|
کدخبر: 234704

مهدی طارمی در آستانه یک افتخار بزرگ

مراسم برترین های فیفا امشب درحالی برگزار خواهد شد که مهدی طارمی نامزد کسب عنوان بهترین گل سال شده است.

ورزش مهدی طارمی در آستانه یک افتخار بزرگ

مراسم برترین های فیفا امشب درحالی در زوریخ سوئیس برگزار می‌شود که مهدی طارمی مهاجم ایرانی باشگاه پورتو نامزد کسب عنوان برترین گل سال است

طارمی بعد از درخشش در فصل ۲۰۱۹/۲۰ لیگ برتر پرتغال با لباس ریوآوه و کسب عنوان آقای گلی با قراردادی به ارزش ۵ میلیون یورو از این تیم راهی پورتو شد تا لباس این تیم پرافتخار را بر تن کند. وی در حالی راهی پورتو شد در ماه های نخست حضور در این تیم وی به عنوان بازیکن جانشین برای اژدها به میدان رفت و رفته رفته بعد از درخشش در ترکیب این تیم و گلزنی به عنوان مهره کلیدی این تیم و بازیکن محبوب سکوها تبدیل شد.

درخشش طارمی در لباس پورتو تا جایی پیش رفت که این تیم با گلزنی مهاجم ایرانی خود برابر یوونتوس در بازی رفت لیگ قهرمانان اروپا در فصل ۲۰۲۰/۲۱ و گرفتن پنالتی در بازی برگشت زمینه ساز حذف بیانکونری و یاران کریستیانو رونالدو در مرحله یک هشتم نهایی شد. در مرحله یک چهارم نهایی در بازی برگشت پورتو در حالی در ۱۳ آوریل ۲۰۲۱ به مصاف چلسی رفت که در بازی رفت شاگردان توخل موفق شدند با نتیجه ۲ بر صفر پورتو را شکست دهد. اگر چه در این بازی پورتو با گل تماشایی مهدی طارمی موفق شد با نتیجه یک بر صفر چلسی را شکست دهد اما در مجموع در برابر قهرمان اروپا شکست خورد ولی طارمی با گلزنی در این بازی موفق شد تا یکی از زیباترین گل‌های سال ۲۰۲۱ جهان را به نام خود ثبت کند.

سه شنبه هفته گذشته فدراسیون جهانی فوتبال فیفا سه نامزد نهایی دریافت جایزه پوشکاش در سال ۲۰۲۱ را اعلام کرد که در میان این اسامی نام مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتوی پرتغال نیز دیده می‌شود. جایزه پوشکاش از تاریخ ۲۰ اکتبر ۲۰۰۹ به زننده زیباترین گل سال اهدا می‌شود. نام این جایزه به افتخار فرانس پوشکاش بازیکن تیم شکست ناپذیر مجارستان دهه ۱۹۵۰ و رئال مادرید دهه ۱۹۶۰ انتخاب شده‌ است. تا کنون هیچ بازیکنی موفق به دریافت جایزه پوشکاش بیش از یکبار نشده است.

تا سال ۲۰۱۸، برنده کاملاً بر اساس رای طرفداران در وب سایت رسمی فیفا تعیین می شد. با این حال، پس از یک جنجال در جایزه ۲۰۱۸، فیفا رویه را تغییر داد. در حال حاضر، این جایزه توسط کارشناسان منتخب فیفا تعیین می شود، که برنده را بر اساس رای مردم انتخاب می کنند.

طارمی برای کسب این عنوان باید با اریک لاملا بازیکن آرژانتینی تیم تاتنهام برای گل خود به آرسنال در ۱۴ مارس ۲۰۲۱ در لیگ برتر انگلیس و پاتریک شیک هافبک تیم ملی جمهوری چک برای گل به اسکاتلند در یورو ۲۰۲۰ برای کسب عنوان برترین گل جهان در سال ۲۰۲۱ رقابت کند.

مهدی طارمی چنانچه که امشب بتواند به این عنوان دست پیدا کند علاوه بر اینکه می‌تواند یک افتخار بزرگ را برای خود و فوتبال ایران رقم بزند بعد از سون هیونگ مین از کره جنوبی که در سال ۲۰۲۰ موفق به کسب این عنوان شد تبدیل به دومین بازیکن آسیایی شود که به این افتخار رسیده است.

تمام برندگان جایزه پوشکاش

۲۰۰۹: کریستیانو رونالدو

۲۰۱۰: حمیت آلتینتاپ

۲۰۱۱: نیمار

۲۰۱۲: میروسلاو ستاچ

۲۰۱۳: زلاتان ابراهیموویچ

۲۰۱۴: خامس رودریگز

۲۰۱۵: وندل لیرا

۲۰۱۶: مهد فائز سوبری

۲۰۱۷: اولیویه ژیرو

۲۰۱۸: محمد صلاح

۲۰۱۹: دنیل زوری

۲۰۲۰: سون هیونگ مین

منبع: ایلنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها