|
کدخبر: 243295

نقشه جالب استقلال برای حفظ ۲ ستاره

ماجرای تعویق خدمت دو مدافع تیم فوتبال استقلال مدتی است که به سوژه روز تبدیل و این سؤال مطرح شده که این باشگاه از چه راهکاری برای این موضوع استفاده می‌کند.

ورزش نقشه جالب استقلال برای حفظ ۲ ستاره

مدعی هستند تعویق خدمت سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند حق قانونی آنها و این باشگاه است، در حالی که بسیاری معتقدند مدافعان استقلال باید در همین مقطع راهی خدمت مقدس سربازی شوند. این عده در همین راستا فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش و جوانان را به دلیل نامه‌نگاری در این خصوص مورد انتقاد قرار داده‌اند و دلایل استقلالی‌ها را نمی‌پذیرند اما این باشگاه بر اساس ادله‌ای که دارد در این ماجرا پیش می‌رود.

نکته مهم این است که مرادمند و یزدانی حداقل در این مقطع شامل معافیت نمی‌شوند و تنها بحث مطرح شده تعویق اعزام به خدمت این دو بازیکن است. استقلالی‌ها می‌گویند در صورتی که شروط قانونی تعویق خدمت احراز شود مرجع ذی‌صلاح می‌تواند مجوز تعویق موقت اعزام به خدمت را برای هر سربازی بر اساس مهلت قانونی صادر کند.

بر خلاف برخی شایعات این دو بازیکن استقلال قطعاً شامل قانون معافیت سرباز قهرمان نمی‌شوند، اما بر اساس قانونی که در سال ۱۳۹۷ مصوب شده و به بازیکنان سرباز شاغل در لیگ اجازه می‌دهد تا ۲۸ سال تمام و بازیکنان در سطح ملی تا ۳۰ سال تمام اعزام به خدمت را به تعویق بیندازند این بند قانونی در خصوص محمدحسین مرادمند مدافع استقلال قابل استفاده خواهد بود.

با پیگیری که استقلالی‌ها انجام داده‌اند، می‌گویند که عبارت استفاده شده در این قانون «بازیکنان در سطح ملی» است، هرچند مرادمند بازی ملی نداشته اما شهریورماه سال جاری به اردوی تیم ملی دعوت و در فهرست «رجیستر» یا ثبت شده بازیکنان تیم ملی ایران در سامانه فیفا نیز نام این بازیکن به ثبت رسیده است. با استناد به این موضوع و به دلیل سابقه دعوت به اردوی تیم ملی و ثبت‌نام رسمی در فهرست رجیستری بازیکنان ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش، مرادمند را به عنوان بازیکن در سطح ملی به سازمان نظام وظیفه معرفی کرده‌اند و معتقدند وی بر همین اساس مشکلی برای تعویق خدمت تا پایان ۳۰ سالگی نخواهد داشت.

سیاوش یزدانی دیگر بازیکن استقلال است که در مقطع اعزام به خدمت قرار گرفته و باز هم شامل قانون معافیت نخواهد شد. با توجه به بسته بودن پنجره نقل و انتقالات در صورت اعزام به خدمت، یزدانی تا پایان فصل اجازه حضور در هیچ تیم یا باشگاهی را پیدا نمی‌کند. یزدانی به دلیل اینکه یکی از بازیکنان تیم ملی در سال اعزام به جام جهانی  است اعتقاد دارد نمی‌تواند از شرایط مسابقه فاصله بگیرد و به همین دلیل خواستار موافقت با مهلت چند ماهه برای اعزام به خدمت در بهار سال ۱۴۰۱ شده است. حال باید دید با این درخواست موافقت می‌شود یا خیر.

در نهایت باید منتظر ماند و دید با توجه به اقدامات و مکاتبات صورت گرفته، مجوز تعویق اعزام به خدمت دو مدافع استقلال چه زمانی صادر خواهد شد و این بازیکنان تا چه زمانی می‌توانند در ترکیب تیم فرهاد مجیدی به میدان بروند.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر