|
کدخبر: 247459

تماس تلفنی پوتین و اردوغان درباره پایان جنگ در اوکراین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای وی امروز گفت و گوی تلفنی کردند و پایان عملیات ویژه روسیه در اوکراین محور این مذاکره تلفنی را تشکیل می داد.

پارسیک سیاسی تماس تلفنی پوتین و اردوغان درباره پایان جنگ در اوکراین

رسانه های روسیه ازجمله خبرگزاری تاس روز یکشنبه با اشاره به گفت و گوی تلفنی پوتین و اردوغان اعلام کردند که دو طرف در این گفت و گو درخصوص اوضاع اوکراین باتوجه به عملیات ویژه روسیه در این کشور مذاکره کردند.

بر اساس این گزارش ها، دو طرف در مورد شرایط پایان جنگ در اوکراین و مواضع و رویکرد مسکو در این مورد تبادل نظر کردند.  

بر اساس اطلاعات رسانه ها، ترکیه در پی میانجی گری بین روسیه و اوکراین برای پایان جنگ در اوکراین و آغاز مذاکرات است.

ابراهیم کالین سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه پیشتر گفته بود که اردوغان به پوتین پیشنهاد ایجاد شرایطی خواهد کرد که بر اساس آن روسیه پشت میز مذاکره با اوکراین بنشیند.  

به گفته این مقام ارشد ترکیه، اردوغان در تلاش برای ایجاد شرایط گفت وگوی صلح پوتین و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با میزبانی ترکیه است.  

به گزارش ایرنا، به دنبال حمله بامداد پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد یازدهمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه همچنان در حال افزایش است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام و خاطرنشان ساخته است که عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها