|
کدخبر: 173419

پای کشتی‌گیر المپیکی هند، به پرونده قتل باز شد

«سوشیل کومار» دارنده مدال برنز المپیک و طلای قهرمانی جهان به جرم قتل در حال تعقیب از سوی پلیس این کشور است.

ورزش پای کشتی‌گیر المپیکی هند، به پرونده قتل باز شد

 

به نقل از سایت کشتی هند، گفته شده «سوشیل کومار» که مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن و مدال طلای رقابت‌های ۲۰۱۰ جهان در مسکو و چندین دوره قهرمانی در رقابت‌های آسیا را در کارنامه ورزشی خود دارد در درگیری با یک کشتی‌گیر جوان ۲۳ ساله به نام «ساگر دنکاد» حضور داشته و کومار به همراه سایر همراهان خود قصد داشته این کشتی‌گیر را به دلیل بد دهنی ادب کند و در ادامه با ضرب گلوله وی را به قتل رسانده‌اند.

شاهدان عینی گفته‌اند که سوشیل و دوستانش این کشتی‌گیر را از خانه‌اش ربوده و به دنبال ادب کردن وی مقابل دیگر کشتی‌گیران بودند. پلیس در صحنه درگیری پنج وسیله نقلیه را مورد بازرسی قرار داده که در هنگام بازرسی یک اسلحه با ۲ خشاب پر و همچنین پنج فشنگ شلیک شده پیدا شده است.

«سوشیل کومار» هم اکنون متواری و دائما در حال تغییر مکان اقامت خود است.

فدراسیون کشتی هند در مورد این اتفاق سکوت خود را شکست و اعلام کرد: زمانی که «سوشیل کومار» در اوج قهرمانی بود، کشتی هند را نیز به اوج رساند. اما حالا که پلیس در پرونده قتل به دنبال این کشتی‌گیر است، همانقدر که تصویر این کشتی‌گیر آسیب دیده، تصویر این ورزش نیز آسیب دید.

این اتفاق درست در زمانی رخ داده که کشتی هند توانسته با ۸ سهمیه المپیک بالاترین سهمیه المپیک خود در المپیک‌ها را کسب کند و کشتی‌گیران این کشور آماده حضور موفق در این بازی‌ها هستند.

کشور هند با مدال برنز این کشتی‌گیر در المپیک ۲۰۰۸ پکن به بی‌مدالی خود در میادین المپیک پس از ۵۶ سال پایان داد و پس از موفقیت این کشتی‌گیر، کشتی‌گیران دیگری نیز توانستند نمایش موفقیت‌آمیزی از خود به جای بگذارند.

مصدومیت آزادکار المپیکی هند

«مالک سومیت» آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی هند که در رقابت‌های گزینشی صوفیه بلغارستان موفق به کسب سهمیه برای کشورش شده بود به دلیل مصدومیت، سه هفته از میادین کشتی دور خواهد بود.

این کشتی‌گیر ۲۸ ساله با توجه به بازگشت آسیب‌دیدگی قدیمی که از ناحیه زانو داشت، می‌بایست سه هفته از تمرینات کشتی دور باشد.

این مصدومیت قدیمی باعث شد تا این کشتی‌گیر هندی در دیدار فینال رقابت‌های کسب سهمیه المپیک مقابل «سرگئی کوزایرف» از روسیه کشتی نگیرد.

هندی‌ها امیدوارند که نماینده کشورشان در این وزن با بهبودی کامل مردادماه امسال راهی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۱ توکیو شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر