|
کدخبر: 305272

ببینید۱۹پاس دردقیقه ۹۰ برای تاکتیکی ترین گل پرسپولیس

گل دوم پرسپولیس به فولاد یک گل کاملا تاکتیکی و زیبا بود.

پرسپولیس درحالی موفق شد در زمین فولاد این تیم را با دو گل شکست دهد که گل دوم این تیم که توسط یاسین سلمانی خرید جدید قرمزها به ثمر رسید، یک گل کاملا تاکتیکی و تمرین‌شده بود. پرسپولیس با ۱۹ پاس پشت سر هم موفق شد موقعیت گل ایجاد کند و همان توپ هم تبدیل به گل شد. یحیی گل‌محمدی همواره اعلام کرده طرفدار سرسخت پپ گواردیولا و بارسلونا است و فلسفه این مربی را دنبال می‌کند.

تیم یحیی همیشه فوتبال مالکانه و روی زمین را اجرا می‌کند و یحیی طرفدار این سبک از بازی است. گل‌محمدی در این سال‌ها ثابت کرده فقط طرفدار عادی بارسلونا و پپ نیست و از مدل بازی تیم‌های پپ هم الگوبرداری می‌کند. هرچند مقایسه پرسپولیس با بارسلونا و یا منچسترسیتی کار درستی نیست ولی پرسپولیس در حد توان خود سعی می‌کند در همه بازی‌ها فوتبالی مالکانه و روی زمین بازی کند. اصلا به همین دلیل است که اعضای این تیم به‌شدت از کیفیت بد چمن ورزشگاه آزادی گلایه کردند و گفتند که دوست دارند بازی‌هایشان در ورزشگاهی دیگر برگزار شود. گل دوم پرسپولیس به فولاد کاملا روی زمین و بعد از پاسکاری‌های زیاد به ثمر رسید؛ اتفاقی که کمتر در فوتبال ایران شاهد آن هستیم و اکثر تیم‌ها سعی می‌کنند از توپ‌های بلند و بازی مستقیم استفاده کنند.

یحیی از این مدل بازی در فوتبال ایران کاملا نتیجه گرفته و قهرمانی‌های زیادی را به همراه پرسپولیس کسب کرده است. از همین رو اصلا دوست ندارد فلسفه‌اش را تغییر دهد و پرسپولیس تحت هر شرایطی با همین روش بازی می‌کند. چه تیم یحیی عقب باشد و چه جلو، مدل بازی پرسپولیس عوض نخواهد شد و بازی روی زمین و پاسکاری‌های متعدد در کنار استفاده از همه فضاها در دستور کار شاگردان گل‌محمدی قرار می‌گیرد.

پرسپولیس با گل زیبایی که به ثمر رساند، نشان داد که کاملا هماهنگ است و حتی خریدهای جدیدش هم به خوبی در این قالب تاکتیکی قرار گرفتند. از همین رو این هماهنگی در خطوط مختلف می‌تواند یک خط و نشان جدی از طرف گل‌محمدی و بازیکنان پرسپولیس برای تیم قدرتمند النصر باشد.

هرچند پرسپولیس ضعف‌هایی به خصوص در خط حمله دارد، ولی باز هم با همین ترکیب می‌تواند به نتیجه‌گیری در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین فصل جاری لیگ برتر امیدوار باشد.

 

منبع: خبرورزشی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها