|
کدخبر: 253215

لیست تیم ملی انگلیس برای جام جهانی!

تیم ملی فوتبال انگلیس با مربیگری گرت ساوت‌گیت در تورنمنت مهم اخیری که حضور داشته، خود را به‌عنوان یکی از مدعیان جدی فتح جام مطرح کرده است.

تیم ملی فوتبال انگلیس با مربیگری گرت ساوت‌گیت در تورنمنت مهم اخیری که حضور داشته، خود را به‌عنوان یکی از مدعیان جدی فتح جام مطرح کرده و به عقیده کارشناسان این کشور، جام‌جهانی قطر ۲۰۲۲ فرصت خوبی برای این تیم خواهد بود تا به حسرت ۵۶ساله خود برای قهرمانی در یک تورنمنت مهم خاتمه دهد. سه‌شیرها در این سال‌ها ستاره‌های زیادی در ترکیب خود داشته‌اند اما برخی معتقدند تیم کنونی آنها از نظر بازیکنان مستعد و باتجربه در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و ساوت‌گیت کار سختی برای انتخاب نفرات نهایی تیمش در جام‌جهانی دارد. همان‌طور که در یورو ۲۰۲۰ خط‌خوردن برخی بازیکنان و همچنین نیمکت‌نشینی برخی دیگر مورد انتقاد هواداران قرار گرفت اما سرمربی انگلیس درنهایت موفق شد تیمش را به دیدار نهایی برساند و در آنجا بود که بالاخره شاگردانش مغلوب شدند و جام را به ایتالیا واگذار کردند. انگلیس در جام‌جهانی در گروه خود ایران و امریکا را دارد که در مقایسه با سایر گروه‌ها شاید کمی متعادل‌تر باشد اما این تیم در مراحل حذفی کار به‌مراتب دشوارتری پیش‌رو خواهد داشت و به همین دلیل ساوت‌گیت باید با دقت زیادی نفرات تیمش را انتخاب کند. هنوز ماه‌ها تا شروع این تورنمنت باقی مانده؛ اما گمانه‌زنی درباره بازیکنانی که می‌توانند به‌همراه این تیم راهی قطر شوند، آغاز شده است که در ادامه به بررسی این نفرات می‌پردازیم.

 دروازه‌بان‌ها

درون دروازه همچنان جوردن پیکفورد انتخاب نخست ساوت‌گیت است و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او یکی از گلرهای انگلیس در این تورنمنت و به احتمال زیادی شماره یک تیمش در مسابقات خواهد بود. بااین‌حال پیکفورد خطر یک گلر جوان به نام آرون رامسدال را به‌خوبی حس می‌کند که در ۲۳سالگی عملکرد درخشانی به‌همراه آرسنال داشته و با ادامه این روند می‌تواند شماره یک را از سنگربان اورتون بگیرد.

برای انتخاب گلر سوم هم رقابت بین نیک پوپ، سم جانستون و جک باتلند خواهد بود. پوپ در اردوهای اخیر انگلیس معمولا انتخاب سوم ساوت‌گیت بوده و امیدوار است تا ماه نوامبر که لیست نهایی تیم مشخص خواهد شد همچنان اعتماد سرمربی را داشته باشد. بااین‌حال جانستون که در تیم وست‌برومویچ در چمپیونشیپ بازی می‌کند و جک باتلند که فصل خوبی را در کریستال‌پالاس سپری می‌کند، رقبای سرسختی برای پوپ به شمار می‌روند. البته نباید دین هندرسون را هم نادیده گرفت که در یونایتد دوباره به یک نیمکت‌نشین تبدیل شده است؛ اما می‌تواند با حضور قرضی در یک تیم دیگر شانس خود را برای حضور در جام‌جهانی افزایش دهد.

اتین گرین که در سن‌اتین نامی برای خود دست‌وپا کرده، به‌همراه جوزف بورسیک، گلر تیم زیر ۲۱ساله‌‌های انگلیس هم ازجمله نفراتی هستند که می‌توانند در آینده به تیم ملی ملحق شوند، اما درحال‌حاضر بعید است بتوانند راهی چنین تورنمنت بزرگی شوند.

 مدافعان

از بین مدافعان ملی‌پوش انگلیسی، برخی از آنها از حضور در قطر کاملا مطمئن هستند و اگر مصدوم نشوند در فهرست ۲۳نفره نهایی جای خواهند داشت. بازیکنانی چون هری مگوایر کاپیتان منچستریونایتد، جان استونز که یکی از ستون‌های خط دفاعی سیتی به شمار می‌رود، لوک شاو و بن چیلول، دو مدافع چپ یونایتد و چلسی و همچنین احتمالا بن وایت، مدافع گران‌قیمت آرسنال ازجمله نفراتی هستند که باید از همین حالا حضور آنها در لیست ساوت‌گیت تضمین شده است. رقابت در سمت راست خط دفاعی هم بسیار داغ است و کایل واکر، ترنت الکساندر آرنولد، ریس جیمز و کایرون تریپیه همگی مدعی حضور در ترکیب اصلی تیم ملی هستند و جالب اینکه دو نفر از آنها اصلا راهی این تورنمنت نخواهند شد. البته شاید واکر که توانایی بازی به‌عنوان یکی از سه مدافع در سیستم سه‌دفاعه را دارد به‌همراه دو نفر دیگر در لیست قرار بگیرند.

واکر که یکی از نخستین خریدهای گواردیولا برای سیتی بود و با هزینه هنگفتی از تاتنهام به خدمت گرفته شد در یورو عصای دست ساوت‌گیت بود و توانست جایگاهش را در ترکیب تیم حفظ کند اما در جام‌جهانی رقبای سرسختی را پیش‌رو دارد. آرنولد که به‌دلیل مصدومیت یورو را از دست داده بود در فاز تهاجمی آماری عالی دارد و یکی از بهترین گل‌سازان فوتبال انگلیس محسوب می‌شود. به همین دلیل سرمربی سه‌‌شیرها کار سختی برای انتخاب از بین این دو خواهد داشت. ریس جیمز هم یکی از ستاره‌های جوانی است که در آکادمی چلسی رشد کرده و حالا به یکی از بهترین مدافعان راست لیگ برتر تبدیل شده است. در کنار همه اینها تریپیه نیز حضور دارد که پس از مدتی بازی در اتلتیکومادرید به انگلیس برگشت تا نیوکاسل را از قعر جدول نجات دهد و تا اینجای فصل که خرید خوبی برای این تیم بوده است.

در کنار این نفرات برای چند سهمیه باقی‌مانده رقابت نزدیکی بین نفراتی چون تیرون مینگز، مدافع میانی آستون ویلا، کانر کودی(ولورهمپتون)، فیکایو توموری(میلان)، اریک دایر(تاتنهام) و جو گومز(لیورپول) که همگی دفاع وسط هستند، وجود دارد و شاید تنها تردید ساوت‌گیت در این منطقه انتخاب چهارمین مدافع میانی تیمش باشد و در دو سمت خط دفاعی با توجه به ترافیکی که وجود دارد سایر نفرات شانس چندانی برای حضور در جام‌جهانی نخواهند داشت. در بین این نام‌ها شانس مینگز که حتی در یورو ۲۰۲۰ هم برای انگلیسی‌ها فرصت بازی پیدا کرد بیشتر از سایرین است و توموری هم در میلان نمایش خوبی داشته و در صدرنشینی این تیم تا اینجای فصل تاثیرگذار بوده است. در این فصل نفراتی چون طارق لامپتی که در برایتون نمایش چشمگیری داشته در کنار مارک گایهی از پالاس و تروه چالوباه که در چلسی فصل خوبی را پشت‌سر گذاشته با‌انگیزه زیادی تلاش کردند تا شاید بتوانند جایی در فهرست تیم ملی داشته باشند اما در شرایط کنونی و اگر نفرات شناخته‌شده حاضر در این لیست آمادگی خوبی داشته باشند و مصدوم نشوند، بعید است فرصتی در اختیار این نفرات قرار گیرد.

 هافبک‌ها

در خط میانی هم ساوت‌گیت انتخاب‌های سختی خواهد داشت و شاید مجبور شود روی نام چند بازیکن نامدار خط قرمز بکشد. در این بخش هم او حداقل ۸ بازیکن خوب و آماده در اختیار دارد که در هر تیمی می‌توانند وزنه‌ای قابل اتکا باشند. دکلان رایس در یورو ۲۰۲۰ یکی از نفرات اصلی او در خط میانی بود و با توجه به عملکردش در چند فصل اخیر، یکی از مسافران خواهد بود. رایس مدت‌هاست در رادار تیم‌های بزرگ قرار دارد اما وستهام با نرخ بالایی که روی ستاره ملی‌پوش تیمش گذاشته فعلا توانسته وی را حفظ کند. جود بلینگهام دیگر ستاره جوان ساوت‌گیت است که با توجه به نمایش خوبش در دورتموند احتمالا در جام‌جهانی بیشتر از یورو ۲۰۲۰ فرصت بازی پیدا خواهد کرد. او هم یکی از بازیکنانی است که در این سال‌ها موردتوجه باشگاه‌های بزرگ قرار گرفته است و در تابستان صحبت‌هایی مبنی‌بر انتقالش به منچستریونایتد یا رئال‌مادرید هم مطرح بود اما دورتموند هم که با کمک استعدادیاب‌های خوبش توانست با نرخ پایینی این بازیکن را به خدمت بگیرد حالا حداقل ۱۰۰ میلیون یورو برایش می‌خواهد.

دو ستاره دیگر خط میانی انگلیس که در باشگاه‌های خود هم نمایش خوبی در یکی دو فصل اخیر داشته‌اند، میسون مانت و فیل فودن هستند که مسلما در فهرست نهایی سه‌شیرها جای خواهند گرفت. مانت که در آکادمی چلسی رشد کرده بود یکی از جوانانی است که از همان زمان مشخص بود آینده درخشانی دارد و بسته شدن پنجره نقل‌وانتقالاتی چلسی و حضور فرانک لمپارد روی نیمکت این تیم کمک زیادی کرد تا جوانانی همچون مانت در این تیم رشد کرده و دیده شوند. با توجه به اینکه چلسی معمولا ستاره‌های گران‌قیمت را به خدمت می‌گرفت، اگر این محرومیت رخ نمی‌داد شاید مانت نمی‌توانست اینقدر زود نامش را مطرح کند.

فیل فودن دیگر بازیکن جوان فوتبال جزیره است که بارها مورد تمجید پپ گواردیولا قرار گرفته و حتی این مربی اسپانیایی او را با لیونل مسی مقایسه کرده و معتقد است که یکی از باهوش‌ترین و مستعدترین بازیکنانی است که در طول دوران مربیگری با او کار کرده است. فودن این هفته هم بار دیگر استعداد فوق‌العاده خود را به رخ کشید و در جریان دیدار تیمش برابر اتلتیکومادرید تنها چند ثانیه پس از ورودش به زمین پاس تک‌گل تیمش را به زیبایی به کوین دی‌بروینه داد تا سیتی بازی رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان را از حریف اسپانیایی خود ببرد.

در کنار این ۴ نفر، نام‌های دیگری هم وجود دارند که باید منتظر حضور آنها در قطر ۲۰۲۲ بود. جک گریلیش یکی از این نفرات است که به‌عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس راهی منچسترسیتی شد اما هنوز نتوانسته درخشش خود در استون‌ویلا را در جمع شاگردان گواردیولا تکرار کند. بااین‌حال شانس بسیار زیادی برای رفتن به جام‌جهانی دارد. بوکایو ساکا هم دیگر ستاره انگلیسی است که با وجود سن کم نمایش بسیار خوبی در آرسنال داشته و حتی در یورو ۲۰۲۰ هم یکی از نفرات تاثیرگذار تیمش بود که البته در فینال یکی از ضربات پنالتی را هم از دست داد. کالوین فیلیپس، هافبک دفاعی لیدز را هم که سورپرایز ساوت‌گیت در یورو ۲۰۲۰ بود و در ترکیب اصلی تیم به میدان رفت باید یکی از مسافران پرواز انگلیس دانست.

به این فهرست باید جوردن هندرسون، هافبک باتجربه لیورپول و همچنین امیل اسمیت‌روو، ستاره جوان آرسنال را باید اضافه کرد که دومی با توجه به فصل خوبی که در تیم آرتتا داشته می‌تواند امیدوار به حضور در لیست نهایی ساوت‌گیت باشد.

سرمربی انگلیس در این بخش هم ترافیک نسبتا بالایی دارد و علاوه‌بر این نفرات بازیکنانی چون کانر گالاگر و جسی لینگارد را هم دارد که می‌توانند در صورت نیاز به تیم کمک کنند. گالاگر در کریستال‌پالاس دوران قرضی بسیار خوبی را سپری می‌کند و لینگارد هم فصل پیش در وستهام به‌صورت قرضی خوب کار کرد؛ اما در بازگشت دوباره به منچستریونایتد مجدد نیمکت‌نشین شد و در پایان فصل با اتمام قراردادش با شیاطین سرخ احتمالا راهی باشگاه دیگری می‌شود تا شانس خود را برای حضور در فهرست انگلیس بالا ببرد.

انگلیس به‌قدری در این بخش از زمین بازیکن خوب و آماده دارد که بعید است نفراتی چون جیمز مدیسون که یکی از نفرات کلیدی لسترسیتی است و الکس اوکسلید چمبرلین که ۳۵ بازی ملی در کارنامه دارد شانس چندانی برای حضور در فهرست تیم داشته باشند. دله آلی هم یکی از نفراتی است که قرار بود به بازیکن بزرگی تبدیل شود اما به‌شدت دچار افت شده و پس از نیمکت‌نشینی در تاتنهام، راهی اورتون شد تا فوتبالش را احیا کند اما در این تیم هم نتوانسته به آن بازیکن خوب سابق بدل شود. روبن لوفتوس‌چیک هم که در آکادمی چلسی رشد کرده است با وجود پیشرفت قابل‌قبولی که داشته، شانس زیادی برای رسیدن به جام‌جهانی ندارد.

 مهاجمان

در این بخش باید نام هری کین را از سایرین جدا کرد، کاپیتان انگلیس که یکی از بهترین مهاجمان تاریخ این کشور و درتلاش است با عبور از وین رونی نامش را به‌عنوان بهترین گلزن تیم ملی انگلیس به ثبت برساند. کین آماده می‌تواند کابوس هر خط دفاعی باشد و ضربات دقیق و شم بالای گلزنی‌اش می‌تواند نقطه‌قوت انگلیس در این تورنمنت به حساب‌ آید. تاکتیک‌های گاه دفاعی ساوت‌گیت در یورو ۲۰۲۰ در برخی دیدارها باعث شد کین نتواند عملکرد خوبش را ارائه کند اما شاید پس از آقای گلی در دوره قبلی این تورنمنت، این‌بار هم بتواند به تیمش کمک کند تا یکی از تیم‌های حاضر در مراحل پایانی این مسابقات باشد. در چنین شرایطی او قطعا یکی از انتخاب‌های ساوت‌گیت خواهد بود و در کنار او باید نام رحیم استرلینگ و مارکوس رشفورد را هم یادداشت کرد. استرلینگ همچنان یکی از خوب‌های سیتی است و در این فصل هم عملکرد خوبی در تیم ملی و همچنین باشگاهش داشته است. سرعت بالا و قدرت دریبلینگ او می‌تواند نقطه‌قوت خط حمله انگلیس در این تورنمنت باشد. رشفورد اما برخلاف او در یونایتد اوضاع چندان مساعدی ندارد و نوسان زیادی در این فصل داشته است. البته شرایط تیم و تغییراتی که در کار فنی این تیم صورت گرفته نیز در عملکرد او بی‌تاثیر نبوده است.

این روند تا جایی پیش رفته که حتی شایعاتی مبنی‌بر احتمال جدایی او از جمع شیاطین سرخ به گوش می‌رسد اما شاید با حضور سرمربی جدید در پایان فصل، او هم با‌انگیزه بیشتری برای حضور در ترکیب اصلی و قرار گرفتن در فهرست انگلیس تلاش کند. جیدون سانچو هم شانس زیادی دارد تا در این فهرست قرار گرفته و یکی از ستاره‌های حاضر در جام‌جهانی باشد. او با انتقال نجومی‌اش به یونایتد فشار زیادی را حس می‌کرد اما به‌تدریج توانست به مهره‌ای کلیدی در تیم رانگنیک بدل شود و اگر همین روند را ادامه دهد می‌تواند جام‌جهانی را نیز تجربه کند.

دومنیک کالورت‌لوین، مهاجم اورتون هم یکی از نفراتی است که در این مدت به‌عنوان ذخیره‌ای مطمئن برای کین به تیم ملی دعوت شده و با وجود افتی که در اورتون داشته اما هنوز هم شانس این را دارد که توسط ساوت‌گیت به جام‌جهانی برده شود. در کنار این نفرات که احتمالا باید منتظر اعلام نام آنها در فهرست نهایی باشیم، بازیکنان دیگری هم وجود دارند که درتلاشند خود را در ساوت‌گیت ثابت و به این فهرست راه پیدا کنند. جارود بوون در وستهام فرم خوبی دارد و یکی از بازیکنانی است که پله‌های ترقی را به‌خوبی طی کرده است. تامی آبراهام هم یکی از مهاجم‌های آماده این روزهای لیگ ایتالیاست که در رم روند گلزنی خوبی داشته و استحقاق رفتن به جام‌جهانی را دارد. حتی اولی واتکینز در استون‌ویلا هم این شانس را دارد که به قطر برود.

انگلیسی‌ها بازیکنانی چون کالوم هادسون‌اودوی(چلسی)، پاتریک بامفورد(لیدز)، کالوم ویلسون(نیوکاسل) و دنی اینگز(استون‌ویلا) را نیز در خط حمله دارند که فعلا شانس زیادی برای رقابت با سایر نفرات آماده این پست ندارند مگر اینکه در فرصت باقی‌مانده بتوانند عملکرد بسیار خوبی ارائه کنند. جیمی واردی هم از بازی‌های ملی خداحافظی کرده؛ اما احتمال کمی وجود دارد که ساوت‌گیت درصورت نیاز از او برای بازگشت به تیم ملی دعوت کند.

منبع: فرهیختگان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها