|
کدخبر: 159368

ساکت باش و فقط گوش کن!

کتاب صوتی ساکت باش و گوش کن نوشته‌ی تیلمن فرتیتا، آموزه‌هایی مفید برای کارآفرینان و رهبرانی دارد که می‌خواهند به بهترین شکل ممکن کسب‌وکار خود را مدیریت کنند و به موفقیت و درآمد بالا برسند. این کتاب در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

کسب و کار ساکت باش و فقط گوش کن!

درباره کتاب صوتی ساکت باش و گوش کن:

اثری ارزشمند و کاربردی که قرار است راهنمایی مناسب برای رهبری کردن کسب‌وکارتان و رسیدن به موفقیت باشد. کتاب صوتی ساکت باش و گوش کن (Shut Up and Listen) شامل اصولی مختصر و مفید برای بهبود مدیریت تجارت‌تان است که کارآفرینان، رهبران شرکت‌های بزرگ و مدیران باید حتما آن را بخوانند تا به رضایت شغلی خود برسند.

این کتاب به شما کمک می‌کند نکاتی را در کسب‌وکار خود اعمال کنید که به پیشرفت آن منجر می‌شود. شما متوجه خواهید شد که تاکنون چه کارهای غلطی انجام دادید و چه برنامه‌ریزی‌هایی را باید در آینده داشته باشید.

تیلمن فرتیتا نویسنده کتاب ساکت باش و گوش کن که ثروتمندترین رستوران‌دار جهان به حساب می‌آید، سی سال پیش کار خود را با یک رستوران آغاز کرد و چالش‌هایی متفاوتی را پشت سر گذاشت. او در این اثر راز موفقیت خود را برای شما آشکار می‌کند تا بتوانید در مسیر توسعه و پیشرفت قدم بردارید.

شما می‌توانید برای دسترسی سریع و دانلود کتاب صوتی ساکت باش و گوش کن به سایت و یا اپلیکیشن کتابراه، مراجعه نمایید. پلتفرم جامع کتابراه امکان دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی را برای شما فراهم می‌کند.

مهم‌ترین نکاتی که فرتیتا به شما به عنوان یک کارآفرین یادآوری می‌کند این است که باید نقاط قوت و ضعف تجارت‌تان را بشناسید، مشتریان خود را راضی نگه دارید و به موانع کوچک و بزرگ اهمیت بدهید. خود او در این باره می‌گوید: «شما ممکن است فکر کنید که می‌دانید چه کاری انجام می‌دهید، اما من قصد دارم آنچه را که نمی‌دانید به شما نشان دهم.»

تیلمن فرتیتا را بیشتر بشناسیم:

یک تاجر میلیاردر آمریکایی و شخصیتی تلویزیونی که ثروت خالص او در سال ۲۰۱۸ میلادی، ۴.۵ میلیارد دلار تخمین زده شد و فوربز از او به عنوان رتبه ۱۵۳ در لیست ۴۰۰ نفری ثروتمندترین افراد آمریکایی نام برده است.

تیلمن فرتیتا (Tilman Fertitta) تنها مالک مجموعه‌هاى تفریحى فرتیتا، صاحب رستوران لندرى و کازینوها و هتل‌هاى گلدن ناگت و تیم ورزشى راکت هیوستون NBA به شمار می‌رود که با داشتن حدودا ۶۰۰ رستوران، به عنوان ثروتمندین رستوران‌دار جهان شناخته می‌شود.

ساکت۲

جملات برگزیده کتاب صوتی ساکت باش و گوش کن:

- اگر نقاط قوتى دارید، روى آن‌ها حساب و تکیه کنید و نترسید که از آن‌‌ها براى پیشبرد منافع کسب‌وکارتان استفاده کنید.

- به عنوان یک کارآفرین باید از فرصت‌‌هاى عالى باخبر باشید و تمام گزارش‌‌هاى مالى براى تشخیص فرصت‌‌ها ضرورى هستند.

- بزرگ‌ترین مسئله‌‌اى که کسب‌وکارهاى کوچک با آن روبه‌رو هستند مربوط به سرمایه در گردش است، زیرا آن‌ها مجبورند پول همه چیز را جلوتر بپردازند.

- هرگز نباید نسبت به تجربه‌ى مشترى از کسب و کارتان بی‌تفاوت باشید. به همین دلیل از همه مدیران رستوران‌‌هایم مى‌خواهم که از پشت میز نشینى دست بردارند و به همه جا سر بزنند.

- وقتى اوضاع بد است، ما اغلب فراموش می‌کنیم که دوباره خوب می‌شود. به علاوه وقتى اوضاع خوب است، فراموش می‌کنیم که دوباره بد می‌شود. شما باید براى هر دو نوع شرایط آماده باشید، زیرا دیر یا زود با هردوتاى آن‌ها مواجه خواهید شد.

هم‌اکنون با مراجعه و عضویت در اپلیکیشن کتابراه، هزاران کتاب رایگان را مطالعه نمایید. همچنین برای خرید کتاب و دانلود آن به صورت قانونی از تخفیفات ویژه مناسبتی و آخر هفته با کتابراه بهرمند شوید و به جمع بیش از سه و نیم میلیون کاربر اپلیکیشن کتابراه بپیوندید.

نکوداشت‌های کتاب صوتی ساکت باش و گوش کن:

- پیام تیلمن فقط مخصوص صاحبان کسب و کار نیست. رویکرد او برای رهبرى و مدیریت و آگاهى از نقاط قوت و ضعف براى دانشجوى سال اول دانشگاه افسرى تا افسر ارشد، کاربردى و مفید است. (آرت آسودو، رئیس انجمن سران شهرهاى بزرگ و رئیس پلیس، هیوستون، تگزاس)

- شما بارها و بارها درس‌هاى ماندگار تیلمن را براى صاحبان کسب و کار بازخوانى و مرور خواهید کرد. (تام باردى، شش بار قهرمان سوپر بول، چهار بار قهرمان سوپر بول MVP)

- تیلمن درس‌هاى قانع‌کننده‌اى در مورد نحوه ایجاد و اداره یک کسب و کار ارائه مى‌دهد. اگر مى‌خواهید کسب و کار خود را ارتقاء دهید، این کتاب کمک خوبى براى شما است. (اسکات کلى، سروان بازنشسته نیروى دریایى ایالات متحده، فضانورد سابق ناسا)

- به درس‌ها و توصیه‌هایى که در این کتاب پیشگام و روشنگر آمده توجه کنید. درست همان‌طور که تیلمن مسیر دانشگاه هیوستون را تغییر داد، او نیز مى‌تواند شما را تغییر دهد. (رنوو خاتور، رئیس دانشگاه هیوستون)

- تیلمن فقط کسب وکار را نمى‌فهمد بلکه نیاز مشترى را نیز درک مى‌کند و این به خاطر توانایى نادر او یعنى درک جهان از دید دیگران است. (میشائل میلکن، رئیس موسسه میلکن)

- هنگامى که اصول این کتاب را به ذهن خود بسپارید و در فرهنگ‌تان جاى دهید، به موفقیت خواهید رسید. (استیفانى روله، مجرى MSNBC، خبرنگار کسب و کار NBC News)

کتاب صوتی ساکت باش و گوش کن به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر ایده‌ای برای شروع کسب‌وکار خود دارید یا کارآفرینی هستید که می‌خواهید با دانش بیشتری تجارت خود را مدیریت کنید، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی ساکت باش و گوش کن می‌شنویم:

هر کارآفرین موفق کم و بیش فرصت طلب است البته فرصت طلب نه به معنای بد آن. یک کارآفرین با شروع یک کسب‌وکار، فرصت‌هایی را می‌بیند که بر وجه تمایز از آنچه که دیگران انجام می‌دهند، تمرکز می‌کند. شاید او یک محصول موجود را بهتر از قبل کند یا روش‌های جدیدی برای کاربرد محصول ارائه دهد.

فارغ از این‌ها هر کارآفرینی دنبال ایجاد کسب‌وکاری است که بتواند از فرصت‌های ممکن سود ببرد. اما برخی از کارآفرینان فراتر از آن کار می‌کنند؛ در برخی از موارد بسیاری از کارآفرینان در شرایطی کاملا ماهرانه، فرصت‌های طلایی را پیدا می‌کنند که قبل از آن‌ها از دید دیگران پنهان مانده‌اند.

من یکی از کارآفرینانی هستم که به اندازه کافی خوش شانس و فرصت طلب بود که از آب گل آلود ماهی بگیرد. در مقابل دسته‌ی دیگری از کارآفرینان هستند که باور دارند حتی داشتن ایده‌های بزرگ و مفاهیم کسب‌وکار لزوما به معنای رسیدن به موفقیت یک شبه نیست؛ آن‌ها اعتقاد دارند که بعضی از مشاغل برای رشد و شکوفایی، زمان لازم دارند و برعهده‌ی آنان است که با اعتماد به نفس و اعتقاد راسخ روی به ثمر رسیدن دیدگاه خود بمانند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها