|
کدخبر: 231930

مدارک مدافعان استقلال درست نیست / هر دو سرباز هستند؟

حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل فولاد خوزستان می‌گوید پاسخ استعلام از نظام وظیفه در خصوص ۲ بازیکن استقلال باید به اطلاع این باشگاه هم برسد.

ورزش مدارک مدافعان استقلال درست نیست / هر دو سرباز هستند؟

فوتبال ایران این روزها شرایط عجیبی را تجربه می‌کند. درحالی که اختلاف شدیدی میان چند باشگاه لیگ برتری با فدراسیون فوتبال بر سر کسر امتیاز یک باشگاه و برهم‌خوردن شرایط جدول قبل از رسیدگی کمیته استیناف به وجود آمده، کنفدراسیون فوتبال آسیا آب پاکی را روی دست فوتبال ایران و سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و گل‌گهر سیرجان ریخت و اعلام کرد این سه باشگاه به‌خاطر رعایت نکردن قوانین از حضور در لیگ قهرمانان محروم شدند. اما این پایان ماجرا نیست. حالا باشگاه فولاد خوزستان متعجب از حرف‌های فریبرز محمودزاده، مدیر نقل‌وانتقالات سازمان لیگ درمورد اعتراض آنها به مدارک ۲ بازیکن استقلال، واکنش تندی را به این موضوع از خود نشان داده‌ است.

حمید گرشاسبی مدیرعامل این باشگاه در این گفت‌وگو ناراحتی خود را از حرف‌های محمودزاده نشان داده که می‌توانید در ادامه خواننده حرف‌های تازه او باشید.

اعتراض شما به مدارک ۲ بازیکن استقلال از سوی سازمان لیگ رد شده است.

متاسفانه بدون اینکه با اعتراض رسمی ما به شکل منطقی و مستند برخورد کنند، می‌آیند در تلویزیون و فقط می‌گویند اعتراض قابل رسیدگی نیست. نمی‌دانم کجای دنیا به اعتراض و شکایت رسمی یک باشگاه ورزشی بدون سند و مدرک اعلام می‌کنند که اعتراض و شکایت رد شده است.

منظورتان از مستند چیست؟

ما با توجه به اطلاعاتی که به‌دست آوردیم مستنداتی را به سازمان لیگ ارائه کردیم که نشان می‌داد مدارک ۲ بازیکن استقلال از نظر نظام‌وظیفه درست نیست. توقع داریم وقتی می‌خواهند جواب اعتراض ما را بدهند با سند این کار را انجام دهند. آیا کاری دارد که از حوزه نظام‌وظیفه برای این دو بازیکن استعلام بگیرند و نتیجه استعلام را به ما هم اعلام کنند. ما طبق قانون که گفته باید باشگاه‌ها از سازمان لیگ برای حل چنین مشکلاتی اقدام کنند به این سازمان نامه رسمی زدیم و خواستیم که به این موضوع رسیدگی کند. آنها چرا سند استعلام از نظام‌وظیفه را به ما نشان نداده‌اند؟

فکر می‌کنید دلیل خاصی وجود دارد که به این اعتراض، رسیدگی موردنظرتان را انجام نداده‌اند؟

واقع نمی‌دانم چه دلیلی داشته که به این شکل جواب اعتراض ما را داده‌اند و به موضوع به شکل قانونی رسیدگی نکرده‌اند. می‌گویند نامه‌های ما محکم نیست، درحالی که باید همه اسناد را مورد بررسی قرار دهند. در این مورد فقط ما معترض نشده‌ایم. موضوع رسانه‌ای شده و مردم هم می‌خواهند بدانند دقیقا چه اتفاقی افتاده است. چه اشکالی دارد براساس مستندات پاسخی درست به اذهان عمومی بدهند؟

فکر می‌کنید اگر سندی رسمی وجود داشته باشد باید آن را نشان بدهند؟

نمی‌توانند این کار را انجام ندهند. از نظر قانونی این کار شدنی نیست و مسئولیت قضایی دارد. وقتی نظام‌وظیفه در این مورد اعلام نظر کند استعلام موجود را در معرض دید قرار می‌دهند و همه می‌فهمیم که آیا مدارک این دو بازیکن اشکال دارد یا نه. این‌طوری روند قانونی طی شده و رای صادره هم مستند و منطقی است نه اینکه در تلویزیون بگویند قابلیت رسیدگی ندارد.

گفته می‌شود یکی از دلایل سفر عزیزی‌خادم به اهواز و حضورش در باشگاه شما برای این بوده که شما پیگیر اعتراض و شکایت خود از ۲ بازیکن استقلال نشوید!

اصلا این‌طوری نبود. ایشان آمد برای بازدید از اردوی تیم زیر ۱۹ سال کشور که باشگاه فولاد میزبانش بود. در این مورد هیچ حرفی زده نشد و فقط از او گله کردم و خواستم زودتر جواب اعتراض ما را بدهند. به رئیس فدراسیون فوتبال گفتم که کمیته انضباطی شما به شکایت ما رسیدگی نکرده و از او خواستم نسبت به این موضوع اقدامی را انجام دهد. ما اصلا از شکایت خود کوتاه نیامده‌ایم که بخواهم با حرف رئیس فدراسیون فوتبال بی‌خیال همه چیز شوم.

این روزها تعداد اتفاقات عجیب در فوتبال ما زیاد شده است. واقعا دلیل این وضعیت چیست؟

دلیلش وجود یک‌سری قوانین اشتباه و اصطلاحا من‌درآوردی است! قوانینی که واقعا دارای خدشه و شبهه است و نمی‌تواند حلال مشکلات باشد. مثلا یک روز قانون می‌گذارند نمی‌توانید بازیکن خارجی بگیرید بعد قانون را عوض می‌کنند و می‌گویند می‌توانید جذب کنید، اما باید برایشان ضمانت بانکی بدهید! انصافا در کدام لیگ معتبر دنیا می‌گویند ضمانت بانکی برای بازیکن خارجی باید بدهید؟ به‌جای اینکه با مدیران خاطی برخورد کنند تا دیگر این اشتباهات تکرار نشود داخل قوانین دست می‌برند و مسائلی مطرح می‌کنند که ریشه‌ای اشتباه و حتی خنده‌دار است. در این فوتبال به‌جای اینکه جلوی مدیر شدن افرادی را بگیرند که هیچ سررشته‌ای از فوتبال و مدیریتش ندارند، قوانینی من‌درآوردی را جایگزین این کار می‌کنند. متاسفانه هیچ ارزیابی عملکردی روی مدیران ورزش ندارند.

به‌نظر شما حذف نماینده‌های ایران از لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند بخشی از مشکلات موجود فوتبال ما را برطرف کند؟

چه بگویم؟! تا آدم‌ها سرجای اصلی‌شان نباشند و براساس رزومه و سلامت و توانمندی بر مسندها قرار نگیرند، این مشکلات حل نخواهد شد. درمورد هیچ فرد خاصی صحبت نمی‌کنم. اما معتقدم مدیران کاربلد برای حضور در باشگاه‌ها انتخاب نمی‌شوند و برنامه‌ای درست برای خروج باشگاه‌ها از زیر سایه دولت‌ها ارائه نمی‌شود. مدیران ما نمی‌دانند که باشگاه‌های فوتبال طرفداران زیاد از جراح گرفته تا حتی کارتن‌خواب‌ها را به‌دنبال خود دارند و آنها نباید با روحیه و ذهن آنها بد برخورد

داشته باشند. باید به احساسات همه این افراد پاسخ درستی بدهند. متاسفانه نه ارزیابی عملکردی وجود دارد نه انتخاب‌ها به‌درستی صورت می‌گیرد.

 در پایان این گفت‌وگو صحبت خاصی ندارید؟

باز هم تاکید می‌کنم که چون این شکایت برای باشگاه فولاد بسیار حائز اهمیت است، تحت هیچ شرایط از پاسخی که در تلویزیون به آن داده‌اند، قانع نشده‌ایم و از سازمان لیگ می‌خواهیم به شکل منطقی و کاملا مستند به شکایت ما رسیدگی کند. منتظر استعلام سازمان لیگ از نظام‌وظیفه هستیم و می‌خواهیم با سند معتبر متوجه شویم که اعتراض ما درست بوده یا نه. در این مورد هم کوتاه نمی‌آیم و پیگیری‌های لازم را خواهم داشت.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر