|
کدخبر: 301953

پیراهن خاص پرسپولیس صاحب دار شد!

مسعود ریگی، بازیکن سابق استقلال و سپاهان در پرسپولیس یک شماره پیراهن خاص را انتخاب کرده است.

ورزش پیراهن خاص پرسپولیس صاحب دار شد!

پرسپولیس در خبری شماره پیراهن‌های فصل جدید بازیکنان را اعلام کرد و در این میان شماره مسعود ریگی بسیار مورد توجه است. او یکی از سه خرید تابستانی یحیی بود که علی‌رغم اینکه بازیکن سابق استقلال و سپاهان محسوب می‌شد در کمترین هیاهوی ممکن به پرسپولیس پیوست و به نوعی جدیدترین یاغی فوتبال ایران شد.

ریگی در استقلال شماره‌های ۶ و ۶۶ را پوشید و در سپاهان نیز شماره ۶ را به تن داشت اما این لباس در پرسپولیس علی‌رغم اینکه دو فصل در اختیار علی نعمتی بود به کنعانی بازگردانده شد. همچنین وحدت حنانوف شماره ۶۶ را در این تیم می‌پوشد تا ریگی مجبور به انتخاب دیگری شود.

علی‌رغم اینکه این بازیکن با شماره ۲۳ تمریناتش را آغاز کرد و در ادامه شماره ۱۴ را پوشید و تصور می‌شد با همین لباس برای سرخ‌ها به میدان برود اما تغییر شماره دانیال اسماعیلی‌فر از پنج به یازده سبب شد خرید جدید سرخ‌ها این شماره را انتخاب کند. حال در این مطلب مروری به شماره پنج‌های تاریخ پرسپولیس خواهیم داشت.

*جاسمیان، سیم‌خارداری که ۵ می‌پوشید

اولین کاپیتان تاریخ پرسپولیس زنده یاد حمید جاسمیان است. او در نخستین سال تاسیس تیم فوتبال پرسپولیس با علی عبده و اکرامی به توافق رسید و به تیم پرسپولیس ملحق شد تا در نخستین بازی این تیم برابر دارایی که با پیروزی دو‌ هیچ سرخ‌ها به پایان رسید، بازوبند کاپیتانی را به بازو ببندد و با شماره ۵ در زمین هنرنمایی کند. جاسمیان با پرسپولیس توانست سه جام‌قهرمانی‌ را کسب کند و یکی از اسطوره‌های تاریخ باشگاه پرسپولیس بود و در آن زمان با لقب سیم خاردار شناخته می‌شد.

*نخستین یاغی با شماره پنج

جواد الله وردی یکی از بحث برانگیزترین انتقال‌های تاریخ دو باشگاه را انجام داده است. او که در دربی معروف سال پنجاه و دو در تیم تاج حضور داشت؛ بعد از اینکه شکست ۶ صفر را مقابل پرسپولیس تجربه کرد با اتهامات زیادی رو به رو شد که برای انتقام به سمت نیمه سرخ تهران رفت. یک انتقال ۱۲ هزار تومانی در سال ۵۲! او شش فصل متوالی در دفاع پرسپولیس بازی کرد و شماره ۵ می‌پوشید.

*پنجعلی، معروف ترین پنج پرسپولیس

بیشترین کسی که پیراهن شماره ۵ را پوشیده، محمد پنجعلی است. او سال‌های سال در دفاع پرسپولیس حضور داشت و یکی دیگر از کاپیتان‌هایی است که شماره ۵ را بر تن کرده است. پنجعلی با بازی‌های درخشانش به این شماره وقار خاصی بخشید.

*افشین پیروانی، دیگر کاپیتان پنج پوش

پیروانی سرپرست کنونی پرسپولیس که چند سالی می‌شود در کادر فنی سرخ‌ها حضور دارد و در سال‌های افتخار آفرینی‌های متوالی در لیگ برتر روی نیمکت تیم محبوبش می‌نشیند؛ یکی از بهترین مدافعان پرسپولیس در دوران بازیگری‌اش بود و بارها با پرسپولیس افتخارات مختلفی را کسب کرد. یک کاپیتان تمام عیار با شماره ۵ همانند جاسمیان و پنجعلی.

*پنج‌هایی که ماندگار نبودند

خلاف بازیکنان قبلی که سال‌ها در پرسپولیس با شماره پنج به میدان رفتند سه بازیکن هم هستند که تنها یک فصل در پرسپولیس این لباس را به تن کردند. پاس گل تماشایی برای مهرداد اولادی در دربی تهران، به یاد ماندنی‌ترین لحظه از روزهای حضور روبرت ساها در پرسپولیس بوده است. این مدافع چپ بلوند اهل جمهوری چک، فصل موفقی در پرسپولیس لیگ ششم داشت اما در این تیم ماندگار نشد. قاسم دهنوی نیز در حضور کوتاهش در پرسپولیس که به نایب قهرمانی لیگ انجامید شماره ۵ را می‌پوشید و همانند ساها تنها یک فصل در قرمزپوشان بود. علیرضا ابراهیمی نیز به سرنوشت آن دو بازیکن دچار شد و در لیگ بیست و یکم با پیراهن شماره پنج نتوانست روزهای خوبی را در پرسپولیس تجربه کند و فرصت چندانی هم پیدا نکرد.

*بشار جانشین به حق بزرگان پرسپولیس

خیلی از هواداران پرسپولیس بشار رسن را یکی از بهترین بازیکنان خارجی این تیم می‌دانند. هافبک جوانی که همانند یک بازیکن پخته میدان داری می‌کرد و ارتباط عاطفی بسیار خوبی نیز با هواداران داشت. بازیکنی که دو گل فوق العاده و زیبا در دربی تهران نیز زد و در آسیا، لیگ و جام حذفی با پرسپولیس درخشید و با افتخارات زیاد این تیم را ترک کرد. صد البته که بشار با شماره پنج نیز در به دست آمدن قهرمانی‌های متوالی سرخ‌ها نقش پر رنگی داشته است.

*دانیال برای شماره محبوب پنج را تقدیم کرد

دانیال اسماعیلی‌فر در فصل اول حضورش در پرسپولیس با شماره پنج تمام جام‌های داخلی را جارو کرد و مدافع راست اصلی قرمزها بود. دانیال حالا برای پوشیدن پیراهن محبوبش یعنی شماره ۱۱، پنج پرسپولیس را به هافبک تازه وارد این تیم داده و باید دید ریگی چه عملکردی با پیراهن خاطره انگیز پنج خواهد داشت.

منبع: ورزش۳

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها