|
کدخبر: 189434

اختصاصی گسترش نیوز:

محرم ؛ همانی که سپاهان می خواست

تیم فوتبال سپاهان در فصل بیستم به نایب قهرمانی لیگ برتر دست پیدا کرد و بعد از یکی دو سال از شرایط بحرانی خارج شد.

ورزش محرم ؛ همانی که سپاهان می خواست

تیم فوتبال سپاهان در فصل بیستم (۱۴۰۰-۱۳۹۹) به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد اما این اتفاق در شرایط ایده آلی برای طلایی پوشان رقم خورد.

آنها تا روز آخر بازی‌ها مدعی کسب جام بودند وپس از سال‌ها توانستند به امتیازی بالاتر از ۶۰ در جدول رده بندی دست پیدا کنند. سپاهانی‌ها حتی در فصل چهاردهم که به عنوان قهرمانی دست پیدا کردند و فصل هجدهم که نایب قهرمان شدند شمار امتیازهایشان به زیر عدد ۶۰ می‌رسید و شاید جالب باشد بدانید آخرین بار در فصل دوازدهم که لیگ برتر ۱۸ تیمی برگزار می‌شد آنها موفق شدند ۶۴ امتیاز کسب کرده ودر رده سوم قرار بگیرند.

سپاهانِ قهرمانِ فصل چهاردهم ۵۹ امتیاز و نایب قهرمان لیگ هجدهم ۵۸ امتیاز به حساب خود واریز کرده بود.

از اعداد و ارقام که گذر کنیم حقیقت آن است که حتی طی دو فصلی (نوزدهم و هجدهم) که امیر قلعه نویی هدایت طلایی پوشان را بر عهده داشت، شرایط برای سپاهان در وضعیت ایده آل نبود.در واقع طی ۷، ۸ سال اخیر علی رغم سال‌های پیش از آن، سپاهان دوران رکودی را پشت سر می‌گذاشت که از تصور فوتبالی‌ها خارج بود چرا که با توجه به شهادت بیشتر فوتبالیست‌ها سپاهان تنها باشگاهی در لیگ برتر بود که همیشه بر سر تعهدات خود می‌ماند و از این حیث آنها خوشنام ترین لقب می گرفتند. همین مهم که قطعا نشانگر مدیریت خوب بر این باشگاه ورزشی بود سبب شد تا آنها کم تر درگیر حواشی باشند و در آرامش راه موفقیت را پیش بگیرند.

کم شدن بودجه و محدودیت‌های تیم‌های صنعتی برای هزینه کردن، رفتن بازیکنان قدیمی و نبود مربی قابل اتکا و محبوب هوادارانُ از دلایلی بود که این باشگاه را طی سال‌های اخیر با حواشی خاصی روبه‌رو کرد اما حالا به نظر می‌رسد ورق به نفع طلایی پوشان برگشته است.

حضور محرم نوید کیا در راس کادر فنی سپاهان در حالی اتفاق افتاد که کمتر کسی فکرش را می‌کرد این سرمربی جوان، کم حرف و حاشیه بتواند به بار فنی تیم چیزی بیافزاید اما او با استفاده از محبوبیت و مقبولیت خود میان سپاهانی‌ها کار را تا جایی پیش برد که تا هفته آخر مدعی اصلی کسب قهرمانی باشد.

محرم پس از گذشت ۱۰ سال از دوران طلایی سپاهان با دست پر، در قامت سرمربی بازگشت تا اثبات کند او کسی است که سپاهانی‌ها منتظرش بودند و می‌تواند در سال‌های آتی نیز به تیم خود و فوتبال ایران کمک کند. او حالا ستاره جدید میان مربیان جوان لیگ برتر است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها