|
کدخبر: 285726

پر فروش ترین لباس استقلال

لباس استقلال به عنوان پرافتخارترین تیم ایرانی در مسابقات آسیایی و دارنده بیشترین قهرمانی در مسابقات حذفی همواره مورد استقبال هواداران بیشمار این تیم قرار میگیرد. طرفداران دو آتیشه استقلال تمام لباس های تیم رو تهیه میکنن تا همیشه خودشون رو جزئی از این خانواده حس کنن.

فروش-لباس-استقلال-۱

هرچی لباس های تیم زیباتر کار شده باشن قطعا در اون سال مردم استقبال بیشتری ازش کردن. بعضی سال ها هم قهرمانی ها و یا درخشش تیم در یک مسابقه یا تورنومنت عامل مهمی در این انتخاب برای طرفداران بوده و باعث شده اون کیت وارد دسته پر فروش ترین لباس های فوتبال بشه.

اما قبل از اینکه بهترین ها و پر فروش ترین ها رو با هم بررسی کنیم ابتدا یک لیست از تولید کننده های البسه تیم و سال های فعالیتشون با هم ببینیم.

فروش-لباس-استقلال-۲

شرکت های مروج و آلشپورت سال های زیادی وظیفه تامین لباس تیم رو به عهده داشتند و هم کار های بسیار زیبایی رو خلق کردند که در ادامه اونا رو میبینیم.

5- استقلال سال 1392

سازنده این کیت شرکت آلشپورت بود که یک زمینه آبی ساده رو با دو خط عمودی سفید ترکیب کرده بود و از یک یقه متفاوت و در اصطلاح پولوشرتی برای کیت بهره برده بود. اسپانسر ها تک رنگ سفید بودند که حتی با توجه به تعداد زیاد اونا تاثیر منفی کمی رو بجا گذاشته بودند.

شاید ظاهر این کیت خیلی خاص نبود اما استقلال در این سال قهرمان لیگ شد و بعد از اون هم میتونست در آسیا تا فینال و قهرمانی پیش بره که در نیمه نهایی متوقف شد.

اما این تیم و افتخاراتی که کسب کرد همواره مورد توجه استقلالی ها بوده و هست.

4- استقلال سال 1395

شرکت لینینگ تولید کننده لباس اون فصل استقلال از یک زمینه آبی و خطوط سفید مورب برای طرح کلی استفاده کرده بود. نقطه عطف طراحی لباس قیمت یقه اون بود که بسیار زیبا کار شده بود و کاملا با لباس های دیگه تیم متفاوت بود. اسپانسر های روی لباس مطابق اون سال خیلی زیاد بودند ولی بدلیل اینکه تک رنگ سفید کار شدند باز هم ظاهر بدی رو ایجاد نکرده بود. این لباس یادآور یک برد شیرین هم برای استقلالیا هست. روزی که اونا تونستن با سه گل دربی رو ببرن و یک برد شیرین بدست بیارن. این برد در اون دربی حساس زمانی بدست امد که پرسپولیس در اوج قدرت بود و هیچ وقت فکرش رو هم نمیکردن از استقلال شکست بخورن و دقیقا به همین دلیل بود که این برد برای استقلالی ها فراموش نشدنی بود.

3- استقلال سال 1400

یه طرح عالی و زیبا که توسط مروج کار شده بود و تصاویری پترن مانند از معماری های سنتی ایران در آن مشاهده میشد. این طرح زیبا خیلی به دل هواداران نشست و جز لباس های فراموش نشدنی تاریخ باشگاه شد. اسپانسر ها در ایران همیشه باعث زشت تر شدن لباس ها میشن اما این بار اسپانسر ها به زیبایی روی لباس نشسته بودند و نمای کلی رو جذاب تر هم کرده بودند. استقلال با همین لباس موفق شد یک فصل بدون شکست رو سپری کنه و قهرمان لیگ برتر بشه. این اتفاق ویژه هم دلیل مضاعفی بود برای استقبال چشم گیر طرفداران تیم از این کیت جذاب.

فروش-لباس-استقلال-3

2- استقلال سال 1400 جام حذفی

شرکت مروج یک طرح زیبای دیگه برای استقلال کار کرد که فقط در بازی های حذفی و خاص مورد استفاده قرار گرفت. طرح کلی پیراهن شبیه به لباس دوم ایتالیا 2021 بود اما با اضافه کردن جزئیات و استفاده از ترکیب رنگ  فوق العاده شاهد این بودیم که کار نهایی خیلی زیبا شده. ستاره های روی دست لباس هم بسیار زیبا بودند و خودنمایی میکردند. اولین بار این لباس در دربی جام حذفی مورد استفاده قرار گرفت و در اون دربی استقلال با شکست پرسپولیس راهی مرحله  بعد شد. این لباس زیبا و برد در دربی باعث شد این کیت هم جز پر طرفدار ترین کیت های تاریخ باشگاه بشه.

1- استقلال سال 1400 دربی+لیگ

باز هم برند مروج یک شاهکار دیگه برای استقلال داشت. و جالب اینجاست که این کیت زیبا برای یک بازی دربی طراحی شده بود. اما بعد از دربی باز هم شاهد این بودیم که تیم ازش استفاده میکنه و به نوعی مثل لباس دوم گاهی مورد استفاده قرار گرفت. سه بازی آخر استقلال در اون سال هم با همین بازی انجام شد که بسیار خوش یمن هم بود و استقلال با بدست اوردن برد های دلچسب موفق شد قهرمانی بدون شکست خودش رو ثبت کنه. طرح جلوی لباس دارای پترن های گرافیکی بسیار زیبا بود که حالت پر رنگ و کمرنگ داشت.

یقه تیشرت نقطه قوت طراحی لباس بود. این مدل یقه رو قبلا برای استقلال ندیده بودیم که واقع عالی بود و نمای کلی لباس رو هم فوق عاده کرده بود.

البته باز هم انتقاد هایی شده بود که طرح اصلی کپی شده از لباس یونایتد هست اما اینجا ما شاهد این بودیم که اگه حتی طرحی کپی باشه ولی تغییرات مثبتی روی اون اعمال بشه میتونه بسیار زیبا، جذاب و پر طرفدار بشه.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر