|
کدخبر: 241550

المپیک زمستانی/ نجات یافته از مرگ به مدال نقره رسید

ملی‌پوش اسکی آمریکا که سال ۲۰۱۶ به دلیل تصادف تا آستانه مرگ پیش رفته بود در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ توکیو موفق به کسب مدال نقره شد.

بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ از پانزدهم بهمن ماه در شهر پکن به صورت رسمی آغاز شده و تا اول اسفندماه ادامه دارد. سه هزار ورزشکار از ۹۱ کشور جهان در این دوره از بازی‌ها حضور دارند. از ایران نیز عاطفه احمدی، دانیال ساوه‌شمشکی و حسین ساوه شمشکی به عنوان نمایندگان ایران به این بازی‌ها اعزام شده‌اند.

در این دوره از بازی‌ها اتفاقات مهم و عجیبی رقم خورد و برخی از ورزشکاران در کمال ناباوری به مدال رسیدند. یکی از این ورزشکاران «کولبی استیونسون» بود که در سال ۲۰۱۶ به خاطر یک تصادف مرگبار دچار شکستگی جمجمه شده بود و تا آستانه مرگ پیش رفت. او از ۳۰ ناحیه جمجمه دچار شکستگی شد و سه روز در کما بود.

تصادف و رفتن به کما به کابوس زندگی استیونسون تبدیل نشد بلکه وی با تلاش مستمر خود در نهایت از مشکلات و موانع ناشی از تصادف عبور کرد و در نهایت توانست به المپیک زمستانی پکن گام بگذارد. وی در ۲ فصل گذشته اسکی جهان توانسته بود نتایج خوبی را کسب کند. این اسکی‌باز آمریکایی در بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی بعد از اسکی باز نروژی موفق به کسب مدال نقره شد.

پیش از کولبی استیونسون، «مکس پاروت» کانادایی که در سالیان گذشته ۱۲ دوره شیمی درمانی را پشت سر گذاشته بود موفق به کسب مدال طلا در این دوره از بازی‌ها شده بود.

در جدول رده‌بندی مدال‌های این دوره از بازی‌ها آلمان با کسب هفت مدال طلا در صدر قرار دارد و کاروان ورزشی نروژ با ۶ مدال در جایگاه دوم است. آمریکا نیز با کسب پنج مدال طلا در جایگاه سوم است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها