|
کدخبر: 171649

مروری بر تمام درگیری‌های پرسپولیس - سپاهان

درگیری عجیب و باورنکردنی شب گذشته در اصفهان، بخش کوچکی از اتفاقاتی بود که در چارچوب پرسپولیس - سپاهان رخ داده است.

ورزش مروری بر تمام درگیری‌های پرسپولیس - سپاهان

تقابل پرسپولیس با سپاهان، یکی از جنجالی‌ترین دیدارهای تاریخ فوتبال ایران بوده است. از روزی که افشین پیروانی گل مشکوک را در اصفهان زد و پرسپولیس را به برتری رساند تا پنالتی شک برانگیز هادی عقیلی در در نیمه نهایی جام حذفی و البته گل دقیقه ۹۰+۶ در لیگ هفتم که جام را از سپاهان دور کرد و به پرسپولیس رساند.

شاید دموکراتیک‌ترین رویارویی غیرفوتبالی طرفین، سال گذشته و زمانی رخ داد که پس از حاضر نشدن سپاهانی‌ها در زمین و اعلام نتیجه ۳-۰، طرف اصفهانی و تهرانی در رسانه‌ها از خجالت هم درآمدند و مواضع خود به شکلی تند، کنایه آمیز و بعضا با توهین ابرازکردند.

البته نکته مهم در بازی شب گذشته، شلوغی شدید اطراف زمین است که مشخص نیست با پروتکل‌های کرونایی سازمان لیگ، چطور رخ داده و این پرسش مهمی است که ناظر بازی و مسئولان برگزاری باید به آن پاسخ دهند. ازدحام اطراف زمین و حضور افراد متفرقه را در آغاز این تنش‌ها نباید نادیده گرفت.

* نیمه نهایی جام حذفی/ سپاهان ۰ - پرسپولیس ۱

حال می‌رسیم به درگیری‌های چند سال اخیر دو تیم؛ در چارچوب مرحله نیمه نهایی جام حذفی ۱۳۹۸-۹۷ اخراج کی‌روش استنلی جنجالی بزرگ را آفرید. پیش او هم کمال کامیابی‌نیا درگیری مختصری با مهرداد محمدی داشت. اما لحظه اصلی، همین جایی است که کی‌روش به شکلی تعجب برانگیز با سروش رفیعی درگیری شده و گلوی او را فشار می‌دهد.

تکسیرا، در تلاش است تا ایرانپوریان را جدا کند و اجازه درگیری به او ندهد و ایگور پانادیچ هم خوشحالی خود را خطاب به مربی پرتغالی سپاهان نشان می‌دهد و برایش کری‌خوانی می‌کند.

* بازی برگشت لیگ هجدهم/ پرسپولیس ۰ - سپاهان ۰

پیش از آن، بازی برگشت پرسپولیس - سپاهان که در ورزشگاه پر از تماشاگر آزادی برگزار شد. این مسابقه با نتیجه صفر صفر به پایان رسید و گلی در بر نداشت اما در پایان، هواداران شاهد درگیری‌هایی بودند که شاید کسی تصورش را نمی‌کرد. برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس در حالی که قصد ترک زمین چمن را داشت، با هجمه سپاهانی‌ها در پشت سرش مواجه شد و واکنشی را از خود نشان داد که اهالی فوتبال کمتر از او دیده بودند.

روی سکوها اتفاقات تندتری هم رخ داد. حدود ۵ هزار سپاهانی‌ها در محاصره پرسپولیسی‌ها قرار داشتند اما در درگیری‌ها نقش آفرینی کردند و حتی جان یک سرباز هم در آن ناحیه به خطر افتاد. سکوهای قرمزپوش در همان لحظات مشغول سر دادن شعارهایی تند علیه کادرفنی سپاهان بودند.

* بازی رفت لیگ هجدهم / سپاهان ۱ - پرسپولیس ۱

در بازی رفت لیگ هجدهم، نیز بازیکنان پرسپولیس و سپاهان درگیری‌هایی باهم داشتند. در لحظه پنالتی برای سرخپوشان، سعید آقایی مدافع چپ کنونی پرسپولیس با احمد نوراللهی و مهاجم جوان قرمزها درگیری شدیدی داشت و در لحظه اخراج کی‌روش استنلی و به تبع او، کمال کامیابی نیا‌، این دو در تونل برخوردی باهم پیدا کردند.

با این حال در پایان مسابقه باوجود حضور پرتعداد هواداران، اتفاقی این چنینی رخ نداد و بازیکنان نسبتا در شرایطی آرام، زمین را ترک کردند. نکته جالب این که آن مسابقه هم ۱-۱ شده بود.

بازی‌های پرسپولیس - سپاهان، همیشه دیداری جنجالی و جذاب بین دو تیم ریشه دار و قدیمی فوتبال ایران بوده و اتفاقاتی که در آن رخ داده، فارغ از حواشی ساده فوتبالی بوده البته با نگاهی اخلاقی، قابل نکوهش است. اما واقعیت تنش‌های موجود، این مسابقه را در قالب رقابت‌های امریکای جنوبی قرار می‌دهد؛ یک جنگ واقعی!

منبع: ورزش3

ارسال نظر