|
کدخبر: 292751

لغو رویداد مهم ورزشی۲۰۲۳ در ایران و آمریکا

جام‌جهانی کشتی ۲۰۲۳ که قرار بود در ایران و آمریکا برگزار شود لغو شد.

اتحادیه جهانی کشتی عصر امروز از لغو جام‌های جهانی کشتی ‌آزاد و فرنگی در سال ۲۰۲۳ خبر داد.

بر اساس برنامه قبلی اعلام شده، قرار بود روزهای سوم و چهارم آذرماه امسال ‌جام‌جهانی کشتی فرنگی به میزبانی ایران برگزار شود و روزهای ۱۸ و ۱۹ آذر هم قرار بود آمریکا میزبان جام‌جهانی کشتی آزاد باشد.

اتحادیه جهانی کشتی اعلام کرد تصمیم برای لغو جام‌های جهانی در ایران و آمریکا پس از بررسی دقیق و تجزیه و تحلیل چالش‌ها و پیچیدگی‌های موجود در سازماندهی برگزاری چنین رویدادهای پرمخاطبی در فاصله یک سال پیش از المپیک گرفته شد.

عدم حضور قدرتمندانه در جام‌جهانی۲۰۲۳ با توجه به تمرکز بسیاری از کشورها بر آماده‌سازی کشتی‌گیران خود برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، یکی از نگرانی‌های اصلی UWW بود.

علاوه بر این، حضور در مسابقات جهانی بلگراد که برای سپتامبر ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است، فشار بیشتری را بر کشورها وارد می‌کرد.

همچنین عدم حمایت از میزبانی مسابقات‌ جام‌جهانی در دو کشور ایران و آمریکا نیز یکی از عوامل موثر در تصمیم این اتحادیه برای لغو مسابقات بود و اتحادیه جهانی کشتی پس از بحث و گفتگو با هر دو فدراسیون به این تصمیم رسید.

با این حال اتحادیه جهانی کشتی بر اهمیت مسابقات جام‌جهانی به عنوان رویدادهای تیمی که فرصتی را برای تیم‌های ملی فراهم می‌کند تا استعدادهای خود را به نمایش بگذارند و در صحنه جهانی رقابت کنند تاکید کرده است و متعهد شده است برای اطمینان از برگزاری جام‌جهانی در آینده تلاش کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر