|
کدخبر: 240964

لژیونر جذاب در دوراهی پرسپولیس و استقلال

پورعلی‌گنجی می گوید فعلا دوست ندارم به ایران بیایم چون هوادار در ورزشگاه‌ها نیست.

ورزش لژیونر جذاب در دوراهی پرسپولیس و استقلال

مصدومیت طولانی پارگی رباط صلیبی پای مرتضی پورعلی‌گنجی برطرف شده. با توجه به اوضاع خط دفاعی تیم ملی و بدون جانشین بودن زوج کنعانی - شجاع، بازگشت پورعلی‌گنجی می‌تواند خبری خوب برای کادر فنی تیم ملی باشد. در غیاب کنعانی که ۲ جلسه محروم شده، اسکوچیچ مجبور است از نورافکن در پست غیرتخصصی در قلب دفاع استفاده کند. اگر پورعلی‌گنجی تا فروردین به آمادگی برسد، شاید بتواند به پست خودش در تیم ملی برگردد. با او درباره شرایط خودش و تیمش شنزن و لیگ چین حرف زدیم و صحبت به لیگ ایران و استقلال هم کشید.

  گویا بعد از مدت‌ها مصدومیتت برطرف شده. از کی کار در چمن را شروع می‌کنی؟

۲‌هفته‌ای می‌شود تمرینات را شروع کرده‌ام و الان روی پاس‌های بلند و شوت کار می‌کنم. تا یک‌هفته یا نهایتا ۸‌روز دیگر می‌توانم با تیم تمرین کنم. حالا با یکی از تیم‌ها و دوستان صحبت می‌کنم که بتوانم درتمرین گروهی‌شان شرکت کنم تا در شرایط بازی قرار بگیرم.

  در گذشته وقتی ملی‌پوشی مصدوم می‌شد کی‌روش در تیم ملی او را رها نمی‌کرد و به دقت زیرنظر داشت تا بهبودی حاصل شود و به مربیان و پزشکان تیم ملی تأکید داشت او را زیرنظر بگیرند. آیا الان همینطور است؟

بله در گذشته بودند کسانی که وضعیت مصدومیت بازیکنان ملی‌پوش را پیگیری می‌کردند. الان هم فدراسیون هماهنگ کرده تا من بتوانم در مجموعه اسپیتا دوران نقاهت را پشت سر بگذارم. تمام کادرفنی و دکترهایمان همیشه پیگیر وضعیت من بوده‌اند.

  به‌نظر بعد از این مصدومیت سخت، کار تو برای پس گرفتن پستی که در تیم ملی داشتی سخت‌تر شده باشد. مخصوصا اینکه زوج شجاع- کنعانی خوب کار کرده و اسکوچیچ به این دو اعتماد زیادی دارد. فکر می‌کنی بتوانی در جام‌جهانی بازی کنی؟

بازگشت به ترکیب اصلی بعد از مصدومیت همیشه سخت بوده ولی اگر بازیکن از لحاظ روحی و ذهنی قوی باشد، با تمرینات خوبی که انجام می‌دهد می‌تواند خیلی آماده به ترکیب اضافه شود. مهم بازی کردن یا نکردن من نیست، نتیجه گرفتن تیم مهم‌تر است. باید در جام‌جهانی آبروداری کنیم.

  قبل از مصدومیتت خبرهایی منتشر شد که با پرسپولیس به توافق رسیده‌ای اما چند روز قبل عکس و خبر تمریناتت در کنار بازیکنان استقلال منتشر شد. به‌تازگی هم گفته‌ای ۲ یا ۳‌سال دیگر به فوتبال ایران برمی‌گردی. معلوم است چه خبر است؟ پرسپولیس؟ استقلال؟ کدام؟

قبل از مصدومیتم یکسری پیشنهادها بود که به هرحال لطف داشتند و پیشنهاد می‌دادند. همه دوستانی که من را از نزدیک می‌شناسند می‌دانند من طرفدار چه تیمی هستم و دوست دارم در چه تیمی بازی کنم. ولی فعلا دوست ندارم به ایران بیایم. به‌خاطر اینکه هوادار در ورزشگاه‌ها نیست! جدا از این بنا به شرایط فوتبال آسیا و اروپا و همچنین وضعیت خودم دوست دارم فعلا بیرون از ایران بازی کنم. همانطور که قبلا هم گفتم فکر می‌کنم ۲ یا ۳‌سال دیگر به ایران بیایم و در خدمت تیمی باشم که به آن علاقه دارم.

  لیگ را دنبال می‌کنی؟ به‌نظرت بهترین مدافع میانی در لیگ برتر کیست؟

همه دفاع وسط‌های لیگ خوب هستند. من هم نمی‌توانم روی یکی از آنها نظر بدهم.

  بازی کردن نورافکن در پست غیرتخصصی دفاع وسط در بازی با امارات به جای شجاع خلیل‌زاده محروم باعث ایجاد حاشیه‌هایی شد. ازجمله فرهاد مجیدی که گفت انگشت کوچک سیاوش یزدانی به کل مدافعان تیم ملی می‌ارزد!

در این زمینه سرمربی و کادرفنی حرف اول و آخر را می‌زنند. در فوتبال امروز، مربیان از یک بازیکن در ۵‌پست استفاده می‌کنند. بعضی بازیکنان هم فقط در یک پست توانایی بازی دارند. همه‌چیز بستگی به شرایط مسابقه دارد که سرمربی براساس آن تصمیم‌گیری می‌کند. با وجود تمام حرف و حدیث‌ها امیدوارم هر بازیکنی که در تیم ملی بازی می‌کند، بهترین اتفاق را رقم بزند و بتواند به تیم ملی کمک کند.

  شرایط باشگاهت در چین چطور است؟

همانطور که گفتم فعلا من در حال پشت سر گذاشتن دوران نقاهتم هستم. متأسفانه باشگاه هم یک مقدار در پرداخت مطالباتم کوتاهی کرده. حالا من در این زمینه با باشگاه صحبت خواهم کرد و باید ببینم چه شرایطی پیش می‌آید. من ۲‌سال دیگر با شنزن قرارداد دارم اما اگر پولی به من پرداخت نشود و با شرایطی که من می‌خواهم توافقی حاصل نشود، حتما به فیفا شکایت خواهم کرد و سعی می‌کنم تیمم را عوض کنم.

  زمانی رابطه‌ات با ژاوی سوژه رسانه‌ها بود. الان تو در چین بازی می‌کنی و ژاوی سرمربی بارسلوناست. فکر می‌کنی ژاوی در بارسا موفق می‌شود؟

من خیلی خوشحالم که بارسا با مربیگری او نتیجه می‌گیرد. یک استوری هم گذاشتم و نوشتم که او بارسلونا را از شرایط بدش خارج کرده و با بازیکنان جوان خوب نتیجه می‌گیرد.

  به‌تازگی صحبتی با ژاوی نداشته‌ای؟

دوستی ما آنطور که فکر می‌کنید خیلی عمیق و نزدیک نیست. ولی در کل آرزوی بهترین‌ها را برای او دارم. من خیلی چیزها از او یاد گرفتم و برای من و خیلی‌ها مثل من یک‌الگوی واقعی است.

  ما در یک شرایط خوب به جام‌جهانی صعود کردیم اما حالا تأکید می‌شود باید به‌دنبال صعود از گروه‌مان در جام‌جهانی باشیم. خیلی‌ها هم اعتقاد دارند یک‌مربی بزرگ باید در جام‌جهانی روی نیمکت ایران بنشیند. در این خصوص چه نظری داری؟

با همدلی که بین بازیکنان وجود دارد و با یک‌برنامه‌ریزی درست می‌توانیم از گروه‌مان در جام‌جهانی صعود کنیم و حضوری پرقدرت داشته باشیم. در مورد مسایل کلان هم من در جایگاهی نیستم که نظر بدهم. به هر حال تیم ملی نتایج خوبی گرفته و به همین‌خاطر ما باید به بازیکنان، کادرفنی و مدیریت احترام بگذاریم. امیدوارم اتفاق درستی برای تیم ملی رخ‌دهد و بتوانیم با یک‌تیم خوب راهی قطر شویم و پرچم‌داری کنیم.

  درخصوص آماده‌سازی تیم ملی هم صحبت می‌کنی؟

برای آماده‌سازی هرچه بهتر و حضوری قدرتمند در جام‌جهانی باید بازی‌های دوستانه خوبی داشته باشیم. ما با تلاش بچه‌ها و کادرفنی نتایج خوبی در مقدماتی گرفتیم اما تیم‌های چندان قدرتمندی مقابل ما حاضر نشدند. حالا ما دوست داریم تمام نقطه ضعف‌هایمان را در بازی با تیم‌های بزرگ ببینیم و با برطرف کردن آنها مستحکم‌تر و قوی‌تر به جام‌جهانی برویم و در قطر نتایج خوبی بگیریم. ما احتیاج داریم با تیم‌های بزرگ و سطح اول دنیا بازی کنیم و از انتقادات و تشویق‌ها درس بگیریم.

  تیم ملی به‌احتمال فراوان در سید۳ قرار خواهد گرفت و حتما با ۲‌تیم قدرتمند هم گروه خواهد شد. دوست داری با چه تیم‌هایی همگروه شویم؟

من امیدوارم و آرزو می‌کنم با تیم‌های بزرگ همگروه شویم، با بهترین تیم‌های جهان. در جام‌جهانی پیش می‌آید تیم‌های قدرتمند در باد قدرت‌شان می‌خوابند و آن وقت می‌شود تیم‌های بزرگ را برد و اتفاقی خاص را رقم زد، اتفاقی که تا سال‌های سال می‌توان به آن بالید و از آن لذت برد. با بردن یک‌تیم بزرگ مردم به‌مراتب بیشتر خوشحال خواهند شد تا اینکه بخواهیم یک‌تیم ضعیف را شکست دهیم.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر