|
کدخبر: 173810

مشکلات بزرگ پرسپولیس در راه قهرمانی

بازگشت بامدادی پرسپولیسی‌ها طی هفته‌های اخیر در پایان دیدارهایش به دردسر بزرگ کادرفنی برای ریکاوری بازیکنان تبدیل شده است.

ورزش مشکلات بزرگ پرسپولیس در راه قهرمانی

برگزاری دیدارها در ساعات پایانی طی دو هفته اخیر برای بازگشت از اصفهان و خصوصا دیدار اخیر این تیم برابر شاهین بندرعامری مشکلات زیادی در بحث ریکاوری بازیکنان شکل داده است.

کاروان پرسپولیس بعد از انجام دیدار خود مقابل سپاهان که در تاریخ ۱۹ اردیبهشت و در ساعت ۲۰: ۲۵ برگزار شد، با پرواز چارتر و نیمه شب وارد فرودگاه تهران شدند. آنها البته طبق برنامه کادرفنی برنامه ریکاوری خود را بعد از استراحتی کوتاه و عصر روز بعد از برگزار کردند.

پرسپولیس بعد از این بازی روز ۲۳ اردیبهشت، یعنی با انجام تنها دو جلسه تمرین تاکتیکی مهیای جدال حساس برابر استقلال شد. این در حالی بود که طبق برنامه آنها روز گذشته و بار دیگر با انجام تنها دو جلسه تمرینی راهی بوشهر شدند تا در دیدار جام حذفی برابر شاهین بندرعامری شوند.

موضوع نگران‌کننده برای کادرفنی ریکاوری بازیکنان در این شرایط بوده است. هرچند مدیریت باشگاه با توجه به شرایط کرونا و پروتکل آن، موفق شده‌اند هزینه سنگین پرواز چارتر را فراهم سازند اما زمان بندی بازی‌ها باعث شده تا این تیم بامداد امروز و ساعت ۴ صبح به تهران بازگردند. خستگی ناشی از سفر و عدم استراحت در زمان مناسب باعث شده تا شرایط برای بازیکنان به سختی دنبال شود.

این در حالی است که با توجه به برنامه پرفشار سازمان لیگ که دیدارهای جام حذفی، لیگ برتر، سوپرجام، لیگ قهرمانان و البته جام ملت‌ها را در پیش دارد، باعث شده تا این فشار در برنامه‌ریزی لیگ برتر نیز نمود پررنگی داشته باشد و علاوه بر پرسپولیس دیگر تیم‌ها نیز مسلما از این وضعیت با خسارت بزرگی مواجه شوند. یحیی گل محمدی برای دیدار مقابل شاهین بندرعامری مجبور شد به دلیل مصدومیت و خستگی به ۸ بازیکن اصلی‌اش استراحت بدهد (حامد لک، کمال کامیابی نیا، محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی ترابی، وحید امیری، شهریار مغانلو، سیامک نعمتی و امید عالیشاه). این در حالی بود که گره خوردن بازی حتی مقابل حریف دسته دومی باعث شد تا یحیی مجبور شود در مقطعی از بازی مهدی ترابی و وحید امیری را به ترکیب فرابخواند. مسلما همانطور که گفته شد فشردگی بازی‌ها، زمان بندی آنها ( که مشکلاتی برای تهیه بلیت و بازگشت هوایی) ایجاد می‌کند تاثیر زیادی در عملکرد فنی تیم‌ها داشته است.

یکی از بازیکنان پرسپولیس با اشاره به این موضوع اینطور توضیح می‌دهد: بازی‌ها در هند هم فشرده دنبال شد. با این حال شاید اتفاق مثبت ماجرا این بود که بازی‌ها به صورت متمرکز برگزار می‌شد. با این حال بازی به صورت ۳ روز یک بار تاثیر زیادی روی عملکرد بازیکنان می‌گذارد. در بازگشت هم با بازی‌های فشرده لیگ برتر مواجه شدیم. به شخصه چند روزی است که از ناحیه کمر احساس درد شدیدی دارم اما فشردگی بازی‌ها مانع از این شده تا حتی فرصت ریکاوری و درمان کامل را داشته باشم. بعد از بازی مقابل شاهین عامری زمانی که به منزل رسیدم، ساعت ۴ و نیم صبح بود.

مسلما تمام عملکرد بدنی شما مختل می‌شود. نه زمان لازم برای خواب دارید و نه زمان مناسبی برای صبحانه و بعد از آن ناهار شماست و باید در تمرین حاضر شوید. مسلما این مسئله روی عملکرد بازیکنان و کیفیت تیم تاثیرگذار خواهد بود. تفاوتی ندارد شما مقابل تیم لیگ برتری و مدعی بازی کنید یا تیمی در لیگ دسته چندم. شما ۹۰ دقیقه بازی می‌کنید و این مسئله شرایط تمرین و ریکاوری و استراحت را مختل می‌کند.

همانطور که گفته شد شاید موضوع مثبت اینجا باشد که علیرغم فشردگی بازی‌ها و زمانبندی نامناسب آن، باشگاه پرسپولیس توانسته پرواز چارتر تیم را مهیا کند و از این حیث از خیلی از تیم‌های دیگر جلوتر باشد اما کاملا مشخص است که استراحت به هشت بازیکن و درگیری خیلی از بازیکنان این تیم بی‌ارتباط به مسئله فشردگی بازی‌ها نیست و مسلما در ادامه نیز با توجه به حساسیت بازی‌ها در لیگ برتر، جام حذفی، سوپرجام، لیگ قهرمانان و حضور برخی از بازیکنان این تیم در اردوی تیم ملی، کار برای شاگردان یحیی گل محمدی سخت‌تر نیز خواهد شد.

 

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها