|
کدخبر: 242139

حمایت مجلس از عزل عزیزی خادم

محمدمهدی فروردین رییس فراکسیون ورزش مجلس درباره اقدام هیات رییسه فدراسیون فوتبال در خصوص عزل شهاب عزیزی خادم صحبت کرد.

ورزش حمایت مجلس از  عزل عزیزی خادم

محمدمهدی فروردین گفت:

  عــزل عزیزی خادم حق قانونی هیأت رئیسه است. اعضای هیأت رئیســه براســاس تکلیفی کــه هم مجمع برعهده شــان گذاشــته و هــم تکلیفی که بــه مــردم و جامعــه ورزش به خصــوص فوتبــال دارنــد و عــاوه بــر این ســوگندی کــه یاد کردند، این مســئولیت را به عنوان امانت در اختیار شخص رئیس فدراسیون قــرار داد، وقتی چنین مســئولیت مهمی به یک فرد داده میشود باید آن شخص پاسخگو باشد.

او صحبت هایــش را ایــن گونــه ادامــه داد:

    بــه گفتــه خــود اعضــای هیــأت رئیســه، هیچکدام از خواسته های مجمع و اعضای هیأت رئیســه از طرف شــخص رئیــس فدراســیون فوتبال عملی نشــده اســت. اعضای هیــأت رئیســه از جزئیات مسائل باخبر هستند و باید به اظهاراتشان احتــرام بگذاریــم. موضــوع عــزل رئیس فدراســیون نظــر یــک فــرد خــاص نبوده و چنــد نفــر ایــن درخواســت را داشــتند و این نشــان میدهد که وضعیت وخیم تر از چیــزی اســت که مــا از بیرون مشــاهده می کنیــم. بــرای پاســخگویی بــه افــکار عمومــی و احترام به خواســته های مردم هیأت رئیســه به عزل ریاســت فدراسیون اقــدام کردنــد که ایــن شــجاعت اعضای هیــأت رئیســه را می رســاند.

فروردین گفت:

    تصمیم به عزل ریاست فدراســیون فوتبــال، تصمیمــی تاریخــی اســت و این نشــان میدهد که ارادهای در هیــأت رئیســه وجــود دارد که بــرای دفاع از حقــوق جامعــه ورزش بویــژه جامعــه فوتبــال و بــرای دفــاع از حقوق مــردم که فوتبال اهمیت بســیار ویــژهای برای آنها دارد، ایــن اقــدام صــورت گرفتــه اســت و همه باید به این موضوع احترام بگذارند. حــق مســلم هیــأت رئیســه ایــن اســت کــه بتوانــد به خاطــر ناکارآمــدی رئیــس، عزیزی خادم را عزل کند این اتفاق مهم نشان میدهد که پشــت این جریان اراده هیأت رئیســه است و ما امیدواریم که این اتفاقات به نفع فوتبال تمام شود. تاکنون در تاریــخ فدراســیون فوتبــال شــاهد این همه بینظمی و ناهماهنگی نبودیم.

رییــس فراکســیون ورزش مجلــس گفت:

  جایگاه ریاست فدراسیون فوتبال جایــگاه بســیار مهمــی اســت و کســی که در ایــن جایــگاه قــرار می گیــرد بایــد توان داشــته باشــد و این توان در ادبیات، نحوه مدیریت و چشماندازی است که تعریف میکنــد و وعدههــای انتخاباتــی کــه داده میشــود. رئیس فدراســیون فوتبال نباید به شــعور اهالی فوتبــال توهین کند. بهتر این اســت که ما واقعیتها را قبول کنیم، از همان ابتدا جایگاه عزیزی خادم لرزان بود و ما فکر این روزها را میکردیم.« او در پاســخ بــه این ســؤال کــه موضع مجلــس در خصــوص عــزل ریاســت فدراســیون فوتبال چیست؟ بیان داشت: »مجلس با همه ســازوکارهای قانونی که وجــود دارد، مدافع حقوق مردم اســت و حقوق مردم هم در تصمیم هیأت رئیسه لحاظ میشود.

فروردین در خصوص اقدامات کمیته اخلاق افزود:

    کمیته اخالق نباید مســیر را بــه ســمتی ببــرد تــا شــائبه ایجاد شــود کــه در ایــن کمیته اعمــال نظر میشــود. ً دیده میشــود که در کمیته اخالق بعضا پروندههایــی خیلــی مهــم و ضــروری وجــود دارد کــه ســالها به ایــن پروندهها رسیدگی نشده اما به یکباره این کمیته به موضوعاتــی ورود میکند که به هیچ وجه ضرورتی ندارد و مســتنداتی هم علیه آن شــخص وجود ندارد امــا رأیها با فوریت صادر میشــود که این موارد شائبه ایجاد کــرده اســت. کمیته اخــاق امیــن مردم است و کمیته مســتقلی است که هرچند در اســتقالل ایــن کمیته حــرف و حدیث فراوانــی وجــود دارد. همــه مســئوالن فدراسیون باید براســاس مفاد اساسنامه حرکــت کننــد نــه اینکــه برخــی مواقــع سلیقهای عمل شود و برخی مواقع هم با افراد عناد و دشمنی شود.

رییــس فراکســیون ورزش مجلس در خصوص محرومیت ۶ ماهه ســراجی که نشــان می دهــد عزیــزی خــادم در تالش بــرای حذف مخالفان خود اســت، گفت:

    ســراجی ســابقه مدیریتی خوبــی دارد و به قوانین اشراف دارد. عالوه بر هم دیگر اعضای هیأت رئیســه هم کاملا بــه موضوعــات پیرامونی فوتبال اشــراف دارند. محرومیت ســراجی نشــان داد که پشــت پرده هــای زیــادی در فدراســیون فوتبــال و کمیته اخـلـاق آن وجود دارد که ما از این پشت پرده ها بی خبریم. سراجی ایــن شــهامت را داشــت کــه حرفهــای خــود را در خصــوص عزیــزی خــادم زد و مــردم هــم به شــجاعت ســراجی نمره قبولــی میدهند.

او در خصوص جلســه پنجشنبه هیأت رئیسه در خصوص عزل عزیــزی خــادم افــزود:

    مــا هــم همانند مــردم منتظــر هســتیم کــه تصمیمــات خوبی در این جلسه گرفته شود و خروجی این جلســه به نفع فوتبال باشــد. شخص وزیــر ورزش هــم بایــد بــه عنــوان متولی ورزش براساس قانون نقش نظارتیاش ً بــه نظــر هیــأت را داشــته باشــد و قطعــا رئیسه احترام خواهد گذاشت.

فروردین در خصــوص جنجالهایی که درباره اساســنامه فدراسیون فوتبال و موضوع تبریک فیفا به فدراسیون بابت اقداماتی که درباره اساسنامه فدراسیون فوتبــال بــا کمــک مراجــع ذیصــاح ملی انجام شــده اســت، گفت:

  غلامرضا رفیعی، مشاور عزیزی خادم موضوعــی را مطــرح کــرد کــه مجلــس از این موضــوع بی اطـلـاع بود. نه کامــا نقــش قانونگذاری مجلــس در موضوع اساســنامه دیده شــده بــود و نه مجلس از اقدام فدراســیون در ارســال اساسنامه به فیفا باخبر بود. مجلس هم از رســانه شــنید که اساســنامه به فیفا ارسال شد و فدراســیون پیام تبریــک دریافت کرد که ایــن مغایر بــا قوانین کشــورمان اســت. مجلــس بایــد روی مــاده مــورد بحــث اساســنامه مصوباتــی انجام مــیداد که انــگار فدراســیون اعتقــادی نداشــت که بایــد این اقدام از ســوی مجلــس انجام میشد.

منبع: طرفداری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها