|
کدخبر: 279314

اختصاصی گسترش نیوز؛

حقایقی از عروسک جام جهانی قطر / این بدترین طراحی تاریخ است؟

مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از فردا به صورت رسمی پیگیری می شود. در این گزارش به جزییاتی در خصوص عروسک این رقابت ها و همچنین واکنش ها نسبت به آن پرداختیم.

ورزش حقایقی از عروسک جام جهانی قطر / این بدترین طراحی تاریخ است؟

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از فردا و به صورت رسمی آغاز می شود. دیدار افتتاحیه در ورزشگاه ۶۰ هزار نفری البیت میان تیم میزبان و اکوادور برگزار می شود. ورزشگاه البیت یکی از جذاب ترین ورزشگاه های جام جهانی محسوب شده و سقفی جمع شونده دارد. مراسم افتتاحیه جام جهانی از ساعت ۱۸:۳۰ (به وقت ایران) آغاز شده و به مدت یک ساعت تا زمان شروع دیدار افتتاحیه به طول می انجامد. دنیل اورساتو داور ۴۶ ساله و ایتالیایی، بازی افتتاحیه را قضاوت خواهد کرد. یکی از نکات پربحث در خصوص جام جهانی قطر به نماد یا عروسک این تورنمت مربوط می شود.

نماد-جام-جهانی1

نماد-های-جام-جهانی

انتخاب نماد بازی ها یکی از اقدامات مهم کشور میزبان از شروع مسابقات جام جهانی تا به امروز بوده است. نماد جام جهانی قطر لعیب نام دارد و توسط یک طراح ایرانی به نام حسین اوجاقی اجرا شده است. لعیب (La'eeb) به عنوان مسکات یا عروسک مخصوص جام جهانی ۲۰۲۲ درنظر گرفته شده که به شکل یک دستار سر عربی طراحی شده است. نام این عروسک به معنای بازیکن حرفه‌ای و ماهر است که حال و هوای مثبت و جالبی به مسابقات می‌دهد. این نماد از دنیای موازی(متاورس) می آید که در آن نمادهای مختلف رقابت ها زندگی می کنند.

عروسک-لعیب

در طراحی این نماد، تلاش شده که کلیه مضامین فرهنگی، لباس محلی، رسم‌الخط، رنگ پرچم و تمام نکات مربوط به کشور قطر در آن گنجانده شود. عروسک های جام جهانی معمولا شخصیت های شاد و پرانرژی هستند که غالبا معرف فرهنگ، تاریخ و اقلیم کشور میزبان به شمار می روند. لعیب در مراسم قرعه کشی جام جهانی برای نخستین بار به دنیا معرفی شد. در خصوص این نماد، بازخوردهای جهانی تا به اکنون متفاوت بوده است. برخی از این طراحی راضی بوده و نظر مساعدی در خصوص آن دارند. دسته گسترده‌ای نیز از این عروسک و نوع طراحی آن رضایت نداشته و انتقادات شدیدی به آن وارد کردند. این گروه معتقدند که این نماد بسیار ساده بوده و نسبت به عروسک های پیش، از جذابیت بسیار کم تری برخوردار است. لازم به ذکر است که قیمت جاکلیدی لعیب در حدود ۵۰ دلار است.

نماد-جام-جهانی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها