|
کدخبر: 108417

کسب و کار اینترنتی چیست و چرا باید تبلیغات اینترنتی را جدی گرفت؟

امروزه کمتر کسی پیدا میشود که با کسب و کار اینترنتی آشنا نبوده و در زندگی روزمره خود با آن درگیر نشده باشد. کسب و کار اینترنتی روشی است که به مراتب شرایط زندگی و تامین نیاز های افراد را راحت تر کرده است.

اما اگربخواهیم بدانیم چطور باید یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد وچگونه آن را گسترش داد ابتدا باید بدانیم کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار اینترنتی چیست؟

آگهی۱

 

کسب و کار اینترنتی روشی از درآمد زایی است که می تواند ارائه خدمات علمی شما به دیگران یا حتی فروش البسه و لوازم خانگی و غیره از طریق اینترنت باشد. این نوع از کسب و کار که در بستر اینترنت صورت می پذیرد به مراتب از دیگر کسب و کارها کم هزینه تر است و این امکان را به شما می دهد که حتی در منزل هم بتوانید کسب و کارتان را راه اندازی کنید، اما درابتدا باید یک برنامه ریزی درست و طراحی دقیق داشته باشید تا به موفقیت برسید. کسب و کار اینترنتی در واقع  شما را موظف میکند درقبال دریافت پول خدماتی را ازطریق یکی از لوازم ارتباطی اینترنتی به خریدار ارائه دهید. منتها برای پیشبرد درست کسب و کار اینترنتی خود به روشی موثر برای ارتباط با دیگران نیازمندید که بهترین آن تبلیغات اینترنتی است. این نوع کسب کار امروزه  در کشور ما نیز بسیار گسترده شده و اشخاص در حوزه های مختلف کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرده و یا کسب و کار آفلاین خود را به فضای اینترنت وارد کرده اند.

تبلیغات اینترنتی چیست

آگهی۲

تبلیغات اینترنتی به منتقل کردن پیام تبلیغی از طریق صفحات وب و اینترنت می گویند، که غالبا با نام و نشان های تجاری و علائم تبلیغاتی همراه است تا اهداف ما را محقق کند. این تبلیغات اینترنتی از تبلیغ در سایر رسانه ها ارزان تر و راحت تر بوده و جایگزین تبلیغات محیطی شده است. همچنین در این نوع ارتباط بهتر میتوان سلیقه و علایق مخاطبان را دریافت کرد. تبلیغات اینترنتی  که بهترین راهکار برای گسترش کسب و کار اینترنتی شماست، روش های مختلفی دارد که در این مقاله با برخی از آنها آشنا می شوید.

  • تبلیغات تولید محتوایی:

تولید محتوا یکی از روش های منتخب تبلیغاتی است که بسیاری از سایت های معتبر نیز به واسطه این روش به عنوان سایت برتر شناخته شده اند. تولید محتوا به عنوان یک پایه اصلی برای رونق کسب و کار اینترنتی شما عمل میکند. این روزها بسیاری از گروه های مقاله نویسی برای تولید محتواهای شما روی کار هستند که میتوانید از آنها برای تبلیغات محتوایی خود کمک بگیرید.

  • تبلیغات بنری:

یکی از ساده ترین انواع تبلیغات اینترنتی آنلاین، تبلیغات بنری است؛ بدین معنا که یک بنر تمام صفحه یا کوچک تر حاوی اطلاعات محصول مورد نظر به کاربران نمایش داده شود. شما با یک معرفی مفید میتوانید تنها با یک بنر مخاطب را نسبت به محصول خود جذب کنید.

  • تبلیغات شبکه های اجتماعی:

این روزها شبکه های اجتماعی یکی از بخش های رسانه ای بزرگ دنیاست که به سرعت میتوانید مخاطبین خود را در آن بالا ببرید و با تبلیغات در آن کسب و کار اینترنتی خود را رونق ببخشید. مثلا برای جذب مخاطب و تبلیغ برند خود در اینستاگرام این فرصت را دارید که همه روزه و با هزینه ناچیز تبلیغات کنید. اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی است که این روزها به کسب وکارها بسیار کمک کرده چون بالاترین حد کاربرد را دارد.

  • تبلیغات با پست الکترونیک(ایمیل) :

ارسال ایمیل های هدفمند به مخاطبان و ترغیب آنان به استفاده از محصول یا خدمات، خود یکی از ساده ترین روش های تبلیغات آنلاین است که باوجود قدیمی بودنش کماکان پرطرفدار نیز هست.

  • تبلیغات با ویدئو:

در این روش شما میتوانید با ضبط یک ویدئو چند ثانیه ای محصول یا خدمات خود را به مخاطب معرفی کنید و این ویدئو ها را برای دیده شدن در آپارات و به عنوان تبلیغات اینترنتی پیش از شروع فیلم های مورد نظر دانلودی قرار دهید.

  • تبلیغات با گوگل:

یکی از مهمترین روش های تبلیغات اینترنتی تبلیغات در گوگل است؛ چرا که اگر برای بالا رفتن اطلاعات یا خریدهایتان اپلیکشنی در اختیار نداشته باشید با یک جستجو ساده در گوگل میتوانید به مقصودتان برسید به همین علت گوگل در دسترس ترین فضا برای تبلیغات اینترنتی شماست.

تاکنون چند روش تبلیغات اینترنتی و تعاریف آنها برای شما معرفی شد، حال پس از پاسخ به سوالات کسب و کار اینترنتی چیست؟ و تبلیغات اینترنتی یعنی چه؟ این سوال پیش می آید که تبلیغات اینترنتی برای کسب و کارمان چه فایده ای دارد؟

  • تبلیغات رپورتاژ آگهی :

رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغات است که در قالب متن در معتبر ترین رسانه ها منتشر میشود, در رپورتاژ آگهی میتوانید خود و یا محصول خود را معرفی نمایید که باعث برندینگ و همچنین لینک هایی که در رپورتاژ میتوانید قرار دهید باعث افزایش رتبه وبسایتتان در گوگل خواهد شد.

فواید تبلیغات اینترنتی


آگهی۳

اولین فایده تبلیغات اینترنتی این است که اکثریت مخاطبین در دسترس هستند. چرا که امروزه موبایل یا تبلت و اینترنت در دسترس همگان هست وافراد برای رفع نیازهای خود اول از هرچیز سراغ تلفن همراه خود می روند.

دومین فایده باز خورد بالای تبلیغات آنلاین به نسبت تبلیغات تلویزیونی است. یعنی به علت آنلاین بودن مدام اکثریت کاربران فضای مجازی، تبلیغ کسب و کار اینترنتی شما در فضای مجازی بیشتر جواب می دهد تا رسانه های دیگر.

سومین فایده ارتباط مستقیم وتعامل با کاربران است، اینترنت بستری را فراهم کرده تا شما بتوانید دیدگاه مخاطبتان را رصد کنید که چه نوع محصول یا خدماتی را می پسندند زیرا مخاطبان امکان ارسال نظر برای شما را در فضای مجازی دارند و در این حالت شما می توانید خود را به خواسته های ایشان نزدیک کنید.

پنجمین فایده را میتوان امکان آنالیز مخاطبان بیان کرد. بدین معنا که شما با کمک ابزارهای آنالیتیکس میتوانید روش های مختلف تبلیغات خود و تاثیر آن بر مخاطبان را بررسی کنید و بهترین روش تبلیغات اینترنتی را برای خود پیدا کنید.

ششمین فایده این است که تبلیغات اینترنتی ارزان ترین روش تبلیغات برای رونق کسب وکار اینترنتی شماست؛ قاعدتا مدیریت هزینه ها برای تمامی کسب و کارها بسیار حائز اهمیت است.

با دلالیل بالا تاثیر تبلیغات اینترنتی بر گسترش کسب و کار اینترنتی روشن شد، با این حساب جمع بندی ما این است که برای داشتن کسب و کار اینترنتی موفق باید دو مقوله رعایت شود و آن  طراحی دقیق و اجرای مناسب ترین نوع  تبلیغات اینترنتی است.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها