|
کدخبر: 302509

خوش‌ اقبال‌ ترین بازیکن لیگ برتر کیست؟

سهراب انتظاری معتقد است کمال کامیابی نیا جزو بهترین و خوش‌اقبال‌ترین بازیکنان لیگ برتر بود و هیچکس به اندازه او جام نبرد. .

ورزش خوش‌ اقبال‌ ترین بازیکن لیگ برتر کیست؟

 مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس، در خصوص عملکرد این تیم در نقل و انتقالات به خبرنگار ما گفت: آقای گل‌محمدی فرمودند که نقل و انتقالات خیلی باب میل ایشان نبوده اما من فکر می‌کنم یک حسن پرسپولیس این است که تغییر و تحول کمتری داشته و شاکله اصلی حفظ شده است و این موضوع می‌تواند به تیم کمک کند. بازیکنان فعلی تیم هماهنگی خوبی دارند اما در این بین مشکل اصلی این است که ما در خط حمله ضعف داریم که این موضوع واقعا نگران‌کننده است.

او با اشاره به حضور پرسپولیس در لیگ قهرمان آسیا ادامه داد: ما امسال باید در لیگ قهرمانان آسیا رقابت کنیم و برای این امر نیاز به یک‌ مهاجم شش‌دانگ داریم. تیم‌های عربی برای کسب عنوان قهرمانی آسیا هزینه‌هایی نجومی می‌کنند و قطعا ما هم برای حضور موفق در لیگ قهرمانان نیاز به ابزار داریم.

انتظاری با اشاره به خریدهای ناموفق باشگاه پرسپولیس بیان کرد: ما کارنامه بدی در جذب فوروارد خارجی داریم. چرا این اتفاقات رخ می‌دهد؟ چرا یک کارگروه فنی تشکیل نمی‌شود که در جذب یک بازیکن خارجی وارد عمل شوند؟ ما باید کنکاش کنیم و یک مهاجم خوب جذب کنیم، نه اینکه یک بازیکن درجه سه یا چهار را وارد تیم کنیم. هواداران پرسپولیس انتظار زیادی ندارند و فقط می‌خواهند تیم کاملی داشته باشند و مدیرعامل تیم هم باید ابزار تیم را در اختیار سرمربی بگذارد تا او با فراغ بال وارد مسابقات شود. ما ۲-۳ سال است از کمبود مهاجم حرف می‌زنیم اما کسی گوش نمی‌دهد. البته تاکید می‌کنم اگر قرار است بازیکنانی مثل شیخ دیاباته مصدوم یا لئاندرو پریرا را جذب کنیم، بهتر است از سرمایه‌های خودمان استفاده کنیم. قسم می‌خورم بازیکنان خودمان بسیار بهتر از چنین بازیکنان خارجی‌هایی عمل می‌کنند.

پیشکسوت پرسپولیس سپس در خصوص جدایی سیامک نعمتی و کمال کامیابی‌نیا گفت: بالاخره سلیقه مربی است و ما نمی‌دانیم دلیل این تصمیمات چه بود اما در یک سال گذشته فرصت کمی برای بازی به سیامک نعمتی رسید؛ او جزو سرمایه‌های خوب باشگاه ما بود و من فکر می‌کنم خیلی راحت از کنار اسم او گذشتیم. نعمتی آچار فرانسه تیم بود و در همه پست‌ها از او استفاده می‌کردیم و نباید به راحتی او را از دست می‌دادیم. او زحمات زیادی زیادی برای تیم کشیده و برایش آرزوی موفقیت دارم.

او ادامه داد: کمال هم جزو بهترین و خوش‌اقبال‌ترین بازیکنان لیگ برتر بود و هیچکس به اندازه او جام نبرد. او هم زحمات زیادی کشید و قطعا هواداران قدردان زحمات او هستند. البته من نمی‌دانم دلیل جدایی کمال چه بود اما فکر می‌کنم این نقد هم وارد است که ما اگر می‌خواستیم مسعود ریگی ۳۲ ساله را جذب کنیم، می‌توانستیم کمال را که تجربه خوبی دارد، نگه داریم. در هر صورت امیدوارم هم کمال در ادامه کارش موفق باشد و هم مسعود ریگی بتواند انتطارات هواداران را برآورده کند.

انتظاری در خصوص جدایی احمد گوهری و ناکامی پرسپولیس در جذب دروازه‌بان دوم عنوان کرد: اگر در بازی اول لیگ برتر اتفاقی رخ بدهد که خدایی نکرده علیرضا بیرانوند از زمین اخراج شود، می‌خواهیم چه کار کنیم؟ ما نباید طوری عمل می‌کردیم که در فاصله چهار روز تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر به این مسائل فکر کنیم. ما که می‌خواهیم به جام باشگاه‌های آسیا برویم و در لیگ و جام حذفی رقابت کنیم، نباید یک دروازه‌بان دوم داشته باشیم؟ ما هنوز به صورت آماتور باشگاه‌داری می‌کنیم، در صورتی که باید یک کارگروه فنی تشکیل بدهیم و بلافاصله بعد از پایان لیگ با برنامه پیش برویم. مگر می‌شود در آستانه آغاز لیگ دروازه‌بان نداشته باشیم؟ اگر قرار بود این شرایط رقم بخورد، باید احمد گوهری را که قرارداد هم داشت، حفظ می‌کردیم. در حال حاضر باشگاه پرسپولیس باید سریعا وارد عمل شور و مهره‌های مدنظر سرمربی را جذب کند و سپس از او انتظار نتیجه داشته باشد.

وی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود به انتقاد از قانون سقف بودجه باشگاه‌ها پرداخت و گفت: مسئولان فوتبال ما بدون اینکه عواقب کار را بسنجند، این قدم را برداشتمد. من قاطعانه می‌گویم ۵-۶ تیم سقف بودجه را رعایت نکرده‌اند. اصلا مگر می‌شود تیمی که سال قبل ۷۰۰-۸۰۰ میلیارد خرج کرده، امسال با ۳۰۰ میلیارد تیم ببندد؟ اصلا چنین قانونی درست هم نیست و با این شرایط در حق تیم‌های پرطرفدار اجحاف می‌شود. معلوم است که با این وضعیت، باشگاه‌ها قانون را دور می‌زنند. مگر تیم‌های بزرگ می‌توانند با این ارقام تیم ببندند؟ متاسفانه بدون هیچ تفکری این قانون را تصویب کردند و حالا خودشان هم نمی‌دانند چه کار کنند. عربستان را ببینید؛ در حال حاضر فوتبال تبدیل به یک صنعت شده و این کارها همه را آزرده می‌کند.

مهاجم سابق پرسپولیس در پایان در پیش‌بینی از مدعیان فصل جدید لیگ برتر گفت: شاید برخی عنوان کنند که تراکتور و سپاهان بازیکنان خوبی گرفته‌اند اما من با احترام به تمام تیم‌ها فکر می‌کنم باز هم پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است و سپاهان هم شانس دوم کسب این عنوان محسوب می‌شود؛ این دو تیم جابجایی کمتری داشته‌اند و همین موضوع یک نقطه قوت بزرگ محسوب می‌شود. تراکتور هم‌ تیم خوبی دارد اما هماهنگی این تیم زمان‌بر است و از طرفی حفظ این تعداد بازیکن بزرگ در کنار یکدیگر کار راحتی نیست.

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها