|
کدخبر: 200748

انتقاد تند پیشکسوت استقلال از وریا غفوری!

پیشکسوت استقلال گفت: شانس آوردیم الهلال شبیه تیمی نبود که در دهه نود میلادی بازی می کرد وگرنه خدا می‌دانست چند گل به استقلال می زد.

ورزش انتقاد تند پیشکسوت استقلال از وریا غفوری!

پیرو شکست تیم استقلال مقابل الهلال عربستان بسیاری از کارشناسان استقلالی نسبت به این شکست واکنش نشان داده و کادرفنی و یارگیری تیم استقلال در فصل نقل و انتقالات را به باد انتقاد گرفتند. سعید مراغه چیان درباره شکست استقلال، یارگیری این تیم در فصل نقل و انتقالات و جمله معروف فرزاد مجیدی که گفته بود دربی نقل و انتقالات را استقلال برده حرف زد.

بازی استقلال و الهلال را دیدید؟

استقلال اصلا تیم خوبی نبود. ترسیده بود. الهلال هم تیمی نبود که می گفتند خیلی قدرتمند است. فقط یکی دو نفر در این تیم خوب بودند. شماره ۱۵ آنها که پاس گل اول را داد، همان که گل زد و کسی که پاس گل دوم را داد خوب بازی می کردند و سایر نفرات تیم شان اصلاً فوتبال خاصی نشان نمی‌دادند.

نیمه اول را چطور ارزیابی کردید؟

متاسفانه ما در نیمه اول موقعیت‌های خوبی داشتیم ولی چون بچه ها با ترس بازی می کردند نتوانستند از آنها استفاده کنند. استقلال نسبت به دور قبلی حضور در لیگ قهرمانان خیلی تغییر داشت. جایی خواندم از ۱۴ گلی که استقلال در مرحله گروهی زده زننده ۱۳ گلش دیگر در این تیم نیستند. با این تیم چطور می خواستیم الهلال را شکست بدهیم؟ بازیکنان خوبی هم که نگرفته اند.

اما کادرفنی استقلال معتقد است یارگیری تیم خیلی خوب است؟ به ویژه اینکه خود فرهاد مجیدی تیم را بسته است در حالی که سالهای قبل دلال‌ها برای استقلال تیم می‌بستند؟

ای کاش باز هم دلال ها برای استقلال یارگیری می‌کردند. لااقل چهار تا بازیکنان اسم و رسم دار به استقلال می آمد. این بازیکنانی که من دیدم اصلاً در حد استقلال نیستند. یا اگر هم باشند یک ‌فصل کار دارند تا بتوانند با شرایط بازی در استقلال آشنا بشوند.

وریا غفوری در این بازی چطور بود؟

وریا فوق العاده ضعیف بود. دفاع ما متزلزل بود. چرا بازیکن باید روی زمین سُر بخورد؟ مگر کادرفنی به آنها نگفته چه نوع استوکی را بپوشند که روی چمن سر نخورد؟ چرا یکی از بازیکنان الهلال سُر نخورد؟ ما بی توجه از کنار ساده ترین چیزها رد می شویم.

یادتان هست فرزاد مجیدی گفته بود استقلال دربی نقل و انتقالات را برده است؟

من برای فرزاد مجیدی و برادرش احترام قائلم ولی آیا این بود دربی انتقالات تان! شما با این یارگیری دربی را سه هیچ باخته اید! شانس آوردیم که الهلال تیم نبود. هر زمان یکی دو بازیکن خارجی آنها راه می‌افتادند الهلال هم راه می افتاد. در غیر این صورت آنها فقط درون نیمه زمین خودشان ایستاده بودند و زیر توپ می‌زدند.

استقلال می تواند بازیکن فوق حرفه‌ای بخرد تا استقلال را از این شرایط نجات بدهد؟

فوق حرفه‌ای؟ کدام فوق حرفه‌ای؟ یک بازیکن حرفه‌ای در تیم الهلال ۱۵ میلیون دلار برایش هزینه شده که تازه فوق حرفه ای هم نیست. این مبلغ از کل قیمت بازیکنان و مربیان استقلال بیشتر است. سر مردم را کلاه می‌گذارید؟ آقای سلطانی‌فر باید بازخواست شود. آقای فتحی را باید بازخواست کنید. سعادتمند باید بازخواست شود. رضا افتخاری باید بازخواست شود. اینها در سال‌های گذشته شفر را فراری دادند. استراماچونی را فراری دادند. محمود فکری داشت کار می کرد او را کنار گذاشتند. یک نفر باید یقه اینها را بگیرد.

فکر می کنید وزیر جدید این کار را بکند؟

با شناختی که از آقای سجادی دارم دوست دارد استقلال و پرسپولیس را به یک چشم ببیند. ولی سوال من این است چرا افرادی مثل نامداری، آصفی و عبدیان از هیئت مدیره استقلال رفتند؟ سجادی در اولین گام باید مددی را از کار برکنار کند. تا مددی هست استقلال اوضاعش همین است.

منبع: خبر ورزشی

ارسال نظر