|
کدخبر: 277343

۵ پرسپولیسی در خطر از دست دادن دربی

‌هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران فردا و پس‌فردا ادامه دارد تا آخرین بازی‌های لیگ پیش از شروع جام جهانی برگزار شود.

فوتبال ۵ پرسپولیسی در خطر از دست دادن دربی

در دیدارهای این هفته از فردا، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به مصاف مس کرمان می‌رود و روز بعد، استقلال باید در دیداری خارج از خانه با هوادار مصاف دهد. از آنجا که فشردگی صدر جدول همچنان باقی است، به نظر می‌رسد کسب سه امتیاز این دیدارها از نان شب برای بازیکنان سرخابی واجب‌تر باشد. بااین‌حال، بازی‌های این هفته تحت تأثیر اتفاقاتی است که قرار است در هفته‌های آتی رخ دهد؛ اول جام جهانی و دوم دربی. بازی هفته دوازدهم و رقابت حساس دربی قرار است بعد از بازی‌های جام جهانی برگزار شود.

اهمیت این دیدار آن‌قدری هست که تمامی ستاره‌های دو تیم استقلال و پرسپولیس دوست داشته باشند در آن به میدان بروند. شرایط ولی به‌گونه‌ای است که ممکن است ۹ نفر از همین بازیکنان دیدار دربی را از دست بدهند. در این مورد، وضعیت برای باشگاه پرسپولیس به‌مراتب پیچیده‌تر است. آنها در مقایسه با استقلال در خطر ازدست‌دادن مهره‌های کلیدی‌تری هستند. ماجرا از این قرار است که ۹ نفر از بازیکنان دو تیم، سه‌اخطاره هستند. طبق قانون جاری در لیگ برتر ایران، یک بازیکن برای اولین‌بار با دریافت چهار کارت زرد و در ادامه با دریافت سه کارت زرد از دیدار بعدی تیمش محروم می‌شود. حالا، ۹ بازیکن استقلال و پرسپولیس سه‌اخطاره شده‌اند و اگر در دیدارهای این هفته، کارت زردی بگیرند، بازی حساس دربی در هفته دوازدهم را از دست می‌دهند.

شایعات درباره تصمیم جدید ساپینتو؛ ۲ مهر کلیدی استقلال نیمکت نشین می شوند!/ ۵ بازیکن اصلی پرسپولیس در خطر از دست دادن دربی

صالح حردانی مدافع راست استقلال که با وجود نیمکت‌نشینی در هفته‌های اخیر در فهرست کارلوس کی‌روش در اردوی پیشین تیم ملی حضور داشت و برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر تلاش می‌کند، بعد از درخشش در دربی برگشت فصل گذشته و ساخت گل تساوی استقلال، حالا در خطر محرومیت قرار دارد و در صورت دریافت کارت زرد در مصاف با هوادار، دیدار تیمش در هفته دوازدهم مقابل پرسپولیس را از دست می‌دهد. البته با توجه به آنکه ریکاردو سا پینتو خیلی به این بازیکن اعتقادی ندارد و کوین یامگا را در پست مدافع راست به کار می‌گیرد، خطر چندانی صالح را تهدید نمی‌کند. خطر جدی در این مورد متوجه دو ستاره استقلال است. مهدی مهدی‌پور و روزبه چشمی دو هافبک باتجربه استقلال که از عناصر کلیدی ترکیب آبی‌پوشان پایتخت به‌شمار می‌روند و هر دو بازیکن در اردوی اخیر تیم ملی هم حضور داشتند، جزو بازیکنان سه‌اخطاره بوده و در خطر محرومیت از حضور در دربی پایتخت هستند و باید با احتیاط بیشتری در مصاف با هوادار حضور پیدا کنند.

اخیرا شایعاتی به راه افتاده مبنی بر اینکه ممکن است ساپینتو برای اینکه این دو مهره کلیدی را در دربی داشته باشد، به آنها در دیدار برابر هوادار استراحت دهد. موضوعی که حساسیت کنونی جدول می‌تواند آن را ریسک‌پذیر جلوه دهد. پیمان بابایی که به مهاجم اول استقلال در هفته‌های اخیر تبدیل شده و در رؤیای حضور در اولین دربی پایتخت در دوران فوتبالی‌اش است، دیگر بازیکنی است که در خطر محرومیت قرار دارد و در دسته بازیکنان سه‌اخطاره استقلال محسوب می‌شود. بابایی اگر در مصاف با هوادار از داور مسابقه اخطار بگیرد، شانس حضور در دربی را از دست می‌دهد و باید چند ماه دیگر برای حضور در مقابل پرسپولیس در پیراهن استقلال چشم‌انتظار بماند! در این مورد شرایط برای باشگاه پرسپولیس حساس‌تر است.

شایعات درباره تصمیم جدید ساپینتو؛ ۲ مهر کلیدی استقلال نیمکت نشین می شوند!/ ۵ بازیکن اصلی پرسپولیس در خطر از دست دادن دربی

شاگردان یحیی گل‌محمدی درحالی باید در هفته یازدهم لیگ برتر مقابل مس کرمان صف‌آرایی کنند که پنج بازیکن این تیم در خطر از دست‌دادن فرصت حضور در دربی هستند. علیرضا بیرانوند با کارت زردی که در دقایق پایانی دیدار هفته گذشته با ملوان گرفت، سه‌اخطاره شد و حالا یک کارت زرد در دیدار با مس کرمان می‌تواند باعث محرومیت دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس از حضور در دربی شود. گیورگی گولسیانی مدافع باتجربه پرسپولیس در کنار علی نعمتی دو عنصر دفاعی سرخ‌پوشان هستند که سه‌اخطاره‌اند و خطر محرومیت از دربی را احساس می‌کنند. در کنار این سه بازیکن، سروش رفیعی هافبک خلاق و بازی‌ساز پرسپولیس دیگر بازیکنی است که احتمال دارد نتواند در برابر استقلال در دربی حضور پیدا کند، رفیعی در صورت دریافت کارت زرد در دیدار با مس کرمان شانس حضور در مصاف با آبی‌پوشان پایتخت را از دست می‌دهد.

به غیر از این مهره‌های کلیدی محمد عمری هافبک جوان سرخ‌پوشان پایتخت با وجود آنکه فرصت بازی کمی برای حضور در ترکیب پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم به‌ دست آورده، جزء بازیکنان سه‌اخطاره تیمش محسوب می‌شود و این بازیکن جوان هم در خطر محرومیت از حضور در دربی است تا پرسپولیسی‌ها با حضور پنج بازیکن در خطر محرومیت از دربی در دیدار هفته یازدهم مقابل مس کرمان حضور پیدا کنند، مسابقه‌ای که پنجشنبه پنجم آبان‌ در ورزشگاه آزادی به انجام خواهد رسید. استقلال هم روز جمعه ششم آبان‌ در ورزشگاه پاس قوامین تهران میهمان هوادار است.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر