|
کدخبر: 191580

امارات در شوک! / ۶ ملی پوش مصدوم شدند

تیم ملی فوتبال امارات یکی از رقیبان ایران برای رسیدن به جام جهانی، با بحران مصدومیت ۶ بازیکن خود روبرو شده است.

ورزش امارات در شوک! / ۶ ملی پوش مصدوم شدند

تیم ملی فوتبال امارات که اردوی آماده سازی خود جهت حضور در رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را در کشور صربستان برپا کرده، با بحران عجیب مصدومیت های بازیکنان خود روبرو شده به نحوی که ۶ بازیکن ملی پوش دچار آسیب دیدگی شده اند.

پیش از عزیمت اماراتی ها به صربستان بود که چهار بازیکن به نام های خلفان مبارک، محمد العطاس، محمد جمعه و یوسف جابر دچار آسیب دیدگی شدند و فن مارویک مربی هلندی امارات روی نام این بازیکنان خط قرمز کشید و حسن صالح، یحیى الغسانش و زاید العامری را به عنوان بازیکنان جانشین به اردوی تیم ملی دعوت کرد.

اما روز بعد نیز فابیو دی لیما و علی سلمین نیز به دلیل مصدومیت از لیست تیم ملی برای سفر به صربستان کنار گذاشته شدند تا اماراتی ها بدون ۶ بازیکن مهم خود راهی این اردوی آماده سازی شوند. این میزان از مصدومیت ها باعث انتقاد کارشناسان ورزشی در امارات نیز شد.

 نورالدین العبیدی سرمربی تونسی که سابقه سالها حضور در فوتبال امارات را دارد، در گفتگو با روزنامه امارات الیوم ضمن تعجب از این میزان آسیب دیدگی ملی پوشان گفت: سوالی که اینجا مطرح می شود این است که چه چیزی باعث این آسیب دیدگی ها شده است و چه کسی مسئولیت آنها را بر عهده می گیرد؟ به ویژه اینکه تیم هنوز در مرحله آماده سازی است؟ این موضوع مهم است و همه باشگاه ها باید برای جلوگیری از این مصدومیت ها، علت آن را پیدا کنند.

عبدالمجید النمر دستیار سرمربی باشگاه خورفکن نیز در این خصوص گفت: من به نوبه خود معتقدم عدم حضور این بازیکنان فرصتی است تا بازیکنان جایگزین توانایی های خود را ثابت کنند. من امیدوارم که مصدومیت این شش بازیکن خفیف باشد و به سرعت به تمرینات تیم ملی بازگردند. فن مارویک راهی جز آماده سازی بازیکنان جایگزین ندارد، زیرا عدم حضور یک یا دو بازیکن اصلی روی برنامه های کادر فنی در مراحل آماده سازی تأثیر می گذارد.

محمد مطر غراب تحلیلگر کانال های "ورزش دبی" معتقد است که هرگونه غیبت در تیم، چه برای بازیکن اصلی و چه جایگزین، بر روی عملکرد تیم ملی امارات تأثیر می گذارد چرا که این تیم در حال حاضر مرحله متفاوتی را پشت سر می گذارد. غراب اذعان داشت: حتی پس از بازگشت این ۶ بازیکن به تیم ملی پس از بهبود مصدومیت، غیبت آنها در تمرینات باعث می شود آنها بخش مهمی از تمرینات تیم ملی را از دست بدهند.

امارات یکی از حریفان ایران در راه رسیدن به جام جهانی قطر است. کره جنوبی، عراق، لبنان و سوریه دیگر تیم های حاضر در این مرحله هستند.

منبع: ورزش ۳

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها