|
کدخبر: 196192

تضمین می دهم که سجادی پرسپولیسی نیست!

پیشکسوت استقلال گفت: وزیر جدید ورزش، دوومیدانی‌کار بوده و فوتبالیست نیست که بخواهند او را به این تیم و آن تیم بچسبانند.

ورزش تضمین می دهم که سجادی پرسپولیسی نیست!

حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان دیروز بعد از دیدار با مدیران کل و روسای فدراسیون‌های ورزشی با جمعی از پیشکسوتان ورزشی دیدار و گفت‌وگو کرد. در این جلسه‌ چهره‌هایی همچون محمد نصیری، منصور برزگر، حسین کلانی، حسن روشن، ابراهیم جوادی، مهدی مناجاتی، مجید احتشام‌زاده و علی‌اکبر حیدری حضور داشتند. پیشکسوتان ورزشی در این دیدار ضمن تبریک به دکتر سجادی حضور یک چهره ورزشی در راس وزارت ورزش و جوانان را به فال نیک گرفتند و اعلام آمادگی کردند که همه‌جوره برای ارتقای ورزش کشور از وزیر ورزش و جوانان حمایت کنند. همچنین نفرات حاضر در جلسه به بیان برخی نقطه‌نظرات و مشکلات پیش‌روی پیشکسوتان و فدراسیون‌ها پرداختند.

به همین بهانه دقایقی با حسن روشن، پیشکسوت استقلال درخصوص جلسه برگزارشده و همچنین پیرامون شرایط آبی‌پوشان به صحبت پرداختیم.

جلسه روز گذشته‌تان با حمید سجادی وزیر جدید ورزش چطور گذشت؟

جلسه خیلی خوبی بود، هرچند این جلسه یک تداخلی را با جلسه بین وزیر با مدیران استان‌ها و برخی مدیران دیگر داشت، اما درمجموع جلسه خوبی را پشت‌سر گذاشتیم و صحبت‌های خوبی را هم طرفین انجام دادند.تعدادی از پیشکسوتان و کارشناسان در این جلسه حضور داشتند و درمجموع جلسه مفیدی برگزار شد. ازطرف وزارت ورزش به میهمانان خوشامدگویی و خیر مقدم گفته شد و ما هم ضمن عرض تبریک به حمید سجادی برای او در ادامه راه در وزارت ورزش آرزوی‌ موفقیت کردیم‌.

آینده ورزش را با حمید سجادی چطور می‌بینید؟ می‌توان به موفقیت ورزش کشور با سجادی امیدوار بود؟

به‌نظر من آینده خیلی خوبی را می‌توان متصور بود، چون او اولین وزیری است که با کارنامه ورزشی و به‌عنوان یک ورزشکار سابق به‌سمت وزیر ورزش انتخاب می‌شود و مطمئنا همه را می‌شناسد و زبان همه را می‌فهمد. ما هم امیدواریم هرچند این‌طور که آقای سجادی صحبت می‌کردند و کارهایی که قرار است انجام بدهد، اگر این اتفاقات بیفتد و مثمرثمر واقع شود، مطمئنا آینده خوبی در انتظار ورزش کشور خواهد بود. ما هم به او دلگرمی و پشت‌گرمی داریم که همه ما در چهار سال آینده از وی پشتیبانی و حمایت خواهیم کرد و به او گفتیم بعد از خدا همه ما پشت تو هستیم و فکر می‌کنم آینده خوبی برای ورزش کشورمان در آینده حاصل شود.‌ من به گذشته کاری ندارم، چون در ورزش نبودم، هرچند الان هم نیستم، اما چون سابقه و کارنامه ورزشی دارم کمک می‌کنم، چون الان شرایط طوری هست که هرکسی که می‌تواند به ورزش کشور کمک کند و هر کاری از دستش برمی‌آید باید دریغ نکرده و ما هم اگر بتوانیم حتی دورادور این کار را انجام خواهیم داد. ما اعضای صندوق پیشکسوتان حمایت خود را از سجادی اعلام کرده و به او گفتیم در آینده پشتیبانش خواهیم بود. درواقع اعلام آمادگی کردیم که همه‌جوره درخدمتیم، هرچند شاید نتوانیم به‌صورت فیزیکی اما از هر لحاظ دیگر اگر بتوانیم مفید باشیم، باعث افتخار و خوشحالی من و سایر پیشکسوتان خواهد بود.

به بحث استقلال برسیم. شنیده می‌شود طی چندروز گذشته تمام مدیران قدیم و جدید و فعلی و حتی آنهایی که در آینده صحبت از حضورشان در استقلال می‌شود با سجادی جلسه گذاشته و با او برای رسیدن به صندلی مدیریت این باشگاه لابی کرده‌اند. در این خصوص چه نظری دارید؟

از این موضوع خبر نداشتم، اما اگر این اتفاق افتاده باشد، دیگر اینها مگسانند گرد شیرینی، ولیکن من چیزی نشنیدم و ندیدم. اتفاقا در این جلسه گفتند که مدیرعامل پرسپولیس هم وقت گرفته است تا به خدمت سجادی برسد، هرچند مدیران فدراسیون هم گویا روز گذشته جلساتی را با وزیر جدید ورزش برگزار کردند. با این‌حال درخصوص استقلال چیزی نشنیدم، هرچند در جلسه به خود آقای سجادی گفتم که لطفا به فکر استقلال هم باشید، چون خیلی وقت است دارد به این تیم ظلم می‌شود که او هم گفت ان‌شاءالله، و تاکید کردند که به‌موقع به همه مسائل رسیدگی خواهد کرد و آرام‌آرام کارها را پیش می‌برند. او تازه آمده و باید به سجادی فرصت بدهیم تا بتواند در موعد مقرر با مشورت و تدبیر بهترین تصمیم را درخصوص ارکان ورزش و تیم‌هایی مثل استقلال بگیرد.

هواداران استقلال می‌گویند خود سجادی هم پرسپولیسی است و شاید داستان‌های مرتبط با این وزارت با استقلال طی ۴ سال دیگر بازهم ادامه پیدا کند!

خیر، این‌طور نیست. ایشان دو و میدانی‌ کار بوده و فوتبالیست نیست که بخواهند او را به این تیم و آن تیم بچسبانند.

درهای لیگ برتر فوتبال امارات با تغییر اسم یک‌بار دیگر روی فوتبالیست‌های ایرانی بازگشایی شد. شما چندین سال در این کشور در سمت‌های مختلف کار کردید. این اتفاق را به سود فوتبال ایران می‌دانید یا به ضرر آن؟

به‌نظر من این اتفاق برای فوتبال ایران خیلی خوب است تا بچه‌های فوتبال ایران بتوانند از مرزها بیرون رفته و راه برای پیشرفت آنها باز بشود. آب هم یک‌جا بماند می‌گندد و بو می‌گیرد. بچه‌ها باید تولید بشوند و دو سه سال برای باشگاه‌های خود بازی کرده و معروف بشوند و درنهایت با انتقال به کشورهای خارجی ازلحاظ مالی به باشگاه‌های خود کمک کنند و خودشان هم به‌نوعی تامین شده و به‌دنبال زندگی‌شان بروند. مثل مجتبی جباری و خیلی فوتبالیست‌های دیگر آنجا فوتبال خود را تمام کنند. به‌نظر من این اتفاق بسیار خوب است تا اینکه بخواهند بیایند اینجا دور بزنند که می‌شود همان آش و همان کاسه.

درهرصورت فوتبال امارات تماشاگر آنچنانی ندارد و شاید ازلحاظ فنی هم خیلی سطح بالایی نداشته باشد و به‌نوعی فقط پول در آن است.

این موضوع دیگر بستگی به خودشان دارد که بتوانند از شرایط استفاده کنند یا نکنند، در غیر این‌صورت هرجایی بروند معتقدم فقط باید بروند که این امر خیلی هم خوب است. البته نه اینکه بخواهیم آنها را دور بیندازیم، بلکه آنها از رده جوانان به باشگاه‌های خود آمده بازی کنند و معروف شوند و بعد از آن بروند اروپا و به‌طور مثال کاری که منچستر یونایتد و دیوید بکهام انجام دادند. اینجا هم بازیکن را بیاورند و بعد که معروف شد مثل مهدی قایدی او را بفروشند. چرا نباید او را می‌فروختند، درحالی‌که می‌توان با پول رضایتنامه‌اش بدهی‌ها را پرداخت کرد تا خرج باشگاه هم دربیاید؟ این روال عادی هست که هر باشگاهی باید آن را طی کند. ازلحاظ فنی که سوال کردید، من معتقدم در هرصورت آنها از ما پایین‌تر هستند، اما در هر صورت انتقال بازیکنان به کشورهای خارجی باعث می‌شود هم خرج باشگاه‌ها دربیاید، هم جا برای جوان‌ترها خالی شود و هم اینکه زندگی خودشان تامین می‌شود، این مسائل خوب است و به نفع فوتبال ایران.

صحبت از مهدی‌ قایدی کردید. آیا الان وقت رفتن او بود؟

بله، هرموقع بازیکنان ایرانی را بخواهند و با قیمت خوب بخرند و کمک بزرگی به باشگاه بشود، باید بروند. او هم سه چهار سال در استقلال بازی کرد و باید می‌رفت، ضمن اینکه چه تضمینی وجود داشت که برای فصل آینده همین کیفیت را حفظ کند و یا خدای ناکرده مصدوم نشود.

استقلال درحالی وارد بازار نقل‌ و انتقالات شده است که به‌نظر می‌رسد برخی از پیشکسوتان این تیم در این امر تعیین‌کننده بوده و در استوری‌های خود سفارش بازیکن به کادر فنی می‌دهند و یا افرادی مانند محمد تقوی با اینکه هنوز بازی‌ها شروع نشده، انتقادات گسترده‌ای را به‌راه انداخته‌اند.

اینها یک‌سری حرف می‌زنند، اما شنونده باید عاقل باشد. اگر برخی به مجیدی توصیه بازیکن می‌کنند مجیدی باید خودش بررسی و ارزیابی کرده و ببیند چه کسی به دردش می‌خورد. بدبختی ما این است که کمیته فنی نداریم، چون وقتی کسی به دردش خورد، باید او را به کمیته فنی معرفی کرده و کمیته فنی هم مثل مجلس که وزرا را تایید می‌کند در کمیته فنی هم بازیکن جدید تایید شود که اگر او بازیکن نامناسب و یا بد از آب درآمد، کمیته فنی نسبت‌به این امر پاسخگو بوده و به‌نوعی پشت فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی باشد و مجیدی هم به‌تنهایی تصمیم نگیرد. حالا پیشکسوت‌ها بعضی موقع‌ها خوب صحبت می‌کنند و برخی مواقع هم مغرضانه، اما شنونده باید عاقل باشد. الان باشگاه استقلال چیزی ندارد که بخواهد تصمیم‌گیری جمعی بکند و مدام دارند تصمیمات فردی می‌گیرند و این موضوع به ضررشان خواهد شد، ولیکن پیشکسوت نباید درخصوص اینکه چه کسی بیاید و چه کسی نیاید به کادرفنی سفارش بدهد. حالا خدا را شکر که من خودم کسی را نمی‌شناسم، اما اینکه سفارش بدهیم این درست نیست، چون نباید چیزی را تحمیل کنیم و پیشکسوت هم باید کمک کند. درخصوص محمد تقوی هم که به‌عنوان کارشناس رسانه فعالیت می‌کند معتقدم اگر خصومت شخصی با کسی دارد، به خودش مربوط است، اما الان موقع این کارها نیست.

فرهاد مجیدی خودش تیم را بسته است و به‌نظر می‌رسد در این خصوص و با این وضعیت می‌توان انتظار آینده خوبی را از استقلال داشت.

در هرصورت هر اتفاقی درطول فصل بیفتد، خود مجیدی هم باید پاسخگو باشد، اما بازهم تاکید می‌کنم از فضای استقلال بی‌خبر هستم و اصلا نمی‌دانم در تیم چه کسی هست و چه کسانی را جذب کردند و چه برنامه‌هایی دارند. هرچند بهتر بود درخصوص اتفاقات روز هواداران را هم درجریان می‌گذاشتند، چون فرداروزی خدایی نکرده اگر استقلال نتیجه نگیرد، همین هواداران روی سرشان خواهند ریخت، اما اگر مردم را درجریان گذاشته و هواداران راضی باشند، همین مردم هم می‌توانند به استقلال و ارکان آن کمک کنند. اگر استقلال این فصل هم ناکام شود چطور خواهد شد؟ جالب اینکه در جلسه‌ای که با وزیر ورزش داشتیم، دوستان می‌گفتند مگر مجیدی چقدر وضعش خوب است که از خودش پول و پاداش به بازیکنان می‌دهد و من گفتم اینطور نیست، مگر او از کجا می‌تواند این همه پول را تامین کند. اصلا گفتن این صحبت‌ها صلاح نیست و برای باشگاه بد است که یک مربی از خودش پول می‌دهد. هرچیز قانون و برنامه دارد. حالا باید ببینیم چه برنامه‌هایی در آینده برای این تیم تدارک خواهند دید تا مردم بفهمند و خودشان قضاوت کنند.

منبع: فرهیختگان

ارسال نظر