|
کدخبر: 244568

ستاره پرسپولیسی زیر ذره بین استقلال!

مشخص نیست چرا استقلالی‌ها مهدی ترابی را زیر ذره‌بین برده و درباره سربازی او اعتراض دارند.

ورزش ستاره پرسپولیسی زیر ذره بین استقلال!

داستان سربازی رفتن یا نرفتن ۲ بازیکن استقلال یعنی سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند تبدیل به سوژه بحث‌برانگیز تازه‌ای در فوتبال ایران شده است. در شرایطی که عنوان شده این دو باید از اول اسفند به سربازی بروند، استقلالی‌ها در تلاش هستند تا معافیت این دو بازیکن را چندماه دیگر تمدید کنند.

فعلا تلاش مسئولان باشگاه استقلال در این زمینه حاصلی نداشته و این ۲ بازیکن اجازه بازی در دیدار امروز برابر فجرسپاسی را به دست نیاورده‌اند. همزمان، اما استقلالی‌ها نسبت به داستان سربازی ۲ بازیکن تیم حریف، یعنی پرسپولیس معترض شده‌اند. آن‌ها اعتقاد دارند چرا کسی به ماجرای خدمت وحید امیری و مهدی ترابی در باشگاه پرسپولیس رسیدگی نمی‌کند. درباره سربازی وحید امیری حرف و حدیث زیاد است و سازمان وظیفه گفته به زودی بررسی خواهد کرد، ولی مشخص نیست چرا استقلالی‌ها پای مهدی ترابی، ستاره پرسپولیس، را در این مقطع زمانی به میان کشیده‌اند.

همین روز گذشته، محمد نوری بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با خبرورزشی با انتقاد تندوتیزی درباره وضعیت مهدی ترابی حرف زده و گفته است: «چراهمه روی بازیکنان سرباز استقلال زوم کرده اند؟ چرا کسی نمی‌گوید مهدی ترابی سرباز است؟ آیا آقای ترابی خونش با بقیه فرق می‌کند؟ یا نژادش با دیگران متفاوت است که نباید سربازی برود؟ چرا ترابی باید مورد حمایت باشد و هر وقت دلش خواست به سربازی برود، اما بازیکنان استقلال به این شکل از پایین‌ترین تا بالاترین افراد مجموعه نظام وظیفه درباره‌شان اظهار نظر کنند؟ چرا آن آقایانی که در حوزه نظام وظیفه نشسته اند حرفی درباره مهدی ترابی نمی‌زنند؟ خون مهدی ترابی از دیگران رنگین‌تر است؟ دلیل حمایت بیش از اندازه از این بازیکن چیست؟ اگر کسی می‌داند بگوید ما هم بفهمیم یا لااقل ما هم به بازیکنانمان یاد بدهیم آن‌ها هم کارهایی را بکنند که مثل مهدی ترابی هر وقت دلشان خواست به سربازی بروند و یا اصلاً نروند».

استقلالی‌ها درشرایطی مطالب مذکور را درباره مهدی ترابی عنوان می‌کنند که این بازیکن تازه ۲۷ ساله شده و هنوز عضوی از تیم ملی فوتبال ایران است. طبق قانون، بازیکنانی که عضو تیم ملی فوتبال ایران هستند تا ۳۰ سالگی از سربازی معاف هستند و بعد از این تاریخ باید برای رفتن به سربازی اقدام کنند. تازه بعد از این تاریخ هم اگر به این بازیکنان اعلام نیاز برای حضور در تیم ملی شود، همچنان می‌توان معافیت آن‌ها را تمدید کرد. ترابی فعلا تا رسیدن به آن مرحله ۳ سال دیگر زمان دارد و خطری او را تهدید نمی‌کند مگر اینکه ۶ ماه به تیم ملی دعوت نشود که آن وقت از فهرست معافی‌های ملی‌پوش خارج می‌شود.

این موضوع دقیقا همان بندی است که شامل حال سیاوش یزدانی هم شده است؛ او علاوه بر فاکتور تحصیل از بند ملی‌پوش بودن استفاده کرده و، چون ۳۰ سالگی را پشت سر گذاشته، تازه ماجرای رفتن به سربازی‌اش مطرح شده است. درباره مرادمند هم، چون این بازیکن عضوی از تیم ملی نبوده و حتی دعوت هم نشده است در نتیجه امکان استفاده از بند ۳۰ سالگی را ندارد و باید فکری به حال خدمت سربازی‌اش کند.

منبع: فرارو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها