|
کدخبر: 247246

اوکراین به استفاده از «بمب کثیف» روی آورده است؟

رسانه‌های روسی امروز (یکشنبه) به نقل از یک منبع ناشناس ادعا کردند که اوکراین به ساخت سلاح مبتنی بر پلوتونیوم موسوم به "بمب کثیف" نزدیک است، گرچه این منبع به هیچ مدرک و شواهدی در این خصوص اشاره‌ای نکرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه حمله به اوکراین را با هدف "نازی زدایی" و جلوگیری از پیوستن این کشور به ناتو آغاز کرده است.

از آنجایی که غرب هیچ گونه منطقی را پشت این اقدام روسیه نمی‌بیند، تهاجم روسیه به اوکراین را با "تحریم‌های سخت" علیه مسکو و "ارسال تجهیزات و کمک‌ها به اوکراین" پاسخ داده است.

خبرگزاری‌های تاس، نووستی و اینترفاکس امرروز (یکشنبه) به نقل از "نماینده یک نهاد معتبر" در روسیه گفتند که اوکراین در حال توسعه سلاح‌هایی از این دست است.

اما این در حالی است که دولت اوکراین اعلام کرده که چنین برنامه‌ای ندارد و به فعالیت هسته‌ای خود در سال ۱۹۹۴ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی پایان داده است.

اندکی قبل از حمله روسیه به اوکراین، پوتین در سخنرانی‌ای اظهار کرد که اوکراین از دانش و مهارت شوروی استفاده می‌کند تا تسلیحات هسته‌ای خود را بسازد و این مسئله با "آماده شدن اوکراین جهت حمله به روسیه" برابری و صدق می‌کند.

اما این منبع هیچ مدرکی را در این خصوص ارائه نکرد.

بمب‌های کثیف سلاح‌هایی هستند که به عنوان بمب‌های متعارف محسوب می‌شوند اما هدفشان آلوده کردن رادیواکتیوی یک منطقه گسترده است.

 

منبع: ايسنا
  • A ارسالی در

    غرب هیچگونه منطقی نمی بیند؟ یا هر آدم عا قلی میدونه که تجاوز و اشغال اوکراین و وح شیگری و کشتار مردم بی گناه، توسط دیکتاتو ر بزرگ، غیر انسانی، و دلایل اونا واهی اس ت؟ تو چیکاره ای که یه کشور میخواد با کی ارتباط داشته باشه و یا نداشته باشه؟ تو م گه ارباب جهانی؟؟
    فقط رسانه های کثی ف هستن که از این وحشیگری مالخولیایی حمای ت می کنن و از پوتین وحشی یه قهرمان می سا زن. اغلب مردم آگاه هستند.
    # نه به رسانه-کثیف

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها