضایی که در این قسمت در نظر گرفته می شود استفاده بیشتر و بهینه ای را داشته باشید.

 

استفاده از درب اتوماتیک شیشه ای

دیگر همانند گذشته ها نیست که افراد برای تمامی قسمت ها از درب های چوبی یا آهنی استفاده کنند و درب اتوماتیک شیشه ای جایگزین مناسبی برای درب های قدیمی بوده اند. همان گونه که در خانه ها و اداره های زیادی از درب اتوماتیک شیشه ای استفاده می شود. این نمونه درب ها علاوه بر زیبایی بلکه مزیت های بی شماری دارند که می توان به ایمنی و مقاومت بالای آن ها اشاره نمود. شرکت ها و مجموعه های بسیار زیادی در حوزه طراحی و تولید درب اتوماتیک شیشه ای فعالیت می کنند و طرح های متنوعی را تولید می کنند که هر کدام از آنها برای کاربرد خاصی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

استفاده از شیشه حمام

در آپارتمان هایی که فضای بزرگی دارند برای حمام یا سرویس بهداشتی فضای بزرگ در نظر گرفته می‌شود که به واسطه دیوارهایی از اجزای مختلف به قسمت های متفاوتی تقسیم بندی می شود مثلاً در حمام به جای اینکه دیوار بتنی یا اجری استفاده شود از شیشه حمام استفاده می‌کند که وجود شیشه حمام علاوه بر اینکه به جدا سازی محیط کمک می‌کند و دکوراسیون را جذاب تر جلوه می دهد بلکه موجب می شود که افراد پس از هر بار استحمال نیازی به تمیز کردن کل فضا به دلیل بخارهای ناشی از آب بر روی سطوح مختلف نداشته باشند و فقط محیط خاصی را تمیز کنند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها