|
کدخبر: 174049

فدراسیون، بدهی خود را با جریمه استقلال پرسپولیس صاف کرد؟

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال جریمه‌های مالی سنگینی برای خاطیان ۲ دیدار پرحاشیه لیگ برتر فوتبال در نظر گرفته است.

ورزش فدراسیون، بدهی خود را با جریمه استقلال پرسپولیس صاف کرد؟

آرای انضباطی دیدار‌های پرسپولیس و سپاهان و دربی ۹۵ صادر شد و مطابق انتظار جریمه‌های مالی سنگینی نصیب متخلفان این ۲ مسابقه شد.

البته وقتی می‌گوییم مطابق انتظار منظور این نیست که در گذشته این چنین درگیری‌هایی، جریمه‌های مالی سنگینی را متوجه متخلفان نمی‌کرد، اما با توجه به وضعیت فدراسیون و بدهی‌های سنگینی که این روز‌ها بلای جان فدراسیون جدید فوتبال شده است، انتظار می‌رفت تا فدراسیون از این درگیری‌ها بخواهد سود هم ببرد و بخشی از کسری بودجه‌اش را جبران کند.

میزان محرومیت بازیکنان و متخلفان ۲ مسابقه با درگیری‌های مشابه تفاوت چندانی نمی‌کرد. اگر چه همین میزان محرومیت‌ هم با اعتراض شدید سید جلال حسینی و یحیی گل محمدی مواجه شد، اما موضوع عجیب به مبلغ جریمه‌ها برمی‌گردد. جایی که فدراسیون فوتبال برای خاطیان این ۲ مسابقه سر جمع یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان جریمه بریده است که مبلغی هنگفت محسوب می‌شود.

باشگاه پرسپولیس (به جز بازیکنان این باشگاه) برای ۲ مسابقه باید ۲۵۰ میلیون تومان به حساب فدراسیون واریز کند و هر یک از باشگاه‌های سپاهان و استقلال هم ۱۰۰ میلیون تومان جریمه شدند. احکام عجیب‌تر به مبلغ جریمه بازیکنان بر می‌گردد. ۱۰ بازیکن و مربی از سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و سپاهان نفری ۷۵ میلیون تومان جریمه شدند که این جریمه تقریبا کم سابقه محسوب می‌شود.

بدهی‌های تمام نشدنی ویلموتس و دستیارانش، افطاری و هدیه‌های حاشیه ساز به رسانه‌های ورزشی، ماجرای شستا و مصادره ساختمان فدراسیون، ساختمان نیمه کاره و جدید فدراسیون فوتبال، هزینه اردو‌های تیم ملی و هزینه‌های دیگر احتمالا باعث شده تا سئول نشینان جریمه‌ها مالی سنگینی را برای خاطیان لیگ برتر در نظر بگیرند تا بتوانند کمی از این هزینه‌ها را جبران کنند.

حال به نظر می‌رسد با این یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان و البته کمک ۱۰ میلیاردی وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال، بتوان بخشی از بدهی‌های این فدراسیون را جبران کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها