|
کدخبر: 224817

هدف اصلی جوان اول این فصل استقلال

امیرحسین حسین‌ زاده معتقد است مشکلات داوری و نبود VAR صدرنشینی را از استقلال گرفته است.

ورزش هدف اصلی جوان اول این فصل استقلال

مصاحبه امیرحسین حسین زاده را می خوانید:

از بازی با پیکان و برد قاطع استقلال شروع کنیم. نظرت در مورد این بازی چیست؟

    خوشحالم که بعد از ۵ مساوی توانستیم این بازی را ببریم و طلسم را بشکنیم. این ۵ هفته که مساوی کردیم حداقل ۲ بازی را باید می‌بردیم. یکی بازی با فجر بود که گل ما را مردود اعلام کردند. یکی هم بازی با صنعت‌نفت که خیلی موقعیت داشتیم و پنالتی‌مان هم گرفته نشد. حالا به ۳ بازی دیگر کاری ندارم اما این ۲ بازی را حتما باید می‌بردیم. آن ۵ مساوی یک مقدار شرایط را برایمان سخت کرد. هم کادر فنی و هم خود ما بازیکنان زیر فشار بودیم که خدا را شکر با این برد اوضاع خوب شد. تیم ما جوان است و داوران با این اشتباهاتی که انجام می‌دهند یک مقدار فشار را روی ما بازیکنان جوان می‌اندازند. اگر از پنالتی های سوخته ما حداقل یکی را می گرفتند، وضعیت مان این گونه نبود. اگر از ۵ بازی که مساوی کردیم ۲ تا را برده بودیم الان با ۲۱ امتیاز در صدر جدول بودیم. ولی باز هم خدا را شکر که پیکان را بردیم و این طلسم شکسته شد.

کارشناسان می گویند استقلال جلوی تیم‌هایی مثل نساجی، صنعت‌ نفت یا فجر امتیاز از دست داد و تازه از این هفته باید با حریفان سخت‌ تری مثل سپاهان، آلومینیوم، مس و... بازی کند.

    به‌نظرم لیگ امسال طوری شده که همه تیم‌ها نزدیک به هم هستند. دیگر مثل قدیم نیست که بگویید فقط دو سه تیم مدعی هستند. اصلا در لیگ‌های معتبر دنیا هم اینطوری شده. شما لیگ اسپانیا را هم نگاه کنید همینطور است. الان در اسپانیا مثلا رئال بتیس می‌آید بارسلونا را شکست می‌دهد. به همین ترتیب در لیگ ایران هم تیم‌ها تقریبا هم‌سطح شده‌اند. در تک‌موقعیت‌ها و تک‌شانس‌ها یک تیم می‌تواند برنده بازی شود وگرنه همه تیم‌ها نزدیک به هم هستند. مخصوصا دفاع کردن را همه تیم‌ها یاد گرفته‌اند. جلوی تیم‌های بزرگ‌تر مثل استقلال، پرسپولیس و سپاهان می‌آیند دفاع می‌کنند و طوری بازی می‌کنند که یک مساوی بگیرند. خلاصه تیم‌ها نزدیک شده‌اند ولی باز هم اگر روی کاغذ حساب کنید، بله می‌شود گفت ما بازی‌های آسانی داشتیم که با بدشانسی‌ها و یک‌سری مسائل مساوی شدند.

کمی هم از دربی ۱۰ روز قبل بگو که نخستین تجربه تو در چنین مسابقه‌ ای بود. بازیکنان پرسپولیس که اکثرا گفتند ما بهتر از استقلال بازی کردیم. این موضوع را قبول داری؟

    شما که بازی را از تلویزیون دیدید به‌ نظرتان پرسپولیس بهتر از ما بود؟ چیزی که همه دیدند یک بازی پرتنش و کم‌ ریسک بود. هیچ‌کدام از تیم‌ها زیاد ریسک نمی‌کردند، چون شرایط جدول طوری بود که هر تیمی می‌باخت تحت فشار قرار می‌گرفت. هر ۲ تیم امید داشتند با تک‌ موقعیت‌ها بتوانند پیروز شوند که این اتفاق هم نیفتاد. اگر پرسپولیسی‌ها ادعا دارند از ما بهتر بودند بگویند مثلا در کدام صحنه بهتر از ما بودند. چه کاری کردند که ما نکردیم؟! اگر آنها موقعیت داشتند ما هم دو سه تا موقعیت داشتیم. اگر آنها پاس دادند که ما هم همین کار را کردیم. تازه ما ۲ پنالتی‌مان هم در آن بازی سوخت و داور نگرفت. من قبول ندارم که بهتر از ما بودند و به‌نظرم با وجود اینکه پنالتی ما را نگرفتند، همان مساوی عادلانه بود.

ولی در کل دربی بازی جذابی نبود؟

    همان طور که گفتم جفت تیم ها نمی خواستند ریکس کنند و به همین دلیل بازی خیلی سردی بود. دربی بیشتر پرتنش و درگیرانه بود.

خودت هم اولین دربی ات بود. از حس وحالت بگو. اتفاقی برایت افتاد که در خاطرت بماند؟ مثلا بازیکن حریف در زمین کری خواند؟

    خدا را شکر برای من دربی خوبی بود. البته توپ بیشتر روی هوا بود و به من نمی‌رسید ولی در صحنه‌هایی که صاحب توپ بودم آن کاری که می‌خواستم را انجام می‌دادم. خدا را شکر همه‌چیز خوب بود. موقعیتی هم برایم به‌وجود نیامد که بخواهم از آن استفاده کنم. در کل تجربه خوبی بود ولی به‌نظرم اگر تماشاگر می‌آمد شاید جذاب‌تر می‌شد و تجربه متفاوتی را حس می‌کردم. امیدوارم شرایط مهیا شود و هواداران از این هفته به ورزشگاه بیایند.

مطمئنا شرایط دربی و در کل فوتبال با حضور هوادارن تفاوت می کند. اینطور نیست؟

    بله امیدوارم شرایط مهیا شود و هوادارن از این هفته به ورزشگاه بیایند.

در این هفته‌ها واضح است که فوتبال ما نیاز مبرمی به VAR دارد. اعتراض‌ها به داوری هر روز بیشتر می‌شود.

    بله در همین دربی، صحنه‌ ای که توپ به‌ دست بازیکن پرسپولیس خورد تقریبا ۷-۶ بازیکن درگیر بودند و شلوغ بود. طبعا تشخیص این صحنه برای داور سخت است و او فقط با VAR می‌توانست تشخیص بدهد که پنالتی بود. ولی صحنه دقیقه ۸۷ دیگر واضح بود و همه دیدند، یعنی هر کسی بود متوجه می‌شد. چطور در بازی پرسپولیس با مس رفسنجان صحنه‌ای که اصلا هیچ برخوردی نبوده و بازیکن‌ها با هم برخورد نکردند پنالتی شده بعد در این صحنه که واضح‌تر از آن هم بود می‌گویند پنالتی نیست؟ واقعا نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد که اینطوری می‌شود!

این هفته هم پرسپولیسی‌ها اعتقاد داشتند گل دوم را مهاجم هوادار با دست به تیم‌شان زده است.

    بله همه تیم‌ها دوست دارند VAR بیاید. حالا یک بازی به سودشان می‌شود و یک بازی به ضررشان. اگر VAR بود خطای هند مهاجم هوادار گرفته می‌شد اما در دربی هم پنالتی ما گرفته می‌شد. به هر حال آنچه حق است اتفاق می‌افتاد.

در این ۹ هفته که از لیگ برتر گذشته، ارزیابی‌ات از این مسابقات چیست؟

 

    به‌خاطر اینکه تیم‌ها به هم نزدیک هستند، بازی‌ها کم‌گل می‌شود. کم پیش آمده که یک بازی پرگل شود. در مورد تیم خودمان، طی ۹هفته کلا ۲ گل خوردیم که هر ۲ از ضربات ایستگاهی بوده و باید گفت خدا را شکر عملکرد دفاعی‌مان خیلی خوب بوده است. در کارهای تهاجمی هم خیلی خلق موقعیت کردیم، فقط کم گل زدیم. در مجموع عملکردمان خوب بوده و کادر فنی هم راضی بودند. مدعی‌های دیگر هم خوب بودند اما تازه ۹هفته گذشته و خیلی چیزها مشخص نشده است. هنوز امتیازات زیادی مانده و چیزی مشخص نیست.

مدعیان اصلی قهرمانی را کدام تیم‌ها می‌دانی؟

    من اسم نمی‌برم ولی معلوم است. تیم‌های بالای جدول همه مدعی هستند.

در نخستین فصل حضور در استقلال، در مجموع از شرایط خودت در این تیم راضی هستی؟

    تا الان هر بازی که در زمین بودم هر کاری که کادر فنی از من خواسته همان را انجام دادم. یک بازی گفته‌اند اینجا بمان و تکان نخور، من هم همان کار را انجام دادم. شاید از تلویزیون به‌نظر برسد من کاری در زمین انجام ندادم ولی آن چیزی که از من خواسته شده را انجام داده‌ام. خیلی هم تلاش کردم برای گل زدن و پاس گل دادن و در کل سعی کردم بازیکن مفیدی برای تیمم باشم. کادرفنی به من گفته تو این کار را انجام بده، اینجای زمین بمان، اینجا ارسال کن یعنی چیزهایی که از من خواسته شده را همه را انجام دادم. من طبق دستورات کادر فنی عمل کردم حالا ممکن است بعضی ها انتقاد کنند یا بعضی ها خوش شان بیاید ولی من خواست های کادرفنی را اجرا کردم. خیلی هم تلاش کردم برای گل زدن، پاس گل دادن، یا واسه هرچیز دیگری که بود تلاش کردم . البته به قول شما بعضی بازی ها  برخی بازیکنان همیشه خوب نیستند. برخی اوقات یک اتفاقاتی می افتاد حالا شاید مثلا یک ذره تداخل ایجاد کند ولی کلا احساس می کنم لیگ برای من تا اینجا خوب بوده است.

هدف تو برای امسال چیست؟

    هدفم این است که با استقلال قهرمان لیگ شوم تا بعد ببینم چه اتفاقی می‌افتد.

هدف شخصی‌ات چیست؟

    هدف شخصی‌ام دیگر بماند برای خودم.

پس ما آخر فصل چطور بفهمیم به هدفت رسیدی یا نه؟

    خب ببینید من کجا می‌روم آن‌وقت می‌فهمید به هدفم رسیدم یا نه.

پس قرار است جایی بروی؟

    نه... نه... منظورم این بود که ببینید چه اتفاقاتی می‌افتد. قرار نیست جایی بروم. حالا هدف‌های زیادی هست ولی ممکن است بگویم و اتفاق نیفتد.

امسال شرایط مالی باشگاه چطور است؟ پول‌هایتان را به موقع گرفته‌اید؟

    بله یک درصدی را گرفتیم و قرار است که یک درصد دیگری هم واریز کنند.

این هفته هم بازی با سپاهان را پیش رو دارید که ازجمله بازی‌های ۶ امتیازی است.

    سپاهان تیم خیلی خوبی است. ما هم تیم خوبی هستیم و ان‌شاءالله شاهد بازی خوبی باشیم.

در مورد احتمال دعوتت به تیم ملی صحبتی شده یا چیزی شنیدی؟

    نه چیزی به من نگفتند ولی من تمام سعی ام را می کنم تا اگر مربیان تیم ملی صلاح بدانند، دعوت شوم.

منبع: طرفداری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها