|
کدخبر: 216108

پیروزی دراماتیک ایران مقابل لبنان

تیم ملی ایران در دیداری حساس و نفس گیر با گل لحظات پایانی نوراللهی توانست لبنان را شکست بدهد.

ورزش پیروزی دراماتیک ایران مقابل لبنان

بر این اساس نفرات زیر برای تیم ملی ایران مقابل لبنان بازی خواهند کرد:

علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، حسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، وحید امیری، علی قلی زاده، سعید عزت الهی، احمد نوراللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون.

ترکیب لبنان:

مصطفى مطر،عباس عاصی ، الکس ملکی ، قاسم الزین  ، سونی سعد، نادر مطر ، فیلکس ملکی ، محمد علی الدهینی ، محمد حیدر، باسل جرادی ، محمد قدوح

همانطور  که انتظار می‌رفت آرایش بازیکنان تیم ملی در روز غیبت مهدی طارمی به شدت دچار تغییر شده و با استناد به ۱۱ بازیکنی که برای حضور در ترکیب اصلی انتخاب شده‌اند، به نظر می‌رسد چینش ۱-۳-۲-۴ برای دیدار برابر لبنان انتخاب شده است.

دقایق حساس:

نیمه اول:

دقیقه ۴: روی یک حرکت ترکیبی زیبا موقعیت شوتزنی برای نورالهی از درون محوطه جریمه فراهم شد اما ضربه خطرناک او با برخورد به مدافعان راهی کرنر شد.

دقیقه ۱۲: ضربه آزاد یاران لبنان به روی دروازه ایران بی ثمر از کنار دروازه بیرانوند به بیرون رفت.

دقیقه ۱۳:سانتر بلند کنعانی به محوطه جریمه روی سر جهانبخش نشست و ضربه سر کاپیتان ایران از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۸: ارسال جهانبخش روی  تیرک دوم با شیرجه سردار آزمون همراه شد ولی مهاجم تیم ملی به این توپ نرسید تا مطر از کنار دروازه بازی را آغاز کند.

دقیقه ۲۴: این دقیقه در شرایطی به انتها رسید که ارسال قلی زاده و در ادامه تلاش سردار برای زدن توپ با اعتراض ملی پوشان ایرانی همراه شد که معتقد بودند توپ به دست مدافع لبنان برخورد کرده است. در ادامه شوت جهانبخش با برخورد به مدافع لبنان راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۵: چند دقیقهای است که شاگردان اسگوچیچ روی دروازه تیم میزبان خیمه زده اند. درنهایت با یک کرنر دیگر که در برگشت نزدیک بود به ضدحمله تبدیل شود، این موج از حمله ایران تمام شد.

دقیقه ۲۹: ضربه سرکش جهانبخش از پشت محوطه جریمه با واکنش دروازه بان لبنان راهی کرنر شد.

در دقیقه ۳۷ ارسال بسیار بلند و مواج عباس عاصی مدافع راست تیم ملی فوتبال لبنان کمی آنطرف تر از تیرک دوم در شرایطی که بیرانوند به گمان اوت ایستاده بود، به سعد رسید و این بازیکن هم پس از کنترل بسیار خوب توپ، موفق شد دروازه بیرانوند را که اشتباه شیرجه زده بود و زاویه موافق را خالی کرد، باز کند تا برخلاف پیش بینی ها این لبنان باشد که گل اول بازی را به ثمر رسانده است.

دقیقه ۴۵+۱: ضربه قلی زاده از زاویه بسته روی پاس بسیار خوب عزت اللهی عرض دروازه را طی کرد تا یکی از جدی ترین موقعیت های تیم ملی در نیمه اول از دست برود.

نیمه دوم:

دقیقه ۵۴: ارسال صادق محرمی با ضربه چکشی سامان قدوس همراه شد ولی ضربه او دقت نداشت تا همچنان لبنان با یک گل پیش باشد.

دقیقه ۵۵: اقدام بیرانوند برای دریبل بازیکن حریف سبب شد توپ از مالکیت او خارج شود و در ریبابند شوت مهاجم لبنان با دخالت محرمی به کرنر رفت.

دقیقه ۵۶:ضدحمله بسیار خوبی برای ایران  در حال شکل گرفتن بود ولی پاس قدوس بی دقت بود و این موقعیت خوب از دست رفت.

دقیقه ۶۵: شوت سردار آزمون با قدرت بسیار زیادی از نزدیکی های نقطه کرنر زده شد ولی ضربه او با واکنش عجیب و بسیار خوب مصطفی مطر به کرنر فرستاده شد.

دقیقه ۷۵: ضربه جهانبخش پس از برخورد به مدافعین لبنان به راحتی در اختیار مطر قرار گرفت.

دقیقه ۷۸: عل قلی زاده موقعیت بسیار خوبی در محوطه جریمه داشت که ضربه او بی دقت به اوت رفت.

دقیقه ۸۱: شوت سردار آزمون روی پایش جفت و جور نشد تا ضربه او با اختلاف و کم رمق از کنار دروازه راهی اوت شود.

در دقیقه ۱+۹۰ سردار آزمون روی پاس وحید امیری که با پس از اشتباه مدافع حریف توانست با یک ضربه بیرون پا دروازه مطر را باز کند.

دقیقه ۹۵: در شرایطی که ثانیه هایی بیشتر به پایان بازی و وقت های اضافی باقی نمانده بود، نفوذ وحید امیری از سمت راست خط دفاعی تیم فوتبال لبنان با پاس رو به عقب بسیار خوب او همراه شد. ضربه اول آزمون به مدافع لبنان برخورد کرد و به پشت محوطه جریمه رسید که احمد نوراللهی منتظر بود تا با شوتی دقیق گل دوم بازی را در عین ناباوری به ثمر برساند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها