|
کدخبر: 284648 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

۲ وینگر چپ‌پا در صدر لیست پرسپولیس

پرسپولیس برای تقویت خود در پنجره نقل و انتقالات زمستانی، چند گزینه جذاب را زیرنظر دارد. اولویت کادر فنی قرمزهای پایتخت، جذب بازیکن در پست دفاع چپ است.

ورزش ۲ وینگر چپ‌پا در صدر لیست پرسپولیس

پرسپولیس نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر را با صدرنشینی به اتمام رساند. قرمزهای پایتخت در هفته پانزدهم به مصاف نساجی مازندران رفتند. این بازی خانگی با پیروزی پرگل پرسپولیس به پایان رسید و یحیی گل محمدی موفق به غلبه بر دوست صمیمی خود شد.

حمید مطهری در ابتدای فصل از جمع سرخ‌پوشان جدا شد و هدایت تیم نساجی را بر عهده گرفت. پرسپولیس با درخشش محمد عمری و دانیال اسماعیلی فر از سد حریف قائم‌شهری خود گذشت تا صدرنشینی خود در جدول را تثبیت کند. پس از قهرمانی نیم‌فصل، شاگردان گل محمدی در چهارچوب مسابقات جام حذفی در مقابل تیم ون پارس اصفهان قرار گرفتند. این بازی برخلاف تصور همگان، دیدار سختی برای تیم اول لیگ برتر ایران از آب درآمد.

ون پارس نمایش دور از انتظاری مقابل تیم پرافتخار پرسپولیس از خود برجای گذاشت و قرمزها را حسابی به دردسر انداخت. البته بدشانسی هم عاملی برای به تساوی کشیده شدن بازی در وقت‌های قانونی شد. ضربات بازیکنان پرسپولیس بارها به تیرک دروازه برخورد کرد و به‌نوعی بخت با آن‌ها یار نبود. سرخ‌ها در ضربات پنالتی موفق به حذف حریف اصفهانی شده و به دور بعد صعود کردند.

درخشش علیرضا بیرانوند، ستاره ملی‌پوش پرسپولیس در راه به دست آمدن این پیروزی انکارناپذیر است. یاران یحیی گل محمدی باوجود تساوی برابر ون پارس، آمار بسیاری خوبی را به ثبت رساندند. نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، با مالکیت ۷۰ درصدی توپ، برتری خود را به رخ کشید. تعداد شوت‌‌های بازیکنان پرسپولیس و میزان مالکیت توپ این تیم نیز آمار عجیبی به‌حساب می‌آید. قرمزها ۷۰ درصد مالکیت توپ داشته‌ و تعداد پاس‌هایشان از مرز هزار گذشت.

پرسپولیس-جام-حذفی

خلأ یک مهاجم شش‌دانگ حس می‌شود؟

پرسپولیس در این مسابقه ۴۵ شوت زد و ۱۸ شوت این تیم داخل چارچوب بود اما فقط دو شوت تبدیل به گل شد. آمار نشان از برتری کامل سرخ‌پوشان دارد ولی نتیجه به‌دست‌آمده چیز دیگری می‌گوید. یکی از دلایل عدم موفقیت پرسپولیس در رسیدن به پیروزی طی ۱۲۰ دقیقه مقابل تیمی نظیر ون پارس، شاید خلأ یک مهاجم شش‌دانگ و تمام‌عیار باشد. ستاره‌های جوانی مثل محمد عمری در بازی‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی داشتند اما حضور فورواردی تمام‌کننده به‌مانند یورگن لوکادیا در نوک خط حمله پرسپولیس الزامی به نظر می‌رسد.

یحیی گل محمدی پس از اتمام مسابقات جام جهانی قطر، بهترین گلزن تیم خود را به یک‌باره از دست داد. در ادامه شاهد نیمکت نشینی‌های حامد پاکدل و مهدی عبدی، دیگر مهاجمان پرسپولیس بودیم. ظاهراً یحیی از شرایط بازیکنان هجومی تیمش برای جایگزینی لوکادیا راضی نیست. شیخ دیاباته نیز مطابق معمول با مصدومیت دست‌وپنجه نرم می‌کند و به‌این‌ترتیب از ترکیب تیم دور مانده است.

در چنین شرایطی جذب یک مهاجم جدید می‌تواند برای کادر فنی پرسپولیس و همچنین هواداران دلگرم‌کننده باشد. تا به امروز چند گزینه برای انجام این امر مطرح شده اما هنوز چراغ سبزی از سوی یحیی مشاهده نشده است. علی علیپور، شهریار مغانلو و کریم انصاری‌فرد گزینه‌های پرسپولیس برای پر کردن جای خالی مهاجم هلندی محسوب می‌شود. البته که جذب هرکدام از این بازیکنان، موانع و مشکلات خاص خود را دارد و این مأموریت برای رضا درویش و تیم مدیریتی پرسپولیس، کار ساده‌ای نخواهد بود.

گولسیانی-نعمتی

یحیی یک دفاع چپ جدید می‌خواهد

پرسپولیس برای تقویت پست‌های دیگری نیز قصد دست به جیب شدن دارد. یکی از این پست‌ها، پست دفاع چپ به شمار می‌رود. در این پست علی نعمتی و وحید امیری به‌صورت چرخشی به بازی گرفته شدند. البته سهم نعمتی در این میان بیشتر بوده و او نمایش خوبی در این نقش داشته است. نعمتی در کارهای دفاعی مطمئن است اما در فاز هجومی آن‌چنان درخششی نداشته که البته این امر هم طبیعی است. پست تخصصی این بازیکن دفاع وسط محسوب می‌شود ولی گل محمدی از او به‌عنوان یک مدافع کناری بازی می‌گیرد.

به اعتقاد اکثر کارشناسان فوتبال، سمت چپ پرسپولیس به قوت سمت راست دفاعی آن نیست. پرسپولیس به دنبال جذب مدافعی جوان و رونده مثل دانیال اسماعیلی فر برای سمت چپ خط دفاعی خود است. اصلی‌ترین گزینه مدیران پرسپولیس برای این منظور، ستاره چپ پای تیم ملی ایران است. میلاد محمدی در صدر لیست یحیی گل محمدی قرار دارد و مذاکرات با او از هفته پیش آغاز شده است.

محمدی-یونان

۲ گزینه مطمئن برای رفع نیاز پرسپولیس

میلاد محمدی این روز‌ها با مصدومیت دست‌وپنجه نرم می‌کند اما موردتوجه پرسپولیس قرار گرفته تا در صورت توافق نهایی، قرمز پوش شود. محمدی ابتدا باید قرارداد خود با باشگاه آ. ا. ک را فسخ کرده و سپس با پرسپولیس به توافق برسد. در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ لیگ یونان، محمدی تا به امروز ۱۰ بار در ترکیب آ. ا. ک آتن قرار گرفته و ۵۹۵ دقیقه برای این تیم بازی کرده است. او ۶ بار در ترکیب اصلی قرار گرفته و ۴ بار هم به‌عنوان یار تعویضی به بازی آمده است. این بازیکن ملی‌پوش یک پاس گل هم داده و حالا هم به دلیل مصدومیت در جام جهانی قطر از لیست تیم یونانی بیرون مانده است.

محمدی ۲۶ شهریور سال ۱۴۰۰ با آ. ا. ک آتن قرارداد امضا کرد و تا تابستان ۱۴۰۳ به این باشگاه تعهد دارد. بااین‌حال پرسپولیس برای پوشش نقاط ضعف خود در دفاع چپ علاقه‌مند به جذب این بازیکن است و میلاد هم بدش نمی‌آید برای این تیم بازی کند. تنها مانع این انتقال، دریافت رضایت‌نامه از باشگاه آ. ا.ک خواهد بود که این موضوع به عهده خود بازیکن است. جذب محمدی می‌تواند خیال یحیی را از بابت دفاع چپ نیز راحت کند. البته که نهایی شدن این انتقال اصلاً کار آسانی نیست و پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. امید نورافکن ستاره باشگاه سپاهان گزینه آلترناتیو پرسپولیس در صورت عدم توافق با محمدی است. امید از مدت‌ها پیش در رادار باشگاه پرسپولیس قرار داشت و حالا در پنجره نقل و انتقالات زمستانی برای رفع نیازهای کادر فنی تبدیل به یک گزینه شده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها