|
کدخبر: 307484

یک پیش‌بینی عجیب از بازی‌های هانگژو / ایران چندم می شود؟

جواد خیابانی معتقد است ایران در رقابت‌های آسیایی هانگژو در بهترین حالت رتبه چهارم را کسب خواهد کرد.

ورزش یک پیش‌بینی عجیب از بازی‌های هانگژو / ایران چندم می شود؟

جواد خیابانی که صبح امروز در برنامه سلام، صبح‌بخیر حاضر شده بود، در بخشی از صحبت‌های خود درباره مسابقات آسیایی هانگژو صحبت کرد و گفت: در ورزش نباید چیزی به نام کمیته بررسی و علل باخت باشد. در ورزش، یا می‌بری یا می‌بازی. بعضی مواقع، باخت اصلا به خاطر ضعیف بودن نیست و یک اتفاق و یک لحظه است. چند شب پیش دو کشتی‌گیر ما در چند ثانیه بازی را باختند اما دیشب در چند ثانیه بازی را بردند؛ نه برد نشانه این است که یک کشتی‌گیر خیلی نسبت به حریفش برتر است و نه باخت نشانه این است که خیلی ضعیف‌تر است. مسابقه است و می‌جنگی و حریف هم با آمادگی آمده و قهرمان خودش است و پرچم‌دار است.

او در پیش‌یینی از شرایط ورزشکاران ایرانی در این مسابقات گفت: پیش‌بینی سخت است. من می‌توانم بگویم ایران در ورزش‌های تیمی مثل والیبال باید طلا را بگیرد و اگر نگیرد، باخته است. جالب اینکه ژاپنی‌ها یک پاسور دارند که اسمش کیهان است و ایرانی است و احتمالا ما او را مقابل ایران می‌بینیم. اگر ایران بتواند کره را در نیمه نهایی ببرد، احتمالا ایران و ژاپن فینال را خواهند داشت و این سخت است‌‌ اما با توجه به اینکه ژاپن تیم اول خود را نیاورده است، از بچه‌های ایران انتظار قهرمانی وجود دارد. در بسکتبال بعید است که ایران بتواند قهرمان شود و در فوتبال هم سخت است، چون کره و ژاپن تیم‌های پایه خوبی دارند اما ما در پایه خیلی ضعیف هستیم. یک روز باید درباره مدارس فوتبال در ایران و فوتبال پایه صحبت کنیم که واقعا داستان تلخی دارد.

خیابانی در ادامه عنوان کرد: در ورزش‌های انفرادی مثل کشتی، ایران قطعا مدال‌های بیشتری خواهد گرفت. ایران تا به حال در مجموع ۱۹۰ مدال طلا گرفته و فکر می‌کنم دویستمین مدال را در این بازی‌ها خواهیم گرفت؛ در مجموع ۱۸ دوره بازی‌های آسیایی که ایران در سه دوره آن غایب بوده، حدودا ۱۹۰ مدال طلا داریم و بهترین عملکردمان هم کسب رتبه دوم در مسابقات آسیایی تهران و بدترین عملکرد رتبه دهم در آسیایی بوسان است.

وی در خصوص رتبه ایران در پایان رقابت‌ها گفت: پیش‌بینی من این است که رتبه ایران در این دوره بین چهارم تا هشتم‌ خواهد بود. اگر ایران در کشتی، وزنه‌برداری، کاراته یا تیراندازی و قایقرانی، مدال‌هایی را که تصور می‌کنیم بگیرد، چهارم می‌شویم. بعضی رشته‌ها در یک لحظه است و اگر همه آنچه که تصور می‌کنیم پیش بیاید، چهارم خواهیم شد.

خیابانی با اشاره به افت ایران در رشته وزنه‌برداری گفت: در وزنه‌برداری انگار هیچ پایه‌ای ساخته نشده اما در کشتی و بعضی از رشته‌ها پایه داریم. برآورد من این است که بین چهارم و پنجم خواهیم شد؛ این بستگی به ورزشکاران ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و هند دارد. این کشورها برای مهم هستند و فکر نمی‌کنم اندونزی بتواند مثل دوره قبلی مدال بگیرد. رقبای ما، این چهار کشور هستند و ما با کره و چین و ژاپن جنگی نداریم و نمی‌توانیم بالاتر از آنها قرار بگیریم. اگر بخواهیم چیزی را که حق‌مان است، بگیریم باید چهارم شویم.

منبع: ورزش سه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها