|
کدخبر: 188774 ساغر رحیمی‌شاد

در گفتگوی گسترش نیز با روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل مطرح شد:

انفجار قیمت گوشی طی هفته‌های آینده / واردات این مدل‌ها ممنوع شد

رضاعالیان گفت: «در هفته‌های آینده ۴۰ درصد بازار با کمبود موبایل‌های پرفروش مواجه خواهدشد. که این اتفاق باعث افزایش قیمت‌ موبایل می‌شود».

ویژه‌نامه انفجار قیمت گوشی طی هفته‌های آینده / واردات این مدل‌ها ممنوع شد

تصمیم جدید و حاشیه ساز سازمان تنظیم مقررات چه تاثیری بر قیمت موبایل خواهد گذاشت؟ برای بررسی این موضوع با رضاعالیان، سخنگوی روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل به گفتگو نشستیم. با گسترش نیوز همراه باشید.

موبایل-عالیان

رضاعالیان در ابتدای صحبت‌های خود به خبرنگار سرویس اصناف گسترش نیوز گفت: «اتفاقی که در دو هفته گذشته افتاد این بود که تعدادی از شرکت‌هایی که وارد‌کننده شیائومی بودند در کارتابل‌هایشان پیغامی دریافت کردند مبنی بر اینکه ترخیص برخی مدل‌های گوشی شیائومی، نوکیا و دوجی به دلیل پشتیبانی نکردن از شماره اضطراری امکان‌پذیر نیست و تا زمانی که این مشکل حل نشود دیگر ثبت سفارش هم صورت نمی‌گیرد».

وی در ادامه افزود: «خود کمپانی‌ها به دلیل تحریم‌ ها دیگر برای ایران سفارش‌ سازی انجام نمی‌دهند و مستقیم با ایران کار نمی‌کنند. بازرگانان برای وارد کردن موبایل تحریم‌ها را دور می‌زنند. این تحریم‌ ها باعث شده ما نتوانیم به‌طور مستقیم از کمپانی بخواهیم که این مشکل را حل کنند».

سخگوی انجمن واردکنندگان موبایل اظهارداشت: «ما از سازمان تنظیم مقررات درخواست کردیم تا وقتی که وضعیت بهبود پیدا کند چند راه‌ حل پیش روی ما قرار دهد. تا زمانی که بتوانیم مستقیماً با کمپانی‌ های تولیدکننده موبایل ارتباط برقرار کنیم موقتاً این مشکل حل شود».

عالیان گفت: «نکته‌ای که وجود دارد این است که سازمان تنظیم مقررات اصرار بر این دارد که از طریق کمپانی یا از طریق شرکت‌های واردکننده موبایل این مشکل حل شود. شرکت‌های واردکننده پیشنهادشان را دادند. تنها راهی که این مشکل را حل می‌کند این است که اطلاع‌رسانی کنند و آموزش دهند که بر روی موبایل‌ها به چه طریق می‌توان شماره اضطراری را گرفت. شماره‌های اضطراری ۱۱۰، ۱۱۵ و ۱۲۵ هستند این سه شماره باید روی تلفن‌های همراهی که وارد ایران می‌شود پشتیبانی شوند. ولی این مدل‌هایی که ممنوعیت ایجادشده و در ادامه مدل‌های بیشتری که اضافه خواهد شد مستقیماً این شمارهای اضطراری را نمی‌گیرد. باید بعد از این شماره‌ها به‌علاوه(+) بگذاریم و بعد شماره را بگیریم».

وی افزود: «ما با معاون سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان جلسه‌ای داشتیم. نکته جالب این است که سازمان تنظیم مقررات در ماده‌ها اعلام کرده است که برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده این ممنوعیت را اعمال کرده است. معاون سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان این موضوع را تائید کرد اما این موضوع را هم بیان کردند که حقوق مصرف‌کننده این هم است که تکنولوژی روز دنیا را با بهترین قیمت دریافت کند و مجبور نباشد پول بیشتری برای تلفن همراه پرداخت کند. ایشان هم به سازمان تنظیم مقررات توصیه کردند که از راه‌حل بینابینی به‌صورت مقطعی  استفاده کنند تا به‌طور موقت این مشکل حل شود و بعد در آینده یک برنامه‌ریزی کلی انجام دهیم».

گرانی موبایل در پیش است

رضا عالیان در صحبت‌های پایانی خود به خبرنگار گسترش نیوز گفت: «تبعات این ممنوعیت این است که تقریباً ۴۰ درصد از بازار را تحت شعاع قرار می‌دهد. یعنی در هفته‌های آینده ۴۰ درصد بازار با کمبود موبایل‌ های پرفروش مواجه خواهدشد. که این اتفاق باعث افزایش قیمت‌ موبایل می‌شود».

 

  • ناشناس ارسالی در

    شیوه دیگر دزدی وگرانفروشی دراین مملکت مس خره

  • رامین ارسالی در

    مملکت نیست که....!

  • بهروز ارسالی در

    خدا لعنت کنه عواملش رو که تو این کشور یه روز خوش برای ما نذاشتن

  • ناشناس ارسالی در

    ✋🏻خاک تو سر مدیریت کردنتون

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت خدا بر گرانفروشان و مدیران کارنابلد گران کننده

  • امیرحسین ارسالی در

    یعنی خوشم میاد نشستید اونجا هر روز یه کی سه ای برا مردم میدوزین.دمتون گرم. نابودم ون کردین دست از سرمونم بر نمیدارین. خیلی ها برای یه موبایل ترک تحصیل کردن و شما زد آب بودن موبایلاتونو تو استخر شخصیتون تست میکنین.

  • ناشناس ارسالی در

    آنها همینه دوست دارند مردم کمتر موبایلم بخرند ودر عصر حجر بمانند

  • ناشناس ارسالی در

    ورزشکاراااااان دلاوران نام آوران به لطف یزدان......

  • محمد ارسالی در

    ای عموجان حق ماهمین بوداین دزدهاروسرکارگ ذاشتیم ازبس بهم ظلم کردیم خدابه ماظلم کر د

ارسال نظر