|
کدخبر: 312032

باشگاه پرسپولیس/ بهادر عبدی / استقلال تاجیکستان

سامره را مربی استقلال هم گردن نمی‌گیرد / پرسپولیس شانس اول قهرمانی است / آقا یحیی بزرگی کرد

بهادر عبدی؛ مربی تیم امید پرسپولیس بیان کرد: احترام به بزرگ‌تر باید سرلوحه هر ورزشکاری باشد. آقا یحیی با ده قهرمانی، پرافتخارترین سرمربی تاریخ این کشور است و این مسئله را نباید فراموش کرد. هم از نظر افتخارات و هم از بُعد شخصیتی، آقای گل‌محمدی در سطح بالایی قرار دارد و با این نوع اظهارنظرهای سخیف، ارزش او پایین نمی آید.

ورزش سامره را مربی استقلال هم گردن نمی‌گیرد / پرسپولیس شانس اول قهرمانی است / آقا یحیی بزرگی کرد

پرسپولیس برای دومین هفته متوالی از کسب پیروزی در لیگ برتر بازماند. قرمزهای پایتخت در هفته نهم رقابت های لیگ برتر، در خانه میزبان تیم صنعت نفت بودند. نفتی‌ها شروع بهتری داشتند و خیلی زود توسط علی یوسف به گل رسیدند اما اخراج حسین سنگرگیر در واپسین لحظات نیمه اول، کار را برای شاگردان عبدالله ویسی سخت کرد.

سرخپوشان در نیمه دوم گل خورده را جبران کردند و به بازی برگشتند. محمد عمری و گئورگی گولسیانی، گل های پرسپولیس را در نیمه دوم به ثمر رساندند. تیم ده نفره نفت ناامید نشد و در دقیقه ۹۵ به گل تساوی رسید تا امتیازها در ورزشگاه آزادی تقسیم شود.

با توجه به توقف استقلال در قزوین، شاگردان یحیی گل محمدی یک فرصت طلایی را برای بازگشت به صدر جدول از دست دادند. قرمزها روز سه شنبه در دیداری مهم به مصاف تیم استقلال تاجیکستان می روند. دیدار رفت دو تیم در تهران، با نتیجه دو بر صفر به تمام رسید. سعید صادقی ستاره درخشان آن بازی بود و هر دو گل پرسپولیس را وارد دروازه نماینده تاجیکستان کرد.

گسترش نیوز برای بررسی آخرین وضعیت پرسپولیس، گفت و گویی با بهادر عبدی، پیشکسوت این باشگاه انجام داده که در ادامه می خوانید.

عبدی-پرسپولیس

صنعت نفت را باید تحسین کرد

بهادر عبدی درباره توقف پرسپولیس برابر نفت آبادان گفت: طبیعتا عدم نتیجه گیری در خانه نمی تواند نتیجه خوبی برای پرسپولیس باشد. لیگ بیست و سوم، لیگ سخت و پرفشاری است و همه تیم ها نسبت به فصل گذشته باکیفیت‌تر و بهتر شدند.

تیم نفت علی‌رغم ده نفره شدن، حتی یک دقیقه هم به فوتبال بسته روی نیاورد و این طرز فکر برای من قابل احترام است.

او ادامه داد: صنعت نفت با وجود دوری از فرم ایده آل، برابر پرسپولیس عملکرد خیلی خوبی داشت و فارغ از بحث جایگاهی در جدول، میزبان این بازی را اذیت کرد. نفت خیلی هوشمندانه و البته شجاعانه ظاهر شد و از این حیث، باید آقای ویسی و همکاران او را تحسین کرد. تیم نفت علی‌رغم بازی با یک بازیکن کم‌تر، حتی یک دقیقه هم به فوتبال بسته و اصطلاحا ضدفوتبال روی نیاورد و این طرز فکر برای من قابل احترام است.

پرسپولیس-نفت

نوسان در نتیجه‌گیری اجتناب‌ناپذیر است

عبدی افزود: درهرصورت نوسان در نتیجه گیری، اجتناب ناپذیر است و یک تیم طی یک فصل ممکن است در مسابقاتی دچار اشتباهاتی شود. طبعا نتیجه خوبی برای ما نبود اما تا پایان فصل بازی های زیادی باقی مانده و باید صبر بیشتری داشته باشیم. وجود مصدومان زیاد، بهانه خوبی برای تیم بزرگی نظیر پرسپولیس نیست اما واقعا دست آقای گل محمدی در برخی پست ها خالی شده است.

درصورت بهبود شرایط روحی و روانی، پرسپولیس در این فصل نیز شانس اول قهرمانی به شمار می رود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شاید تنها در بازی با الدحیل، کادرفنی تمام نفرات خود را در اختیار داشت که نهایتا منجر به کسب یک نتیجه عالی همراه با نمایش جذاب از تیم شد. به عنوان مثال در خط دفاعی مصدومیت بلندمدت پورعلی‌گنجی اتفاق بدی برای آقای گل محمدی بود. مرتضی یکی از بهترین مدافع ایران در سال های اخیر محسوب می شود و طبعا نبودِ چنین بازیکنی در ترکیب پرسپولیس، یک اتفاق تلخ است. درصورت بهبود شرایط روحی و روانی، پرسپولیس در این فصل نیز شانس اول قهرمانی به شمار می رود.

شهاب-زاهدی

جو سنگینی علیه زاهدی وجود داشت

کارشناس فوتبال در ارتباط با وضعیت خط حمله پرسپولیس تا به اینجای فصل و لزوم جذب یک بازیکن جدید اظهار کرد: نمی توان با قطعیت سخن از عملکرد ضعیف مهاجمان پرسپولیس به میان آورد. حقیقت امر این است که پس از جدایی مهدی طارمی و علی علیپور، فوروارد شش دانگ دیگری که نامزد اصلی آقای گلی لیگ باشد، لباس پرسپولیس را نپوشید و این خلأ همواره حس شده است.

بازیکن پیشین پرسپولیس تاکید کرد:  شهاب زاهدی در تیم قبلی خود بسیار موثر بود و گل های خوبی را برای تیمش به ثمر رساند. از ابتدای فصل یک جو نسبتا سنگینی علیه او شکل گرفت و شروع معمولی او تا حد زیادی قابل درک بود اما در ادامه گلزنی های او کلید خورد.

پرسپولیس برای حضور پرقدرت در آسیا، به یک مهاجم درجه یک خارجی احتیاج دارد.

عبدی در ادامه گفت: او در حال حاضر جزو چند گلزن برتر لیگ است و می تواند آمار خود را در ادامه فصل بهبود ببخشد. شرایط بازی در پرسپولیس با سایر تیم ها متفاوت است و وفق پذیری در این باشگاه به گذشت زمان بیشتری نیاز دارد. فارغ از این مسائل، پرسپولیس برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا، به یک مهاجم شش دانگ و درجه یک خارجی احتیاج دارد و در این مسئله شکی نیست.  

داوری-فوتبال

داوری‌ها افضاح است

او در مورد کیفیت نبیل باهویی، مهاجم جدید پرسپولیس به گسترش نیوز گفت: برای قضاوت باهویی باید زمان بیشتری بگذرد و با توجه به دقایق پایین حضور این مهاجم در زمین، ارزیابی او در مقطع کنونی، کار درستی نیست. تنها کادرفنی می تواند نظر قطعی را در رابطه با مهاجم تازه وارد اعلام کند. بازیکنان امید از کیفیت این بازیکن تمجید می کنند و من از قابلیت های او باخبر هستم اما برای اعلام دیدگاه قطعی باید حداقل تا نیم فصل منتظر باشیم.

مربی تیم امید پرسپولیس در خصوص وضعیت داوری های لیگ تا پایان هفته نهم رقابت های لیگ برتر عنوان کرد: قضاوت‌ها تا به اینجای فصل به معنای دقیق کلمه افتضاح بوده است. من تا به امروز، این میزان از اشتباه تاثیرگذار از سوی داوران را در فوتبال ایران به یاد ندارم. در هفته اخیر، ۹۰ درصد پنالتی‌ها یا به طور قطع اشتباه بود یا بسیار مشکوک به نظر می رسید.

اتاق-وار

VAR از نان شب هم واجب‌تر است

بازیکن اسبق پرسپولیس ذافزود: به باور من، شاهد یکی از بدترین سال های داوری در فوتبال کشورمان هستیم. سیستم کمک داور ویدئویی (VAR)، در بسیاری از کشورهای آسیا و حتی منطقه در حال استفاده است ولی ما به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان از این تکنولوژی بی بهره هستیم و مثل همیشه باید افسوس این وضعیت مسخره را بخوریم.

شاهد یکی از بدترین سال های داوری در فوتبال کشورمان هستیم.

عبدی ادامه داد: VAR برای فوتبال ما و جهت بهبود وضعیت داوری‌ها، از نان شب هم واجب‌تر است اما متاسفانه مسئولان هیچ اراده‌ای نسبت به تامین این نیاز ندارند. شرایط به نحوی شده که تیم های ما حالا حاضر هستند که در زمین خاکی بازی کنند اما VAR وجود داشته باشد.

استقلال-تاجیک

بازی بسیار سختی در انتظار پرسپولیس است

او در پیوند با بازی این هفته پرسپولیس با استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد: استقلال تاجیکستان از نظر فیزیکی، تیم بسیار خوبی است و این مسئله را در بازی رفت نشان داد. آن ها در ورزشگاه آزادی هم تیم دست و پا بسته ای نبودند و عملکرد قابل قبولی داشتند. به لحاظ بدنی و آمادگی جسمانی، تیم استقلال تاجیسکتان در زمره بهترین های قاره آسیا قرار دارد. بازی بسیار سختی در انتظار پرسپولیس است و در این مسئله تردیدی ندارم.

این قبیل قانون‌ها صرفا حکم یک ترمز را برای تیم های ما دارند.

مفسر فوتبال درباره قانون سقف قراردادها به خبرنگار سرویس ورزشی گسترش نیوز گفت: این قبیل قانون ها صرفا حکم یک ترمز را برای تیم های ما دارند. با وضع این قوانین، دست تیم های ایرانی برابر تیم های عربی بسته‌تر از گذشته می‌شود و دیگر نمی توان توقع موفقیت آن‌ها را در مسابقات آسیایی داشت. این تصمیمات عجیب فقط راه را برای دزدی و فساد بیشتر هموارتر می کند و خروجی دیگری برای ما نخواهد داشت.

سازمان-لیگ

راهی برای دزدی و فساد بیشتر!

عبدی در ادامه مطرح کرد: دور زدن قانون با وجود قوانینی مثل تعیین سقف قرارداد، راحت‌تر از پیش می شود و به همین دلیل نباید خود را فریب ندهیم. به نظر من، ۹۰ درصد تیم های حاضر در لیگ برتر، در تابستان نسبت به این قانون بی اعتنا بودند و با میل خود در نقل و انتقالات اقدام به جذب بازیکن کردند.

وی اضافه کرد: البته من حق را به این تیم ها می‌دهم و نقد و گلایه‌ای را متوجه آن‌ها نمی‌کنم. بازیکنی در سطح آسیایی، نباید به اندازه یک بازیکن لیگ یکی پول بگیرد. این مسائل جزو بدیهیات است و نیازی هم به توضیح اضافی ندارد. ظاهرا هدف از وضع این قوانین، پُر شدن دخل فدراسیون است و نمی‌توان دلیل منطقی برای آن پیدا کرد.

نکونام-استقلال

پرسپولیس نیازی به جنگ بیرون از زمین ندارد

بهادر عبدی در رابطه با درگیری لفظی سرمربیان پرسپولیس و استقلال طی هفته اخیر مطرح کرد: در یک نمای کلی باید گفت که شکل گیری این تنش‌ها و اظهارنظرها خیلی ناخوشایند است و شکل خوبی هم ندارد. نظر مربی استقلال درباره آقا یحیی قابل باور نبود. اینکه کسی به آقا یحیی بگوید که «تو در حد من نیستی»، واقعا زشت و غیرحرفه‌‌ای است.

با این اظهارنظرهای سخیف، ارزش آقا یحیی پایین نمی‌آید.

مربی تیم امید پرسپولیس در ادامه اظهار کرد: همه ما انسان هستیم و برای خود شأن و شخصیتی داریم. از آقا یحیی به خاطر جواب هوشمندانه و مثل یک معلم به سرمربی حریف، کمال تشکر را دارم. احترام به بزرگ‌تر باید سرلوحه هر ورزشکاری باشد. آقا یحیی با ده قهرمانی، پرافتخارترین سرمربی تاریخ این کشور است و این مسئله را نباید فراموش کرد. هم از نظر افتخارات و هم از بُعد شخصیتی، آقای گل محمدی در سطح بالایی قرار دارد و با این نوع اظهارنظرهای سخیف، ارزش او پایین نمی آید. پرسپولیس به اندازه کافی قدرت فنی دارد و نیازی به پرداختن به حواشی و جنگیدن بیرون از زمین ندارد.

سامره-کادر-فنی-استقلال

سامره را مربی استقلال هم گردن نمی‌گیرد

عبدی در پاسخ به اظهارنظر اخیر علی سامره علیه باشگاه پرسپولیس اذعان کرد: برخی برای خودنمایی یا افزایش فالوور در فضای مجازی، حرف‌هایی را به زبان می آورند که واقعا شرم آور است. این آقا تا چند هفته گذشته حتی اجازه حضور در تمرینات تیمش را هم نداشت ولی حالا علیه تیم بزرگی مثل پرسپولیس صحبت می کند.

سطح پرسپولیس فرسنگ‌ها بالاتر از هر باشگاهی در ایران است.

پرسولیس-دهه-هفتاد

سطح پرسپولیس فرسنگ‌ها بالاتر از هر باشگاهی است

او ادامه داد: اهانت به تاریخ یک باشگاه که بزرگانی چون علی پروین، حسین کلانی، همایون بهزادی، علی دایی و علی کریمی دارد، قابل پذیرش نیست. سرمربی استقلال هم سامره را گردن نمی گیرد اما متاسفانه گستاخی برخی انسان ها حد و مرزی ندارد. این شخص گفته که پرسپولیس در سطح و لِول استقلال نیست که من هم با او موافق هستم. پرسپولیس با وجود اسطوره هایی مثل علی دایی، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی، هیچ وقت در سطح استقلال نبوده و نخواهد بود. سطح پرسپولیس فرسنگ‌ها بالاتر از هر باشگاهی در ایران است.

سرمربی استقلال هم سامره را گردن نمی گیرد

بهادر عبدی در ارتباط با شرایط تیم امید پرسپولیس بیان کرد: تا هفته سیزدهم، با ۶ امتیاز اختلاف تیم اول بودیم اما متاسفانه در ادامه دچار لغزش بدموقعی شدیم. بردهای متوالی منجر به از دست رفتن تمرکز ما شد و در ادامه شرایط هم خوب پیش نرفت تا سایپا به ما نزدیک شود. نیم فصل دوم مسابقات هم از پنجشنبه آغاز می شود و به زودی یکی، دو بازیکن خوب به جمع ما اضافه خواهد شد. طبق خواسته آقای خلیلی، یکی از رسالت های اصلی ما تحویل بازیکنان مستعد و آینده دار از تیم امید به تیم بزرگسال است که این مهم به خوبی پیگیری می شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها